Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

tumme%252520upp.jpg

Så bra med en bmwnörd, i den här tråden finns verkligen alla expertiser :D

Idag är första gången vi seriöst funderar på en 118, annars har alltid mycket utrymme varit prioriterat. Blir det en 118 så blir det antagligen en ny bil och eventuellt även med 320, vi (läs maken) velar väldigt mycket fram och tillbaka i frågan. Vad är värt att lägga, ny bil med fri service kontra äldre bil med oförutsedda utgifter, jag håller på att bli galen på hans cirkelargumentation. Till saken hör att vi kollat på bil sen 07 (!) utan att komma till skott men nu har jag ställt ultimatum att vi måste ha bytt ut Golfen när vi ska börja jobba båda 2. Jag har vuxit upp i den bilen, farföräldrarna skaffade den nästan precis när jag föddes så den är en törstig -84. Lite (läs mycket) synd att lokala bmwhandlaren har så få modeller man kan provköra :( 118 fanns inte att testa och 320 var av äldre modell.

kl

Det blir nog en lugn morgondag. Att döma av senaste messet så har maken tittat djupt i glaset :D. O det behövde han verkligen. Det senaste halvåret har gått hårt åt både honom och mig.

Ttyvärr så funkar inte M med någon alls, det är bara vi som gäller hon har varit blyg sen hon var 7-8 månader. Tog ju ca 2 1/2 månad innan vi fick första dagislämning utan gråt...
Sen brukar det inte vara några problem att ha henne med, hon är ofta lugn o lätt att "övertala" så får hon bara springa lite ibland så är hon nöjd ;)
Min mamma hade aldrig kommit över för att vara barnvakt så, hon gillar inte att åka hemifrån ;) när vi bodde på ön gav hon hellre bensinpengar än att åka till oss ;)
Vi får ju se oxå vad det är för biljetter vi får, men det ska nog bli bra, får hitta parkering nära så vi kan hämta/lämna vagnen som vi känner för.

Vilken dag hade ni andra tänkt gå som ska dit?

Trist. Men ni fixar det nog superbra :)

Vi är där på söndagen. Allt för att få se Stockholm Grand Prix :banana:

Vi kollar oxå på BMW. Men en 520d. Har inte provkört ännu dock, men jag blev sjukt impad av att den hade 8-växlars automat = typ ingen förbrukning! Annars är drömbilen för bara lilla mig en BMW 118 :)

Om hästen går att sälja blir det kanske verklighet ( eller om jag får det där nya jobbet :) )

kl

Kan konstatera att Doris och min sambo är väldigt lika (skulle kunna vara samme man?!), att vi är galet bra på att hålla denna tråd vid liv och att jag inte har börjat plugga för kvällen än eftersom jag har haft fullt upp med att läsa ifatt :D

Bollen: Jag DOG nästan här när jag läste om din hink och ditt nattlinne, du är underbar :bow: :bow:
Och på tal om att namnge bilar och andra materiella ting så gör jag det ständigt och jämnt! Min första bil hette Laila (hon var vinröd/lila och jag hade en flicka på dagis som inte kunde säga lila, utan sa laila till färgen och därav namnet :D ), min jeep (jaja, suv...!) hette Bill (fyndigt va?!) och sambons bubbla hette Bubbel-trubbel (vilket inte var en slump ;) )

Svartfot: Vi kanske skulle föreslå det till Gunnar, om eget forum, låter som en bra idé, för aktiva är vi i alla fall, det kan ingen annan säga nåt om =)

Angående frågan i barnkläder, så har vi alltid kört mycket unisex på Milton (och hade så gjort om det blivit en tös också) för vi tycker o det helt enkelt. Milton har lite rosa tröjor, modell unisex etc. som är så fina. Han har inga typiska pojk-kläder med en massa tryck etc. utan det får väl komma den dagen han frågar efter det, likaså hade jag aldrig fått för mig att köpa något (ens ta i... :o ) Hello-kitty-kläder/-saker om vi fått en tös och hade hon senare frågat efter det så hade jag gjort allt för att avleda det, jag får typ utslag av den där jäkla figuren :D
Sen tycker jag visst att man får klä sina barn i precis vad som helst, folk har ju tagit Milton för att vara en flicka, både med lite mer pojkiga kläder och i lite mer flickiga kläder, inget jag lägger energi på, utan svarar nog bara med snäll ton att det är en pojke, och så ber dem om ursäkt, och så säger jag att de absolut inte är någon fara och att det inte alltid är så lätt att se skillnad på ett såhär litet barn :)

Oj, vilka utläggningar jag har idag. Tänk om jag kunde ha skriv-diarré i mitt skolarbete istället :D

Oki :)
För oss blir det nog lördag för Ms skull :)
beroende på biljetterna då... Får se vad de gäller när de trillar i lådan :)

Totally irrelevant: jag har precis stoppat en tjälknöl i ugnen. Vuxen jag känner mig då ;) Fast vuxen? Ena medisen har berättat hur extremt roliga mina sms är och att hon och hennes pojkvän brukar vika sig i skratt åt dem för jag skriver tydligen samma slang som en 15-åring. Stencool och ungdomlig, that's me.

(och sen gapskrattar hon åt att jag både skriver och pratar på engelska/svengelska typ hela tiden också ifall ni missat det :p)

Jag funderade faktiskt idag på om du hört något om jobbet!

Alltså 118 imponerade lite på mig, när jag såg den irl. Även om vi inte kunde provKÖRA den så kunde jag iaf sitta och den kändes väldigt nätt och bekväm. Maken gillade den fast mumlade något om att det kändes lite litet, men då är han rätt mycket större än mig. En viktig fråga är förstås hur barnstolen ryms där, det måste vi testa om vi fortfarande är intresserade efter att ha låtit det mogna en aning.

Närå, det har vi inte missat. Eller i alla fall inte skriften... :D

Nu mera kör jag runt i rymdskeppet (Citroen C5 kombi) och maken kör runt i traktorn (citroen C5 sedan). Behöver jag säga att min bil är aaaaaningens piggare.

Inte hört något om jobbet, de kanske hör av sig i veckan :)

Jag kör ju omkring med en gammal pegout cab (uppcabbad) nuförtiden. Den är från 95 och yttepytteliten (tycker jag som är van vid V70). Men T sitter bra i den. Visserligen i fram ( där jag helst inte vill ha henne ) men det är gott om plats. En BMW 1-serie måste ju vara större än :)

Så bra med en bmwnörd, i den här tråden finns verkligen alla expertiser :D

Idag är första gången vi seriöst funderar på en 118, annars har alltid mycket utrymme varit prioriterat. Blir det en 118 så blir det antagligen en ny bil och eventuellt även med 320, vi (läs maken) velar väldigt mycket fram och tillbaka i frågan. Vad är värt att lägga, ny bil med fri service kontra äldre bil med oförutsedda utgifter, jag håller på att bli galen på hans cirkelargumentation. Till saken hör att vi kollat på bil sen 07 (!) utan att komma till skott men nu har jag ställt ultimatum att vi måste ha bytt ut Golfen när vi ska börja jobba båda 2. Jag har vuxit upp i den bilen, farföräldrarna skaffade den nästan precis när jag föddes så den är en törstig -84. Lite (läs mycket) synd att lokala bmwhandlaren har så få modeller man kan provköra :( 118 fanns inte att testa och 320 var av äldre modell.

Varför inte en lätt beg? Som har ett år kvar med service och garanti? Så slipper man det första tappet oxå?

Vi funderar på att byta ut våran 5-serie, när ekonomi återhämtat sig ifrån det dåliga köpet. Vi tittar på 530D med 4x4 och ca 3-6 år gamla med ca 20 000 mil på nacken. Allt för att få ner priset. För oss blir bilen bara "nyss inkörd" ;) Vi köpte våran långmilare så. Vist, en del problem på vägen, men kan man (läs, har en gubbe som kan) så har den inte varit speciellt dyr för oss. Har haft mest skumma startfel. Att den inte startar, men det har varit trasiga sensorer. Dyraste var väl nyss när vi fick byta ut hela abs-enheten. hittade dock en firma i usa som gjorde att det gick på ca 4000 beg. Annars har alla bilar sina fel och brister, och fördelar!

Haha, tur ni inte är blinda ;)

Här lär jag ratta runt eventuella framtida traktorer :D Motvilligt, förvisso. Mazdan är ingen ny värstingbil men förvånansvärt pigg. Gillar inte alls att köra om med tex svärisarnas någorlunda nya Volvo av ? modell eller ännu värre min fars Skoda. Tar en evighet! Fast i vår familj är jag minst brydd om vad jag kör, nog hade jag kunnat köpa tex en Volvo men maken säger tvärnej. För honom känns det helt meningslöst att lägga så pass mycket pengar som det ändå blir på en bil han inte vill ha. Med det motorintresse han ändå har så utesluter det de flesta märken och lämnar typ Audi, Bmw, Jeep, vissa modeller av vissa amerikanska törstiga bilar osv. (Bla bla bla, märks det måntro att jag har en seg kväll :D)

Jag tror nog att alla alternativ ältats 100 gånger här :D Jag har slutat lyssna för länge sen. Nu är det upp till honom att bestämma sig.

Dock är inte en bil som gått så långt intressant för min äkta hälft. Därför faller många "halvnya" bilar bort. Han är rätt duktig i garaget, men absolut ingen expert och tror sig inte kunna fixa med nya bilars problem. Våra gamlingar kan han ju göra allt på så servicen blir billig på sätt och vis, men kanske mer frekvent än på en ny. Eller - vete fanken. Svärisarna har fått lämna in sin Volvo för mååånga tusenlappar trots att den är betydligt nyare. Det går ju sällan att förutspå. Inte är det lätt.. Bilarna vi har idag har jag fått så det enda vi betalar är soppa/skatt/försäkring/osv. En ny, eller nygammal, bil blir dyrare oavsett hur vi gör.

Vi kan i stort inte göra någonting på vår bil utan att lämna in den till en verkstad. Det går inte ens att byta lampor... :grin: Fylla på kylarvätska och spolarvätska är i stort sett det enda man kan göra själv. :p Så det är ju helt klart dyrare med en sån bil än tex vår gamla land rover defender som sambon gör allt på, men det händer ju desto mer med en bil som är från 97 också, tror vi bytt det mesta sen den köptes, men nu läcker den knappt någon olja längre, bara lite... ;)

Jag har ingen erfarenhet av BMW, men jag tror att sambons bror har den större av modellerna ni tittat på, de bytte till en mindre efter att deras barn slutat med vagn och de är supernöjda med sin bil. Den tydligen bara går och går och går och går... Sen att den är snygg är ju en bonus också!

*kl*
Så jäkla typiskt, vaknade nyss och var superkissnödig. Nu kan jag såklart inte somna om. Suck! Sambon ligger och snarkar järnet och underlättar inte arbetet... Nu började hunden att yla och morra i sömnen också, för att hjälpa till ytterligare. Känns som rundgång härinne...

Vet inte om ni minns att jag skrev om min väninna vars faster fått cancerbesked i söndags? Hon dog i fredagskväll. Helt sjukt. Min väninna var helt chockad och förstörd, de fick ju höra att det skulle gå fort, men 5 dagar? Som tur är hann hon åka dit i onsdags, sen har hennes pappa bott där sen i torsdags och kunde sitta vid hennes sida när hon tog sitt sista andetag, så hon var inte ensam.

Beklagar förlusten för din väninna.
En släkting gick bort för inte så länge sedan på ungefär samma sätt. Han var inlagd på sjukhus för hjärtsvikt och fick lunginflammation. Familjen var där på lördagen och pratade med honom om hans liv, minnen osv. Morgonen efter gav han upp.

Min man kan läsa av felkoder och sådant eftersom han har ett speciellt program och sladar som han kan koppla upp sig! Så här kan vi nollställa vid service och läsa av olika felkoder. Har hjälpt oss många gånger. Vi har lämnat in den en gång till en dieselexpert när den hade skumt startfel, de kund inte hitta felet. I ett års tid åkte jag runt med en bil som helt plötsligt inte startade. Men den gick igång när man rullade igång den, så bogserlina och parkering i nedförsbacke var min melodi då! :) Tur jag hade snälla arbetskamrater som stannade och väntade på att min bil startade så att jag kunde komma hem. Det visade sig vara en liten sensor som fick spel ibland.

Hade vi behövt lämna in för allt hade den blivit dyyyyyyr. När jag tävlade som mest servade vi den två gånger om året (intervall på 2500mil) och varannan gång skulle det vara storservicen. Men här sköts allt sådant i vårat garage. Det är en av anledningarna till att vi vill ha en långmilare som är regelbundet servad. För då kan vi "stämpla" själv i boken utan dåligt samvete!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
953
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 098
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 164
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Äta rätt saker, vad då?
  • Hiss och diss del 5