Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Min stackars mormor fick skåda min nygjorda piercing i bröstvårtan. Jag var så sjukt stolt och hon undrade vad som hade hänt… Hon hade sans att svara att ja, jag förstår att du tycker det är snyggt även om inte jag gör det.

ja herregud.. det där med kläder ja..
Mina killar har ju som sagt miljoner plagg som är ärvda. Och en del nya också så klart.
Jag låter alla plagg användas om det är i ok skick. Mönster/färger spelar mindre roll. Det går ju liksom åt ett par tröjjor och byxor varje dag. Så vill man inte tvätta flera maskiner varje dag så behövs det ett gäng kläder. Eftersom det är ärvda kläder så förekommer många plagg från släktens tjejjer, och jag använder dem gärna om de inte "skriker" tjej.

När barnen är tillräckligt gamla att välja själva (som C) så får de göra det.
Han älskar ju lila. Allt han vill köpa skall vara snygga jeans eller lila. Hihi. Den lilla killen är så medveten om hur man klär sig att jag blir rädd. Vad har han fått det ifrån? Här om dagen så hade vi ett tjaffs i säkert 10 minuter om strumpor. Han vägrade ta på strumpor som inte matchade med byxorna och tröjan. Jisses!! Dessutom skall de vara "coola".. :crazy:

Det är så trist.. Influenserna från dagis.. Redan! Allt skall vara coolt, och snyggt. Annars retas det. Usch, jag blir så arg när jag hör om det. Kan inte barn bara få vara barn? Min C blev ju helknäckt en dag, han hade en tröja med Nalle Puh på, men se - det passade inte in. Så då blev han retad av kompisarna för att han hade en bebiströja på sig. Han är 4 år! :cry:

Det är uppfinningsrikedomen that's killing me ;) :D

Fick mig att minnas att jag hade en tändstiftsnyckel till motorsåg i handväskan i många år. Den hamnade där efter en lektion i skolan och tja, bra att ha om jag skulle bli överfallen under någon av mina många, långa promenader hem från krogen. Den hette Sven :D

Fy vad trist. På vårt lantis-dagis så verkar alla ärva kläder/barnen väljer fritt. Så det är en härlig blandning av kombinationer.

Precis så kände jag också, aldrig i livet att jag hade velat ha svärmor här som berättade hur jag skulle göra, än Fi som lyssnade, lärde, lugnade och agerade efter våra önskemål. Att vi efter någon vecka stod varandra jättenära och pratade om det mesta, var bara en stor bonus. Fiona var verkligen ett jättestöd för både mig och J, efter allt vi gått igenom. Gissa hur glas jag är över att hon kommer tillbaka i maj till nästa bebis. :love:

Det blir ju snitt för oss denna gången med och eftersom sambon inte kan ta ledigt så chansar vi inte på att saker ska gå bra, utan vi tar hit hjälp, även fast svärmor erbjudit sig att hjälpa till... ;)

(Missuppfatta inte nu, jag tycker faktiskt om min svärmor väldigt mycket och hon har varit helt underbar när jag mått dåligt, men som sagt , mycket av det hon sa när S var nyfödd och fortfarande säger upplever jag som väldigt negativt och sårande, även fast det inte är tanken bakom kommentaren. :) )

Jag tycker nästan att det går lättare att amma inför okända människor, som på amningsmottagningen, i amningsrum på köpcentrum osv. Inför vänner går i nödfall, men absolut, absolut inte inför mina föräldrar eller svärföräldrar. Det skulle kännas som ett alltför stort intrång på mitt privatliv.

Skriver verkligen under på vart enda ord här!
Jag mår psykiskt dåligt om jag måste blotta mig vid amning inför de jag känner.
Skönt att höra att jag inte är ensam.

Byxorna hade mina killar lätt kunnat ha, men tunikan var fel i både modell och mönster för att få användas :angel:

Sorry att jag svara på "gamla saker" men jag har varit lite på vift idag igen.. :p

kl

Förresten hur mycket aktivitet tror ni vi behöver för att få en egen forum del/rum? Jag menar det är nog mer aktivitet i vår tråd än vad det är inne på ”datorer”.

Det är uppfinningsrikedomen that's killing me ;) :D

Fick mig att minnas att jag hade en tändstiftsnyckel till motorsåg i handväskan i många år. Den hamnade där efter en lektion i skolan och tja, bra att ha om jag skulle bli överfallen under någon av mina många, långa promenader hem från krogen. Den hette Sven :D

Åh jag namngav (och gör fortfarande ibland) endel av mina saker. Min första bil hette Cindy, hon var en crèmevit Volvo 142.

Jag är ju audi frälst, så för mig är svaret självklart. ;) Vad jag skulle fundera på är syskonfrågan. Har ni planerat ett till barn snart eller dröjer det en stund?

Dröjer det ett tag hade jag kunnat köpa den mindre bilen, men är det syskon planerat inom en snar framtid hade jag tagit den större bilen för att jag är för lat med att byta bil. :)

Min farmor hade antagligen DÖTT :eek: Grymt skön kommentar!

Doris: Jag blir också så ledsen att höra såna saker :( Varför, varför ska inte små barn kunna klä sig som de vill utan att vara töntiga/tjejiga osv. Maken hade valt en rosa tröja en gång när han gick på dagis. När svärmor skulle hämta honom låg tröjan på hyllan och han ville aldrig mer ha den.. (ännu en anledning till varför jag vill införa barnkläder

Klart att ni inte är oansvarliga föräldrar!
Det enda jag tänker på är ju för din/er skull. Det blir ju inte samma ska att gå med en 1,5-åring som vill härja runt. Jag hade med mig C som 1-isch åring till Falsterbo ett år medan vi bodde kvar i skåne. Men herregud. Det gör jag inte om! Jag fick inte se en endaste minut av tävlingarna. Bara springa efter C som inte ville sitta still. Jag hade mängder av mutor med, men inget dög. Alla runtomkring oss suckade och tillslut gick jag ut på mässområdet igen.. Men inte ens där kunde jag strosa och kika som vanligt. Han tröttnade ju super fort.

M hade inte så bra kontakt med din mamma va? Annars kanske hon kunde ta båten över och passa M en stund i S-holm medans ni är inne på mässan?

Iofs verkar ju M vara betydligt lugnare än vad min C var (är!) :)

Min ena bil ärvde jag från mina farföräldrar och döpte den efter farfar till Golfrid för det är en (surprise!) Golf och han hette Gottfrid ;) Den andra heter tråkigt nog bara Mazdan, har blivit sämre på att döpa saker..

Lottch: som vi resonerar nu är en graviditet nog aktuell tidigast sommaren 13. Så ett syskon är rätt långt borta. Och då går tankarna att vi nog är redo att byta bil nr 2, Mazdan dvs, till en nyare och större. Alltså ha kvar den lilla bmwn. Annars har jag också alltid gillat Audi utan att ha ägt någon :)

Röstar ja på fram för Barnkläder unisex.
Å när vi ändå håller på. Kan vi inte införa det på Leksaker också? Jag kräks på alla leksakskataloger som dimper ner i brevlådorna nu. Alla leksaker riktade till tjejjer är rosa och lila, och prinsessor och dockor och hästar. Medan killarnas sidor är mörka och fyllda med vapen etc.

Mina pojkar vill också leka med dockor. De vill också hålla på med hästar. Min systers lilla tjej älskar bilar och actionfigurer.

Tvära kast i ämne

Vi var och kikade på bilar idag. Provkörde en bmw 320, har lutat åt en sån eller audi a4. Men nu börjar vi faktiskt fundera lite på en bmw 118. För vi har ingen hund längre, och H kan börja åka sulky när vi far någonstans. Så egentligen klarar vi oss kanske med en mindre modell av bil? Jag har nog landat rätt bra i beslutet att skjuta upp syskonfrågan i ett par, tre år, för som vi diskuterat idag kunde vi alltså nöja oss med en liten bil nu och skaffa en större den dagen vi utökar familjen.

Enligt min BMW-nörd till man så rekommenderar han starkt en 320, får plats med mera, bagageutrymmet är tydligen betydligt mindre i 118. Hela 118 är mindre inuti. Värt att tänka på när man handlar tex.
Prisskillnaden är inte så stor mellan dem. (beg) Har tror att 320 (och 1-serien?)är billigare i service och reservdelar än audin. (värt att kolla upp!)
Men han rekomenderar även att ni provkör alla för att känna efter vilken ni trivs bäst med!

Vi har 4 bmw....
En 530D -99 en 316 -93 en 850 -91 och en gammal 2800 csa -70 så vill du ha lite tips om bmw så kan du bara fråga!!! Han kan det mesta om dem, meckar med alla själv och har lyckats få min gamla 530 att bara rulla och rulla, har precis slagit över 45000 mil :)
Vi sålde till och med det spliter nya subarun vi köpte för att återgå till den gamla bilen :o Tyvärr förlorade vi även 100 loppor på det :cry:

Nu får vi ju se när det blir syskon. Men om jag har tagit examen så ska jag övertyga maken om vikten av en ”Fiona”. För om det skall vara någon mening med det så behöver det vara någon som vi känner oss bekväma med att visa upp ett fallfärdigt hem för. O som jag klarar att visa mig för i skicket ”har inte sovit nått på två dygn och varenda tygbit jag har i kroppen har babyspya på sig”. O som jag känner har ”tystnadsplikt”.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
953
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 098
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 164
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar