Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

E föddes ju i 36+2 och räknades som prematur, Jag fick tex penicillin under förlossningen och det var lite extra kontroller på henne första dygnet.

Jag tror att bebis kommer ut när den är klar oavsett vad man gör. V kom ju på bf -5 efter en shoppingtur samma dag och långpromenad dagen före. A kom på bf -6 efter nära tre veckors soffliggande.

Jo, när jag sa att det var en tunika höll han faktiskt med. Tittade nu på PoP:s hemsida och den går tom under benämningen klänning. :cool:

7322851515650.jpg

Tycker ni inte att det här är tjejbyxor? Jag tyckte det iaf...

7310015568062.jpg

Jag tror nog att inget sätter igång förlossnigen igt. Den startar när den själv vill. Många tips och råd har väll uppkommit av slumpen. Sist startade det/började dra ihop sig efter en hundpromenad där jag fick känslan av att ja nu sätter det igång snart. Väl hemma så hade jag sd heeela tiden och sen på natten släppte slemmis och på morgonen kom värkarna. Men det hade säkert startat endå där på kvällen fast jag inte gått någon hundpromenad! :)

Nää dom där byxorna hade jag lätt haft på mina pojkar. Dom är ju gula och grå. Tycker nästan att dom va mer pojkaktiga än flickaktiga. Klänningen hade jag aldrig satt på en kille. :)

Byxorna tyckte jag var snygga och väldigt unisexiga :idea: hade inte tacka nej till dem till varken pojk eller flicka men tunikan/klänningen var inte min smak alls så den hade jag nog lämnat tillbaka oavsett (eller lagt längt ner i byrån som allt annat vi fått men jag inte gillat)

Byxorna var inte alls i min smak... Jag får ta en tur till PoP i veckan och byta allt. Vi fick även en vit body och ett par mjukisbyxor som var sydda som jeans. Inte heller något jag skulle kunna köpa själv. :o Det var ju kläder för över 500 kr, så det är lite mycket för att bara lägga längst ner i lådan.

Jag tror att bebis kommer ut när den är klar oavsett vad man gör. V kom ju på bf -5 efter en shoppingtur samma dag och långpromenad dagen före. A kom på bf -6 efter nära tre veckors soffliggande.

Det tror jag med, är gode less på en viss person i min närhets ständiga tjat om att jag ska se till att vara ute och gå mycket så han kommer ut...:cool:

Håller med Aneka, byxorna skulle jag kunna ha på mina pojkar men inte tröjan. Hade det inte vart utsvängd ner till hade den nog funkat. Men absolut ska du byta ju om du inte trivs med kläderna!

Finns saker som ser bra ut på bild också men som inte alls gör sig i verkligheten och tvärtom ;) Självklart ska du göra som du känner för med kläderna! Själv är jag inte så förtjust i pop's kläder för jag gillar inte mönsterna som de har på sina kläder just nu men vi har en tunika här hemma från dem.

7310015577163.jpg

Kl

Jag och T e hemma själva. Maken är på bröllopsfest. Kvällen har ägnats åt att dansa till Mora Träsk. Jag börjar bli lite matt men T håller igång.

Jag håller delvis med dig. Jag köper sällan kläder på PoP, skulle vara på rea isåfall. En del kläder är fina, men oftast är det lite för mönstrat för min smak. Och sen är jag lite för snål för att köpa dyra kläder som snart blir urvuxna. Jag köper över lag sällan märkeskläder, varken till mig själv eller till barnen.

Jag har druckit ett glas vin ikväll!! :D Det var riktigt gott! :p

Jag och M är också hemma själva och dansar, dock till Veronica Maggio :D sambon har vart iväg hela dagen så han borde snart vara på ingång.

Vad bra att du inte tog mitt svar på fel sätt.

Jag håller med om att man inte behöver ha allt hemma.
Sen har vi ju inte hela historien om svärmor, som att hon tar leksakerna in sig....

Jag trodde att biltemas tågbana var från brio :o

(allmänt och inte bara till Emmah)

Men alltså. Gah! Tänkte låta bli att skriva något men har väl tangentbordsdiarré ;) Jag blir bara så frustrerad av tjej och killstämplar. Jag kunde inte bry mig mindre om att H skulle ha haft en tunika som nyfödd eller för den delen byxor med rosa blommor. Inte nu heller. Han har ofta rosa och lila om jag bara gillar plagget i övrigt. Och so what att han någon gång fått kommentaren "vilken söt tjej" på affärn. Nä, jag önskar verkligen att de där, i mina ögon totalt onödiga och förlegade, stämplarna fick självdö.

Så, nu har jag kräkt klart :D Och avrundar med att hade jag inte gillat kläderna hade jag bytt dem. Fast inte pga att de såg tjejiga ut.

(no offence, nu är det min tur att kanske låta hård :o)

Fast jag har inget problem med färger. Mer form ifåfall. För nej jag vill inte ha tunika och puffärm på mina pojkar. Visst vill dom ha det sen när dom kan välja själva så givetvis får dom det. Milton har både rosa tröjor och kläder med lila inslag. Hade kunnat köpa en tröja till Milton i dom färgerna som tunikan va i. Tycker att man får klä sina barn som man vill utan att det ska bli sån hysteri. Vill jag ha typiska pojkkläder så har jag det. Men jag skiter fullständigt i om någon annan vill ha klänning på sin pojk.

Villervalla är det dyraste jag köper själv till Isabella annars är det min mor som köper pop m.m.. Överlag är nog Bellans garderob mycket H&M och KappAhl's Kax.
Jag gillar ränder (jag vill helst ha omönstrat och ev. med ngt tryck jag är jätte tråkig med kläder), jag gillar oftast inte mönster och då faller ganska mycket bort från pop.

Gott med vin, jag dricker så sällan att det oftast smakar bättre i minnet än vad det gör IRL ;)

Modett: Mitt barn har ganska ofta blivit taget för pojke, räknas det? :D
Dagen till ära haar Bellan grå tröja, neongröna mjukisar och lila/rosa strumpor med pingviner på fötterna.

Och du FÅR ju klä dem i genomgående blått med döskallar bäst du vill utan att jag dömer dig, det tråkiga är ju att blåa döskallar av någon anledning ska sorteras under "killkläder" precis som att puffärmade. volangtröjor hamnar bland "tjejkläder" och inte bara "barnkläder" :) Det är uppdelningen som är så onödig. Men jag kan också hålla med om att det blivit lite väl mycket fokus och snack om detta, står även mig upp i halsen ibland och det var därför jag övervägde att vara tyst. Tycker det är tråkigt när jag hör föräldrar nästan ursäkta sig när de klär sin tjej i rosa prinsessklänning. Det blir ju också galet - klart tjejer ska få vara prinsessor men det ska killar OCKSÅ få om de vill. (egentligen "diskuterar" jag inte så mycket nu för jag tror att du också tycker så :))

Michellan: walking on the wild side hör jag. ;)

Senast ändrad:

Med flera

Vilken tur att jag inte är så hemsk ;)
Nu får vi bara vänta och se vad det är för biljetter vi får.
Tänkte dessutom försöka vara lite social med min pappa (om han har tid) när vi ändå ska åt det hållet, har varit lite tjafs senaste tiden från hans fru... så då kan inte hon gnälla för då har vi iaf "försökt".
Tror nog faktiskt att M kan tycka det är kul med, hon älskar ju djur, och oftast är hon ganska lugn så det borde gå bra :)
Får passa på att kika på mässan under någon föreställning så det inte är totalt packat med folk ;)

Exakt för det känns mer på hysterin som att pojkar Ska ha princessklänning och flickor Ska ha pirater och Fotbollskläder. Inte det barnet självt vill utan att man ska gå emot så mycket som möjligt. Det kan jag bli lite galen på!

På familjeliv står det att barnet är fullgånget i v38 alltså 37+0. Känns som att det är lite olika. Kan fråga min bm nästa gång jag träffar henne! :)

Jag lägger min röst på att det är från 37+0 de gills som fullgångna :).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 001
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 102
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 184
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol