Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Åh vilken tur, jag menade verkligen med glimten i ögat men det är ju så svårt med text ibland!
Jag fick ett par örhängen i 20-års present, skitfula, ligger kvar i asken jag fick dem. Ännu tristare är att jag har fått dem för att min moster själv fick dem från sina föräldrar men tyckte de vara fula :grin: Bra med småkusiner som avslöjar sina föräldrar :p
Min mormor är sån som kan ge bort saker som hon har fått eller haft, inte så jätte roligt för de oftast krimskrams.

W_I: Hade det varit jag så hade Isabella blivit medsläpad så jag tycker inte alls det är fel av er. I så fall hade ju jag varit lika dålig förälder :o

Oregano: Personkemi skulle jag nog kalla det. Min svärmor är väldigt rar om omtänksam egentligen men vi passar inte ihop som människor.

zazza: Jag trodde precis som du att jag inte skulle kunna amma med folk i rummet mer än maken, jag trodde jag skulle bli galen av att någon klappade mage men nej inget av det hände. Blev inte alls som jag hade trott! :)

aneka: Vilken vecka är du i nu? När räknas bebisar som klara egentligen, jag har aldrig fattat det. Är det 36+0 eller 37+0? :o

Jag hade en vän som gjorde en helt fantastisk grej första tiden efter kejsarsnittet. Både jag och maken har flera gånger påpekat hur mycket det betydde för oss.

Den tiden var ganska tung. Jag hade riktigt ont efter snittet. Kom inte ut med vagnen ur lägenheten själv vilket gjorde att jag kände mig väldigt isolerad (innan jag upptäckte sjal). T var väldigt hungrig och ville äta mest hela tiden. O jag hade stora äckliga sår så det gjorde nått så förbannat ont. Hon kunde inte läggas ner utan att skrika ihjäl sig. Vilket gjorde att jag inte fick så mycket mat i mig. Duscha var bara inte att tänka på om jag var ensam. Maken var en hjälte o försökte hjälpa mig allt var han kunde. Det gjorde att han var väldigt sliten och kände att han misskötte jobbet.

Vi berättade för omgivningen att vi tyckte det var tungt för tillfället. Bara för att de skulle förstå att vi inte var så pigga på besök eller att åka iväg. Från vissa fick vi höra att vi var elaka mot T som snackade så mycket skit om henne. Eller att vi bara ljög. Andra skulle lösa problemet och kom med råd och tips. Tips vi ant redan provat. Nu var vi väl ganska känsliga men allt fick oss att känna oss som odugliga föräldrar. Men så kom min fantastiska vän förbi. O det enda hon gjorde var att ge oss vars en kram. Och säga gud vad ni är duktiga. Vad ni kämpar. Vad T e lycklig som har två föräldrar som kämpar så hårt för att göra allt så bra som möjligt för henne. O detta var allt. O det gjorde så ofantligt mycket.

O efter det har jag försökt tänka på vad jag själv säger till nyblivna föräldrar. För jag kan nämligen också vara väldigt snabb med råd och tips. Men lite beröm gör så mycket mer än råd som de antagligen redan hört 100 ggr/ sett på internet samt provat och förkastat.

En kompis till mig (som iofs hörde till de som ammade ganska offentligt) berättade att hennes svärföräldrar stod 1 m ifrån och tokstirrade på den lilla bebisen som ammade. Det tyckte hon inte var så kul. Snacka om att gå över gränsen! :eek:

Jag är 'bara' i v.36+3. Helt färdiga är dom väll inte förens 38+0 som jag fattat det? Men jag kan ha fel. Känner mig iaf färdig nu :p

Brukar man inte prata om v.37? :o det jag funderade på om det var 37 fulla veckor eller inte och så kommer du med 38+0 = v. 39 :)

Äsch det är väl inte så bara heller med v. 36+3, nu får mini ta och sätt fart ju :D

Senast ändrad:

Läste i min app nu och då stod det på v.37 att den räknades som fullgången. Men har inte riktigt fattat hur den räknar om det är fulla eller påbörjade veckor(tycker den byter lite när den vill) Tycker att alla gravidappar är lite virriga. Men den säger iofs att jag är i v.37 nu så då kanske det räknas som fullgånget vid 36+0 iaf. Ska gå in och läsa på familjeliv...återkommer!

Vad snällt av din vän! Såna där små saker betyder så mycket när allt annat känns svårt. Betydligt bättre än "goda råd"...

Precis efter att svärföräldrarna kommit bajsade Albin och jag la honom på skötbordet för att byta på honom. Han brukar skrika lite när blöjan byts. Vips var hon där och sa att han var hungrig och att det var typiskt hungerskrik. Jag orkade inte ens kommentera, men när nya blöjan och kläderna var på så blev han åter sitt nöjda jag och sov ett par timmar till. :grin: Och just ja, så fort han gnyr eller rör på sig har han magknip. :grin: Blir så trött...

Vi fick present också. Jättesnällt, det var kläder från PoP, det var bara det att ett plagg var en tunika :eek: och ett par byxor var, i mitt tycke, i tjejfärg. Måste bara försöka fundera ut hur jag på bästa sätt ska säga till maken att kläderna måste bytas.

Tror det är efter 37 fullgångna veckor som bebis är klar. Har man passerat det så gör de väl inget för att stoppa en ev förlossning.

På familjeliv står det att barnet är fullgånget i v38 alltså 37+0. Känns som att det är lite olika. Kan fråga min bm nästa gång jag träffar henne! :)

Kanske dags att börja gå långpromenader och kuta i trappen om bebis iaf klassas som klar nu! ;)

Vad lat jag kände mig nu som inte ens orkade kolla upp det utan frågade dig istället :o jag får nog skämmas en stund men tackar dig för att du tittade :)

Haha ingenfara. Jag har en favoritknapp direkt in på min gravidkalender. Så det va inte speciellt jobbigt. :) nu fick även jag lära mig att jag trott fel hela tiden!

Ne det börjar bli lite drygt nu. Speciellt när illamåendet kom tillbaka i förrgår och igår. Skönt nog så är det borta idag iaf. Vill gärna kunna bära Milton utan att ryggen ska behöva gå av och bli så lätt irriterad fort för att orken inte finns :( Vill bli en normalrörlig mamma till min gullunge igen!

Ang. Kläderna du fick så måste väll din man se att det är lite tjejigt? Sen när det är dyra kläder från pop så vill man väll gärna hellre byta än att bara lägga dom längst ner i lådan. Men man kan ju undra vad svärföräldrarna tänkte med som köpte kläderna.

Ja men tänk vad bra att jag "tvingade" dig att kolla upp det för då kan du ju vräka mini om 4 dagar ;)

Ohh yes! Nu lär ju min telefon(ville helst ha den att ta kort med ifall kameran dör)inte hinna komma iaf innan bebis kommer så då kan vi lika gärna börja köra vräkningsförsök i veckan. ;)

Haha ja gör det :D vad har karln din för telefon/kamera då? Eller kanske lån en kamera av en kompis, bra bilder vill man ju ha på sin nyföding :)

*kl*
Håller på att tvättar Isabellas favorit-snutte. Jag står inte med på Bellans tio-i-topp lista just nu :o

Han har iofs en 4a så är jag snäll får jag väll låna den! :p har nog en till fungerande kamera i källaren som går på vanliga batterier så bordet inte bli utan kamera iaf. Måste även hitta den jäkla sladden som gömmer sig för mig. ;) (gissar att du läst bloggen så att du fattade det sista)

Förstår att du inte är så populär nu ;) skönt att Milton inte är så noga med sina snuttisar och vilken av alla det är han har och att vilken mam napp som helst går bra!

Senast ändrad:

Jag hänger med i vad du menar :D

Isabella är inte så kinkig egentligen, hon har sin andra snutte som ska få sig ett bad så fort den andra har torkat men den är hennes favorit och det syns! Den är (var) väldigt smutsig nu.
Nappar kan vi byta hej vilt, hon är inte alls kinkig på det. På fsk har hon esska med sitt namn på, hemma har hon mam och tommie tippie.

Kanske dags att börja gå långpromenader och kuta i trappen om bebis iaf klassas som klar nu! ;)

Jag trodde det var tvärt om man skall göra för att starta en förlossning :o? Alltså ta det lugnt eller få massage för att frisätta oxytocin. Jag har aldrig riktigt fått rätsida på det där. Min skräck var ju just att förlossningen skulle starta och att jag inte skulle få ”min” gynekolog som utförde snittet.

Resten av Ts sovpaus får nog går till att läsa några sidor om offentliga hadlinga... Det är i a f ett ämne som bjuder på mycket humor. En vedbit med en inristad ansökan om att bli vigselförättare har ansetts vara en offentlig handling med en skyldighet för myndigheter att spara och arkivera den. Ett paket leverpastej med intistningar i pastejen hade nog oxå ansetts vara en offentlig handling. Om det inte varit så att den hade kladdats till i postgången och var då inte längre någon bärare av information.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 028
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 109
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar