Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Jag hade också blivit bitter över vagnen om det hade varit jag som förlorat mot ngn som ska ta sönder en princip ny vagn! Skönt också att liten är kollad så att han har det bra i magen.

*kl*
sitter här hemma och mår så illa! Har varit på Stockholms fisk och ätit trerätters och M har dukat upp för "fredsgsmys" (skulle behöva en grön smiley här) :crazy:

hihi, det var inte mycket mässa ni ägnade er åt :p Går ni på kongressen något då?
DAB är ju en av våra största kunder i Sverige, så där stannar vi också till, och tar lite möte.

:o:o Oj, då är det ju dags för fika snart ju.. Hur skall jag våga det? :o:o

Nej vi går inte på kongressen och vi tar det ganska lugnt överlag på mässan. Precis som du sa så var det väldigt lite att titta på. Vi passar på att kolla upp lite saker vi funderar på typ så det blev kort transportsträcka mellan företagen ;)
Hann med Åhléns innan tåget gick och uppdaterade fnulans garderob lite iaf :D

Kommer gå alldeles utmärkt att fika hos mig, jag är väldigt snäll ;)

Senast ändrad:

kl

Idag är det min tur att gnälla :D Eller jag gnällde ju på mina föräldrar lite igår, oj vad jag känner mig gnällig just nu :o Men jag är verkligen det, dock inte på någon person idag..
Men jag är så jäkla stressad just nu, jag orkar ingenting och mår skitdåligt både fysiskt och psykiskt. Magen strular som bara den och min dåliga nacke ska vi inte prata om. Det är mina fysiska problem.
Rent psykiskt känner jag mig mer eller mindre knäckt. Jag har as-mycket alltid att göra, framför allt i skolan. Jag orkar inte helt enkelt just nu, det är för mycket bara. Tack och lov tar engelska-kursen slut om en vecka, men innan dess har jag skitmycket kvar... Jag hinner aldrig rida, hinner inte ta min lilla häst. Hinner inte gå några långpromenader, inte träna något alls. Jag hinner inte göra klart saker som jag vill göra klart här hemma. Nu håller vi på med tv-rummet och så har vi ju lite projekt där ute som måste bli klart innan vinter, som egentligen hänger på min sambo och svärfar, så båda har lovat mig att fixa det men som man helst ska tjata ihjäl innan saker blir gjorda och det är också psykiskt jobbigt. Att alltid vara den som drar i trådarna, håller koll på allt, fixar, kollar vad som måste handlas, kollar att Milton har extrakläder på dagis etc. Inget illa ment mot min sambo, men han ser inte vissa saker. Och så är han så jävla lik sin pappa vilket inte gör saken bättre = mycket snack och liten verkstad + att saker är roligt i början, sen rinner det ut i sanden.
Min pappa har som sagt slitit som ett djur med mitt stall och slutdelarna (som jag rent fysiskt inte klarar av) har sambo och svärfar sagt från början att de ska ordna. Nej, då får svärförädrarna för sig att byta kök och så har sakerna här hemma inte blivit gjorda.

Nej, nu måste jag sluta gnälla, mest för er skull. Och för att jag måste återgå till mina studier = fantastisk fredagskväll (som kommer vara precis lika tråkig imorgon..).

Tungt! Känner igen mig till viss del, även här finns så mycket att göra men så lite tid. För min del lättade det massor i och med medisarna, då slipper jag åtminstone ett dåligt samvete. Klart det är trist att inte hinna mer själv eftersom det ju trots allt är min passion i livet, men just nu får det vara såhär. Vad hände med din, la hon av?

Försöker tänka ofta på det där med "just nu". Just nu får det väl vara stökigt hemma då. Och hinner vi inte nu så får vi ta det sen. Prioriteringar som gör att det funkar. Sen har det givetvis underlättat enormt att vi fått vara hemma tillsammans ett tag. Får du något ledigt över jul? Många utbildningar brukar ju lägga någon hemuppgift över helgerna men inte allt för krävande. Kanske du kan få en liten paus då?

Nej men inte ska du sluta gnälla för vår skull, det är väl jätte bra med en ventil där man kan få vräka ur sig när man behöver! På så sätt höll husfriden här hemma igår. Istället för att bita huvudet av M så kräktes jag här bara för att få ut det. Fast stackarn fick sig en pik att det var ju bra om han såg till att fnulan åt senast fem idag ;)
Jag läser vad du skriver men jag har inga råd eller tips att komma med mer än en kram!

Gnäll på du!!! Vi finns här och lyssnar!!
Låter verkligen pest att ha det så stressigt och inte hinna med något kul. Har inte så mycket till råd att ge. Skickar över en stor kram till dig!!

Jag hinner aldrig rida, hinner inte ta min lilla häst. Hinner inte gå några långpromenader, inte träna något alls. Jag hinner inte göra klart saker som jag vill göra klart här hemma. Nu håller vi på med tv-rummet och så har vi ju lite projekt där ute som måste bli klart innan vinter, som egentligen hänger på min sambo och svärfar, så båda har lovat mig att fixa det men som man helst ska tjata ihjäl innan saker blir gjorda och det är också psykiskt jobbigt. Att alltid vara den som drar i trådarna, håller koll på allt, fixar, kollar vad som måste handlas, kollar att Milton har extrakläder på dagis etc. Inget illa ment mot min sambo, men han ser inte vissa saker. Och så är han så jävla lik sin pappa vilket inte gör saken bättre = mycket snack och liten verkstad + att saker är roligt i början, sen rinner det ut i sanden.
Min pappa har som sagt slitit som ett djur med mitt stall och slutdelarna (som jag rent fysiskt inte klarar av) har sambo och svärfar sagt från början att de ska ordna. Nej, då får svärförädrarna för sig att byta kök och så har sakerna här hemma inte blivit gjorda.

Nej, nu måste jag sluta gnälla, mest för er skull. Och för att jag måste återgå till mina studier = fantastisk fredagskväll (som kommer vara precis lika tråkig imorgon..).

Åh jisses.. Är det jag som skrivit det fetstilta?? Herregud vad jag känner igen mig i det du skriver. Shit.

Vad gör man? Min sambo ser inte skiten i hemmet, jag får påpeka att det är dags att plocka undan och städa. Jag vill inte känna mig som en mamma, men iom att han inte ser när det är dags att göra ett ryck, så måste jag påpeka. Hur kul känns det?

Det är bara jag som hämtar på dagis så att jag kan hålla koll på extrakläder etc. För det "tänkte" han inte på.

Å det där med att alltid behöva vara den som håller i trådarna i allt. Där tror jag tyvärr att vi skapat det jobbet lite själva.. Iaf jag. Jag har ju lite kontrollbehov, och sen är det ofta jag som tar själva beslutet så då blir det automatiskt så att jag drar hela planeringslasset. Så jag får ju skylla mig själv. Sen håller jag på att försöka bli bättre på den fronten, lägger över ansvarsområden på min sambo + syrran/mamma som jag delar gården med och så försöker jag lära mig att lita på att de klarar sina uppgifter.

Med ett psykisk krävande jobb/studier, barn, hem, gård, djur och renoveringar så blir det lätt kortslutningar i hjärnan ibland. Man skall boka, passa, trixa och fixa så att det passar alla. Det är inte lätt..

Kan inte säga så mycket för att underlätta för dig, men du får iaf en stor kram!

Säger samma som Doris det hade kunnat vara jag som skrivit det fetstilta. Min sambo vet inte vad han ska sätta på för kläder på skrutt :/ OBS! Endast när jag är hemma, är jag borta så är det inga problem att hitta kläder eller fixa med allt...

Ni är VÄRLDENS underbaraste och jag sitter här med tårar i ögonen och är rörd över era ord :love: Vilka fina människor ni är!
Jag svarar lite blandat här, för nu har jag lugnat ner mig lite sen jag skrev inlägget innan =)
Min medryttare kommer faktiskt imorgon, Armani fick ju först den där kotledsinflammationen och sen fick han ju hålväggen i hoven, sedan har inte medryttaren haft möjlighet nu under hästen förrän typ nu. Så nu ska vi göra ett tappert försök att sätta igång stollen tillsammans. Lite i alla fall, tar hon två dagar i veckan så ska jag verkligen försöka hinna ta två dagar.
Doris: Min sambo är förvisso väldigt duktig på städningen inomhus, men i övrigt är det jag som sköter det mesta, både inne och ute. Det är verkligen jobbigt att hålla i trådarna, men precis som du så har jag väl mig själv till viss del att skylla.. Kontrollfreak här också ja ;) Men jag börjar bli bättre på det, även om jag har en lång väg kvar :D Men sambon tycker nog det är praktiskt, hans föräldrar har alltid gaggat med honom och det är behändigt att ha folk som håller koll på saker. Han ÄR verkligen fantastisk på mycket, men sådant här får mig att bli skogstokig, hur kan man inte vilja bli självständig???!!
Sedan just en sådan sak som extrakläder, jag hämtar ju alltid på dagis, så jag försöker hålla koll då, men han lämnar ju faktiskt varje morgon (eller vi båda ibland), vore det inte enkelt att kika ner i väskan då? Ett exempel bara, jag gör en Michellan och spyr av mig på sambon här för att det inte ska bli krig här ikväll, det är ju ändå fredag ;)

Det där med kläder till Milton är ett annat kapitel..
Härom veckan när jag hämtade på dagis (hade åkt extra tidigt till skolan) så har Milton FÖR SMÅ byxor på sig :cool: . Kanske också bara en liten sak, men ärligt, grabben har ju kläder som passar honom så varför ta på för små kläder?! Behöver jag säga att jag skämdes?
Eller som denna månaden nr vi fick stora utgifter, så säger älskade sambon: Nu får vi fasen hålla i pengarna och inte gå och köpa onödiga saker, typ kläder till Milton.
1. Det är alltså jag som köper onödigt t.ex. kläder till vårt barn (eftersom han inte gör det).
2. Ungen behöver strumpor, tjocka vantar, ett par extra kängor (att ha hemma i stallet etc.) och vintermössa - är det onödiga köp då?!

Kl
Jäkla skitdag!
Fått besked att en vän har blivit allvarligt skadad i en hästolycka och ligger nedsövd och bästa kompisens pappa ligger på sjukan med misstänkt stroke. Lite mycket att ta på en dag :(.

Själv önskar jag att maken hade ett buke att spy ut på.... Han är super grinig ikväll och suckar som en tok varje gång han måste resa sig från soffan och datorn för att Vera vaknar. Jag hinner inte för jag håller på att baka 195 st :eek: scones :angel:

Han får skylla sig själv som har peppar igång mig med bakandet :D

Vad hemskt. :cry: Håller tummarna för att allt ska gå bra.

*kl*
läser allting ni skriver, men jag mår så dåligt just nu att jag knappt orkar med mig själv, så jag håller med om vissa saker i tystnad. ;)

Extrakläder på dagis och kläder för S har jag fullt ansvar för, dels för att jag är den som lämnar och hämtar till 99% och att kräva att J ska veta vad som finns i lådan på dagis känns lite orättvist. :p Kläder hemma skulle han gärna få vara mer aktiv med, men helt ärligt så har mina föräldrar alltid frågat om S behöver något och köpt det, någon dag innan J hinner fråga om det är något hon behöver, så det är lika mycket mitt fel så att säga.

Jag har kommit in i en dålig fas. Får inte i mig någon mat, medicinen jag fick ger mig på tok för mycket biverkningar och ja, som pricken över iet har hg börjat få migrän och Alvedon hjälper inte ett smack. Känner mig helt svag och ynklig. Min sambo har jobbat övertid hela veckan, för att bli av med en massa jobb som han haft hängandes över sig så att helgen ska bli lugn, så jag har knappt sett honom den här veckan och det är också hårt. Min mamma och hans mamma har verkligen ställt upp och hjälpt till med S, städat, lagat mat (som jag inte ar kunnat äta :D ) och tagit ut hundarna på promenad.

Jag hatar att må såhär. Jag hatar att inte klara av att ta hand om mitt barn och hemmet. Jag hatar det och det tär verkligen. Nu har dessutom min häst, efter att ha fått en behandling av sin EQT och blivit av med en låsning h bak efter hans gamla hasskada, fått mycket mer att sätta ifrån med och har börjat bita tag i bettet i galoppen och bar rusa. Från att ha varit för känslig i munnen och stannat så fort man satt sig i princip, så har han blivit som förbytt. Så tävlingen imorgon är bara att glömma. :( ska ta ut tandis och kolla hans tänder en gång till, men vi har försökt känna och kan inte hitta något. Buhu.

Skickar en stor varm kram till dig, Armani__ & Kaktusblomma

*kl*
Får nästan dåligt samvete över att jag i princip aldrig har några kloka råd att komma med när det gäller sambos odyl (kan ju finnas en anledning ibland) men ni ska veta att jag lider med er. Doris skrev nåt klokt om att vi nog satt oss där själva ibland när det gäller kontrollen, tror det stämmer rätt bra på mig iaf. Man har familj nu och det går inte ha ett hus som ser ut som 3 världskriget passerat eller ett tomt kylskåp. Barnen måste ha kläder så dom inte fryser, Thats it!

Men faktiskt, min sambo bestämde hittade faktiskt ett par vinterskor till T när vi var och handlade sist!

Ni får en kram hela högen. Håller med Armani, det är verkligen underbart att ha er alla här! :love:

Åh jisses (igen!!) jag börjar tro att vi har samma sambo ;)
Skämt åsido.. Det där med att sätta på barnet för små kläder fattar jag inte. Alltså, vi har miljoner plagg. Eftersom vi ärvt massor, och S har ju som sagt en storebror. Vi har en påse under skötbordet där vi lägger i kläder som blivit/är på väg att vara för små, så att det blir undanplockat undan för undan. Men ändå.. Ibland när jag kommer och hämtar S så har han äppelknyckarbyxor (alldeles för korta) och en helt omatchande tröja till. Skall det vara så svårt? Han matchar ju kläder till sig själv. Tack och lov så klär sig 4-åringen helt själv, och mer modemedveten än honom får man leta efter :D Han vägrar ta på sig bruna strumpor om det inte matchar. Toker.

Alltså, som ni alla säger, jag älskar min sambo, och har är verkligen underbar. Har tar hand om saker som jag lätt glömmer och han sina ansvar. Så det är klart att allt inte är hans fel.. Men när man står där och klär på ett barn, så kan man väl göra sig besväret att plocka fram ett par byxor i rätt storlek?

Min sambo är minsta barnet och enda killen, så lite bortskämd hemifrån är han allt.

Armani jag håller verkligen med dig om att man är ju familj nu, man måste tänka som en familj också. Mat, värme, kläder, kärlek och trygghet det är saker som alltid måste finnas i våra barns liv. Det är vår skyldighet att se till så att de får det.

Kram på er allihop :love:
(Nästa tråd får väl heta Vårmammorna 2010 & Co spyr ur sig, del 19) :rofl:

Usch vad tråkigt att läsa att du mår så dåligt (fortfarande!). Det finns inte mycket som vi kan göra, bara skicka en peppkram. I slutändan får du ju något underbart ut av allt det här jobbiga. Och vad härligt att höra att du har mamma/svärmor som kommer och tar hand om dig och hemmet. En underbar avlastning.

Men visst hade du en annan medicin också utskriven? Den som du inte kommer åt för att du inte har leg. Den kanske är bättre?

Hoppas att det löser sig med hästen också. Ibland behöver de ju bara stanna upp och mogna lite också.
Kram

*kl*

Jag trådkapar totalt och hoppar över till julklappar.

Igår blev jag (återigen) lite störd på svärmor. Hon och svärfar fick lämna och hämta T hos dagmamman igår eftersom vi var på sjukan. När dom hade hämtat så hade T gått runt med en mjukiskatt, ja å självklart så skyndade sig svärmor att söka reda på en i julkatalogen från Barnens Hus "En sån ska vi köpa till T i julklapp"

Men varför frågar jag mig själv sen? Kan han inte få ha ett favvogossedjur hos dagmamman? Måste man ha allt hemma bara för att man gillar det? Man kan väl få ha något att längta till också? Jag ser hellre att dom köper en träjärnväg från Brio som man vet kommer finnas kvar ett bra tag om man vill komplettera istället för den från B**tema, om det nu inte är så att tillverkaren är densamma?! Det där är dock så typiskt henne. Hellre 10 billiga saker än 1 lite dyrare. (JA jag lever till viss del efter att man får vad man betalar för).

Självklart kommer jag inte på detta först jag ligger i soffan och kollar på TV :cool:

Senast ändrad:

Vet ni vad jag gör? :o
Varje morgon lägger jag fram kläder till Isabella då min man inte kan mtacha kläder öht, inte ens på sig själv. På helgerna bryr jag mig inte men till fsk så ska hon var "fin" och inte se ut som en vandrande julgran med fläckig tröja. Med fin menar jag mer att hon har kläder som passar, är rena och ser bra ut tillsammans.

Emmah: På fsk och hemma hos mina föräldrar finns såndär leksak man trycker/vrider/skjuter på så hoppar det upp djur. Isabella älskar den och jag skulle gärna vilja ha en hemma men har man allt hemma så finns det ju inget spännande kvar hos fsk/dagmamma. Tycker inte alls att man behöver ha allt hemma med andra ord.

Nu vet jag ju att ni har problem och jag tror att det gör att du irriterar dig mer.
Men nu tycker jag att du överdriver lite. Visst kan man önska sig saker i julklapp, men det är ju faktiskt den som köper som måste få bestämma vad den köper.
Jag ser inget fel i att han har en katt hemma också. Vi har massor av saker som finns på dagis och Alice har inte mist intresset för dagissakerna.

Vad spelar det för roll om T får en mjukiskatt hemma egentligen? Svärmor kanske tror att han skulle gilla det, så varför inte.... Julklappen är till T och han kommer antagligen bli jätteglad.

Jag själv skulle aldrig köpa en tågbana till en dryga 1 1/2 åring. Det är först senaste året som Alice 3 1/2 år, har börjat leka med det. Vera kastar runt tågen och sliter sönder banan......

Förlåt, nu känner jag mig taskig igen..... :o
Men jag har själv levt i ett förhållande där svärmor sög musten ur alla och jag Känner så väl igen tankebanorna man hamnar i och det är inte värt det!
Att fokusera på det som verkligen känns viktigt i det långa loppet (som planteringarna, Ts matriser osv...) inte en julklapp.

Jag kan berätta om en julklapp jag fick av ovan nämnda svärmor. En bok som hon hade fått i present, jo det är sant det stod skrivet på insidan av boken :grin:

Du jag kom på att jag glömt svara att jag inte alls tolkade dig kommentar på bloggen som tråkig, jag hajjade vad du menade ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 039
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 119
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar