Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Jag glädjer mig över att det är barnbidrag idag!
Försöker spara så mycket på föräldrardagarna det går men jag var på väg att ta ut mera dagar nu innan jul, tack vare de oväntade pengarna från försäkringen så slipper jag det.
Idag får jag ju barnbidrag för tre barn första gången +604 kr i flerbarnstillägg. (de 4 kronorna gör ju allt ;))

Ska hämta A på dagis vid tolv och stjäl med mig H en timme tidigare samtidigt. H ska klippa sig och behöver skor. H behöver med skor men min lille vilding hatar att prova skor. Att mäta fötterna är lika illa som att mäta och väga sig på bvc. Har försökt att lura honom att stå på papper, rita på golvet :o, ja fler tips mottages.. Leravtryck skulle kanske fungera, allt som kladdar är ju populärt.

Nya kläder är han med skeptiskt mot och det ska bråkas. Sitter sen lapparna kvar för att man ev behöver byta dem och vill prova först ja då är det brottningsmatch.

Han var ju med på bvc igår när vi hade läkarbesök med E och vi var tvungna att låsa in oss för att han inte skullr springa därifrån. Dessutom var det samma läkare som undersökte honom i vårat kaosartade besök och det gjorde ju inte saken bättre. Tur att vi ska byta vc och bvc...

Egen vilja?? JAVISST :D

Vilken fin bild!! :love:
Får väl se hur det blir med våran bild sen, vill ju ha den där snön som sagt..

En helt annan sak.. Kan du fixa en webshop?

Haha, ja den där egna viljan.. H har börjat kasta sig på golvet när något går honom emot :eek: Ligger där och slänger sig hit och dit och gnölar. Vem har lärt honom det?!

Jag vågar inte vänta på snön så då får det bli en grön bild ;) Vissa år kommer ju snön inte förrän precis vid jul!

Yes, I can :) Håller på med en shop åt H´s gudmor.

Men ooooohh vilken fin liten tomte, vilket fint foto!
Vi har endast en tomteluva, ville ha en grå stickad tröja, någon som vill sticka en lite fort i strl 98? :D Eller så ville jag ha röda kläder. Men Milton har inga så jag måste ta mig till stan och handla, fint med den röda västen till!

Vad fin han är på sitt dagiskort M
Vilka vackra djupa ögon :love:

Här vart det inget dagiskort, för de tog på dagis när vi var i Grekland :(

Västen är från när hans pappa var liten, vändbar så andra sidan är blå. Grått är ju jättegulligt i tomtesammanhang, lite oldschool :laugh:

Doris: förstår att paddocken är uppskattad efter allt jobb! Jag har kört ned stolpar med spett och slägga vid förra stallet, efter att ha slagit ned en sommarhage på 4ha så upptäckte jag att jag uppenbarligen inte hade några muskler, för jag kunde inte röra mig normalt på 1 vecka efter att sista stolpen var slagen. :D Det är när det gäller sånna saker som det absolut underlättar när man har ett lager pengar, annars hade vi inte kunnat renovera allt på en gång och traktor/grävskopa hade inte varit något alternativ. Grävskopan har vi faktiskt tjänat in på, då sambon kunnat göra jobb med den, både på gården och på andra byggen. :) Nu har vi bra en liten begagnad 8tonnare, men det är sambons lilla snuttegris. :)

Åh vad jag hade önskat att vi hade en liten traktor åtmindstone.. Men nu är det strax en på ingång.. Måste bara få klarttecken med valet av AKB och hennes avelstjur där hemma :D

Sen hade jag också önskat att vi också hade pengar på lager, finns ju så mycket som jag skulle vilja göra. En halvt omöjlig dröm är att få lampor till paddocken. Men till det krävs en massa grävning + dyr dyr elkabel, för att inte tala om själva stolparna och armaturerna. Men gisses vad jag skulle vilja ha det.

Sen vill jag gräva ner el till lampor vid hagarna, jag vill ha murade boxar i stallet, jag vill ha en lösdrift, jag vill ha uppgrusade hagar, jag vill ha ett boende i tipp-topp, jag vill ha en mysig trädgård, jag vill ha en stoor lekplats till barnen, jag vill ha, jag vill ha, jag vill ha..... :angel:

:oSorry! Jag har inte legat (;)) på sambon så mycket här hemma för att spana på annonser (kan nog bero på att jag jämt har datorn)
Så ni har hittat en nu då? Vad är det för något då? :laugh:

Muttar lite över att gubben släpade hem en till för nån vecka sen. Han har redan en fyrhjulsdriven, men då tyckte han att om han körde fast med den (vilket han gör ofta) Så dög inte nån av de andra, tvåhjulsdrivna traktorerna till att dra upp den. Så det blev en 4w till :grin:
Ska det vara rättvist nu så bör jag ju få en till häst nu då :D

Vilken söt liten nisse! :laugh:
Känner mig nästan manad att gå ut och fota nu med;)
Förra året riggade jag allt och såg till att fotoobjekten satt still och tittade på rätt håll och en kompis fotade. Iår får jag nog göra allt själv
**går och ringer kompisen och bejdar**

Men gud vad dåligt minne jag har, tror du inte att jag glömde lägga undan deg :o
Jajamen, det blir förhoppningsvis en ny chans nästa vecka.....

Är ju hemma å jobbar och hostar för femte dagen nu. Idag jobbar jag med tvn igång, vilket jag nästan aldrig gör. Så just nu är Oprah på. Asså, är jag blödigaste blödigast?? Jag gråter för allt! Men just det här var faktiskt riktigt hemskt. Det var en mamma som varit så stressad att hon glömde sin 2-åriga dotter i bilen en varm sommardag. Dottern avled... Det var verkligen hemskt... Och samtidigt bra att se, för man fick sig en tankeställare (vilket jag fått några stycken sedan Tuvs föddes) om vad som är viktigt i livet!

Haha ingen fara! Får testa ditt tips att frysa in dom när dom fortfarande är varma. Om det nu blir några lussebullar. Dom kommer ta upp hela frysen så om jag bakar får jag nog skänka bort lite. Skulle vara praktiskt att veta exakt dag bebis kommer så skulle jag kunnat baka dagen innan :p

Men jag brukar frysa jästa kanelbullar, ta fram och låta tina i någon timme och sen in i ugnen och då blir de som nybakade. Borde det inte vara samma sak med lussebullar? :) nu blev jag sugen på att prova...

Är det 604:- i flerbarnstillägg, å sambon som sa idag att vi ska ligga lågt sen när lillebror kommit.....

*kl*
Blä, sitter i bilen på väg hem från sjukhuset :( Vaknade i morse med en grym smärta höger sida under magen som strålade ut i ryggen. Försökte stå ut ett tag men när jag fick svimningskänsla och började må dåligt ringde jag sjukan. Var så klart rädd att det skulle vara nåt med graviditeten eller blindtarmen. Så jag och sambon har spenderat hela dagen på förlossningen! Lillebror mår bra och blindtarmen lika så. Stenar av olika de slag är uteslutna så. Fick självklart göra ett UL och titta till lillen också:love: och även en viktuppskattning, ca 2,1kg och BM trodde att han skulle ligga på dryga 4kg om han behagar komma itid. Snacka om att jag blev orolig när BM trodde att tappen hade börjat öppna sig :eek:

Ja så här sitter jag nu med mest troligt bara ett strulande tarmpaket, tack å lov på sätt å vis!

Med två barn får du hela 100 kr extra i flerbarntillägg ;) med tre blir det 604, med fyra barn har jag inte kollat vilken summa. Det är inte aktuellt ;)

Usch, stackars dig som mår dåligt. Bra att de kollat bäbisen och visst även om du har lika ont så minskar det ju iaf oron. Jag var inne ett par gånger med på akuten när jag väntade A och gjorde extra ul, de misstänkte med blindtarmen den gången det var som värst vilket det som tur var inte var. Om det var mina tarmar eller bara ligamentsmärtor vet jag inte, men som sagt var så gorde vetskapen om att allt såg bra ut att jag blev lugnare iaf.

Modett, jättefint kort. Jag är världens sämsta på att skicka julkort. De senaste åren har jag inte ens försökt få iväg några. I en låda ligger nog de jag skrev för flera år sen och väntar på att bli skickade :angel:
J
ag har en kusin som gått fotoutbildningen det vore kanske en idé att fråga honom. Kusinens man var med fotograf innan han bytte till samma yrke som kusinen. De bor tyvärr en bra bit iväg men nästa helg är det städdag hos min morfar och då kommer ev dit. hmm jag får dåligt samvete nu när alla bakar och pysslar. Jag har varit i stan idag med tre barn och bara det är en pärs.
Fast jag ska erkänna att det är lättare med alla tre än bara de två små. H kan jag skicka på småärenden och han kör gärna barnvagnen.

Att fika på ett knökfullt fik med syskonvagn och en hungrig E och en trött A är en bra övning för tålamodet. Som tur var satt det en tvillingmamma vid bnordet bredvid och fixade plats åt oss, hon förstod problemet :grin:

Nu är H på disco, sambon jobbar ( första julbordet för säsongen) Jag fasar redan fäör att packa in barnen och åka iväg igen när han ska hämtas. Min mamma jobbar och pappa, ja han är inte till någon hjälp ännu. Om jag har tur passar det så att sambon kan ta H men jag tvivlar på att han kommer från jobbet så tidigt.

Nu ska jag byta bajsblöja...

Vad blev det för syskonvagn? Det kanske du skrivit, men minnet spöka ibland.

Om det nu tar sig så kommer det bli 2 år och 3-4 månader mellan barnen.
Undar ju då om det är lönt att skaffa syskonvagn eller använda den vi har nu och låta Oscar gå/åka ståbräda.

det blev en babytravel, väldigt lättkörd men ganska tung att lyfta. jag har väl helt enkelt inte fått in någon rutin på hela saken ännu med två små.
vi behöver dessutom en ännu större bil. köpte en omega men om alla ska med är det trångt i baksätet. varken jag eller sambon är ju det smäckra slaget :D
det känns alltså aktuellt med en bussliknande historia. detta skrivs då jag ehändigt då jag matar e, ha översende med stavningen.

A säger förresten esther till lillasyster :)

Ja en stor sten föll från både mitt och sambons hjärtan när lilleman visade sig må fint och inte alls speciellt sugen på komma ut.

Är du nöjd med Babytraveln (verkar iofs som så) funkar liggdelen? Jag och sambon håller på överväga behovet av en syskonvagn eller ej. Hos mamma å pappa finns en EL Twin men den är inte kul att köra och ffa inte i snö. Men funkar ju utmärkt som gårdsvagn.

Blev lite bitter också, sambon var med på en utlottning på jobbet om en 2010 Brio Happy. Men typiskt nog så var det någon annan som vann...som bara skulle ha hjulen och hjulaxlarna. Han ska alltså förstöra en nästan splirrans ny vagn som vi kommer behöva. Sambon skulle dock prata med honom, tyckte det var lite onödigt :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 039
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 119
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Annonsera mera hundar 2