Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Kommer nog bli något liknande i år som förra året. Fast utomhus med massa granris och nån ljuslykta. Vill ha med hundarna igen, då jag inte vet om gammelhunden är med nästa år. Han börjar bli lite knackig i sina ben :(

Jag kan inte bestämma mig för om vi ska skicka julkort med milton på eller ej. Har ingen aning om hur han ska vara klädd ifall vi ska göra det. Har ingen bra kamera heller :( och den vi har hittar jag inte sladden till. Så blir nog inget kort här. Men det skulle ha varit kul.

Juzzzen skriver på fb ganska ofta. Livet verkar rulla på med jobb och sömnlösa nätter. Men annars så verkar hon ha det bra vad jag kan läsa. :)

Ah, nej tyvärr. Vi var bara där i dag, hade ingen monter i år. Men det var inte mycket att se i år :p

Vad synd! En annan gång, du har väl bokat in första veckan i januari och komma på fika ;)
Vi är pinsamt dåliga på att verkligen på mässan, vi går ett varv, stannar vid DAB och Alma och sedan väntar vi på att kl. ska bli 11 och då fikar vi och sedan beger vi oss in till stan :p

Aah, så kan man ju göra, kanske enklare än att försöka hålla honom stilla ;)

..och Milton då, stora killen! Mammas ögon verkar han ha fått ;)

Ja i år är det verkligen omöjligt för ett styck Milton att sitta still när mamman ska ta kort, så det får bli lite sådär mysigt i skogen :D

Ja, stora fina Milton, jag blir helt löjligt tårögd över hans fina dagisfoto :cry: :D

Kl

SERIÖST!!! Jag har börjat hosta så jag spyr igen!!! Förra torsdagen var min första hostdag.. Sen har hostan blivit bättre. Men så nu ikväll började jag hosta riktigt ordentligt igen. Vad sjutton gör man?? Lär ju inte få sova i sovrummet iaf... Suck! Hosthost!

Usch din stackare!! Hoppas du fick sova i natt i alla fall =)

Vad dött här inne var idag, vad hittar ni på idag då?
Jag har fullt upp :/ Jag och min gruppmedlem hade missuppfattat en del av vårt skolarbete så det blir till att lägga till ungefär dubbelt så mycket mer än vad vi tänkt från början. Och jag har idag på mig, ja och så helgen och måndag, fast på måndag har dagis stängt så då ska Milton vara hemma hos mig.. Och sedan är själva redovisningen på tisdag. På engelska, suck..

Jaja, det får väl gå ihop sig på något vis, dags att sätta fart, fast skriv på här inne, jag kikar in här då och då under dagen ändå givetvis ;)

Jag bakar kanelbullar, lussebullar och scones....
Nu väntar jag på att kanelbullarna ska jäsa klart. Lite sur är jag, jag behöver 50 st men det blev bara 47..... Så det blir en till sats när maken kommer hem med kanel och jäst ikväll eller om jag gör det imorgon :D

mums, lussebullar :)
Jag köpte precis hem 4 pk saffran.
(men jag väntar med baket tills efter att vi varit ner till skåne, för annars är de slut låååångt innan lucia, hehe)

hihi, det var inte mycket mässa ni ägnade er åt :p Går ni på kongressen något då?
DAB är ju en av våra största kunder i Sverige, så där stannar vi också till, och tar lite möte.

:o:o Oj, då är det ju dags för fika snart ju.. Hur skall jag våga det? :o:o

Här är det lugnt. Eller ja lugnt å lugnt. Milton och katten härjar runt och jag myser i soffan. Sambon jobbar så vi är strandade utan bil och frosten på rutorna(till altanen) får mig att inte vilja gå ut. Det är lite kallt om magen nu när nästan inga tröjor och defenetivt inte jackan går igen. Får se vad som händer i em.

Annars så är jag lite frustrerad eller vad man ska kalla det. När jag beställde min 4S så va det 4veckors leverans men när jag går in och kollar idag på deras sida så står det 12!!! Veckors leverans. Hoppas verkligen inte att det gäller min. Ingen ide att ringa och fråga för dom har ingen koll på deras kundservice iaf. Jag vill hinna få den innan bebis kommer men vi får väll se hur det blir med det. :( Men en sak som är bra är att min gammla som jag lämnade in på lagning blir utbytt mot en helt ny iphone. Blir lättare att sälja den då! :) med tanke på att min förra va sprucken på baksidan.

Nu när du endå nämner lussebullar. Går det på något sätt att göra degen och sen frysa in den för att grädda lussebullarna när man ska ha dom? För jag gillar bara nybakade lussebullar. Blir inte alls lika goda efter att ha legat någon dag eller efter ha varit frysta. Men gissar att degen blir förstörd då? Tänkte jag kunde fråga bakexperten iaf! :)

Kl

Vi har riggat upp och fotat världens sötaste tomte. Får se sen om det blev någon bild som går att använda, för tomten tittade hellre på allt annat än kameran.

Sen har jag ringt och bokat kastrering och id-märkning av katterna. Enligt maken hade de försökt göka - pervon, de är ju bror och syster!

Kommer bli en riktigt grisig månad ekonomiskt. Dels har vi ju denna månad bara föräldrapenning och akassa in. Och julen coming up, katternas kommande räkning som lär landa på drygt 2000 och vovvens oplanerade bortgång på 2500. Bara att gräva djupt i sparkontot och se glad ut.

urk, vi måste också börja tänka på julkort nu ju.. ville så gärna haft lite snö

Det är aldrig kul med lite pengar in, många utgifter framför allt oplanerade utgifter... Vi fick gräva ett djupt hål i sparbufferten förra månaden när vi hade så stora utgifter. Denna månad ser faktiskt lite bättre ut. Trots att det skall handlas julklappar. Om ni inget oförutsett händer så klart. peppar peppar

Bra fråga.....
Jag kan testa med lite deg :idea:

Men jag fryser alltid in lussekatterna medan de är varma och de smakar nybakade när vi tar fram och äter dem. Värmer man dem dessutom lite snabbt i micro så blir de ännu godare :d

Jag tröstar mig lite med att det bara är en månad som är eländig (peppar peppar för som sagt - oförutsedda utgifter..). Nästa månad har jag ju lön så då är det som vanligt igen. Och from februari får vi två löner :eek: för första gången på väääldigt länge.

Ni kan få en tjuvkik på vinnande bild - det där med att titta i kameran fick jag helt enkelt klara mig utan :D

juligen_175446292.jpg

Då ska den bara redigeras, jag måste hitta på en liten design för kortet och så famkalla såklart. Pust..

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 046
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 122
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30