Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Jag köpte också såna stickor, de visade aldrig när det var äl. Så jag räknade lite och kom fram till att det fick bli väldigt aktivt en period då det borde vara... Eller helst två dagar innan... Och tydligen lyckades vi pricka rätt ;) Tillsist.

S blev ju till när jag och sambon var nykära och hoppade i säng hela tiden :o Men med S syskon så var det lite mer planering som gällde, då vi inte är som små kaniner längre med stress på jobb, småbarn och allt annat som hör till. Konstigt nog blev hen till när hen inte borde ha kunnat bli tillverkad, precis efter mensens slut i stort sett, men tydligen så var det rätt tid för oss. :p

Hmm, mina föräldrar har aldrig varit intresserade av vad jag gör eller av vad mina barn gör heller för den delen. Hästarna mina är de mer måna om däremot. Det är superviktigt med fodret och de får knappt äta äpplen för de kan få kolik men flisan kan de köpa godis till. Felprioritering kanske.... ;)

På tal om ÄL så känner jag nu för tiden när det händer. Gjorde jag inte innan H. Tror då att det är det jag känner, för i mitten av månaden (= mitt emellan mens) så får jag mensvärk i ett par dagar. Och eftersom jag har relativt regelbunden mens, give or take ett par dagar, blir det ganska lätt att dra sina slutsatser om när äl "borde" äga rum. Det lustiga är att det var först i somras jag började koppla ihop mittimånandenmensvärken med äl :idea:

Och våran S blev till av det där säkra alternativet avbrutet ;) Funkade i fem år i alla fall. Eftersom jag slutade med hormonerna då det var effektiva som f*n. Vi kunde knapppt hålla på eftersom jag hade så ont. Men som ett trollslag när alla hormoner var ute så funkade det väldigt bra! OCh kondom det hade vi i början, men det var så krångligt... Denna gång var det lite mer planerat eftersom vi även ville hinna med innan SGIn skulle försvinna. Sen börjar jag bli gammal också. 33 år så det var bara att tuta och köra!

Jag känner verkligen ingenting när jag har ÄL, däremot kände jag direkt när vi haft sex att nu, NU blev det barn. Hela kroppen kände det direkt, så kändes det inte alls med S. Då märkte jag det när jag blev grymt sugen på stekt ägg, gjorde detta, åt upp det, bara för att sen kräkas upp allt. :D Tog ett gravtest och fick ett tydligt plus. Lustigt hur alla fungerar så olika, jag har sagt det förut och säger det igen, det är verkligen fascinerande att läsa om det.

Men vad skönt att höra om hur mycket era barns mor- och farföräldrar (och övriga) engagerar sig i era barn!
Här är det inte alls så :( Min svärmor äääääälskar bebisar och passade Milton hur gärna som helst när han var liten. Nu sen han blev ett och uppåt, så är det visst inte så roligt längre.
Mina föräldrar är egentligen inte mycket bättre.. De ringer väl ett par gånger i veckan och är här ännu mer sällan (trots att vi bor i samma by, eller just nu är de här oftare eftersom de renoverar sitt badrum, så de duschar här). När vi pratar så är det inte mycket kring Milton som nämns, "hur är det med Milton" typ är väl det som frågas, inget mer och inget övrigt.
De erbjuder sig aldrig att passa honom, ta honom på promenad, hitta på saker eller sådär. Utan det är jag som måste fråga och då är det alltid lite besvärligt innan de kan. Mest mamma, inte så mycket min pappa.
Mina föräldrar är i och för sig inte så förtjusta i så små barn, men jag kan ju tänka mig att om några år när Milton är större så vill de nog hemskt gärna att han åker hem till dem ofta.

Fast det retar mig faktiskt. Ja jag vet att man givetvis skaffar barn för sin egen skull och inte lämnar över ansvaret på sina föräldrar. Men ändå, är det så tråkigt att umgås med sitt barnbarn? Och jag behöver inte ha en massa saker till Milton, men det hade varit roligt om de någon gång frågade om det är något han behöver..

Jaja, nog med gnäll, har haft en skitdålig natt, skyller på det :D

har nu skrivit ner vad filmen handlade om, tog en timme för ca 90 sekunders film. SÅ nu är det bara analysen utifrån teoretikern kvar. Urk. Känner inte för det. Har fått lite tid i morgon då mamma ska ha S så jag kan sitta på bibblan och skriva i lugn och ro.
Haha har blivit lite skadad, försökte controll S detta medelande bara för att jag gjort det med varenda mening jag skrev nyss.

Tja, fast jag kan inte sluta med den nya medicinen än på länge. Så tyvärr kommer det bli betydligt längre mellan T och syskon än jag hade önskat. Men ibland blir inte allt som man vill.

Oregano
Det lät ju inte alls bra med lillkatten. Det betyder ju att hon är ganska arrogant gentemot Albins väl och ve. Förstår att det känns olustigt.

Åh, jag som trodde att du redan slutat med medicinen, men det kanske bara var sprutorna du slutat med och fortfarande äter medicin? Vad tråkigt att ni inte kan planera syskon som ni vill, men din hälsa är såklart viktigare.

Är det inte dags för en buketräff i sthlms området snart igen? Känns som om det var år sen senast vi sågs. :)

Mina föräldrar har den relationen till sina barnbarn som jag vill att mor & farföräldrar ska ha. Blir glada när vi kommer förbi, tjollrar en stund men fortsätter sen med sitt, men T får gärna vara med och hjälpa (stjälpa?!) dom. Frågar inte hela tiden om dom ska passa T, gå på prommis el dyl, men jag vet att frågar jag om T kan vara med dom en stund så går det i regel bra. Köper inte grejer titti som tätt, utan frågar hellre så att det blir rätt.

Nu träffas vi ju nästan dagligen men det är inte så att dom ringer om vi inte vart där på någon dag utan dom förstår som att vi har ett "eget" liv också.

Med farmor och farfar är det väl lite annorlunda. Eller ja farfar är det väl ganska samma lika med, tjollrar ett tag med fortsätter sen med sitt men farmor. Hon släpper i princip allt hon håller på med och går in för 110% och bara ÄR med T HELA tiden. Vill gärna vara till lags och erbjuder sig ungefär helatiden att passa T, kan t om komma in till oss och fråga om hon får ta med sig T ut. Köper saker mest hela tiden varesig det behövs eller ej. Dom ringer väl inte heller och frågar hur det är med oss, men det kan ju bero på att dom ser oss dagligen. Vissa uppskattar säkert att ha så engagerade far el morföräldrar som hon men inte jag :o

Jag håller med dig. Blir lite less när folk i vår omgivning visar att vi föräldrar nu mer är totalt ointressanta. Mitt intresse att engagera sig i umgänge förvinner helt. Särskilt inte när detta kommer till uttryck genom skämt av typen ”ja, med då kan väl ni två gå nu för det viktiga var ju att T kom hit”. Ännu värre "vi vill du och T kommer över" - riktat till min make. Då träffar jag hellre vänner som blir glada av att se både mig, min make och T. Blir även lite less när någon under umgänge lägger ”beslag” på T på ett sätt som utestänger andra som skulle vara intresserade av att prata eller leka med henne en stund.

Då får jag och sambon tuta och köra ändå då ;) Oscar blev ju till genom att jag räknade lite i kalendern och ständigt gökande i flera dagar :D
Och i skrivande stund har jag lite stickande känsla i magen som jag brukar ha. Så ikväll får han bannimej inte vara trött:angel:

Jag kan tycka att min familj också är mest fokuserade på Tuva nuförtiden. Men jag har både sagt till och pikat och det har blivit mkt bättre. Min pappa och jag har aldrig förut haft så mkt och bra kontakt som vi har nu. Självklart dels pga att han hänger mkt med Tuva. Men också för att jag har fått vara ärlig, säga till när saker inte passar (som när han ville ge T grädde när hon var typ 1 månad... ) Han känns genuint mer intresserad av hela mitt liv nu sedan T kom. Vi hoppas ju på att hitta hus/radhus precis där de bor också, så jag hoppas att vår relation kommer stärkas ännu mer.

Mamma däremot, hon är som vanligt. Vi har någon osynlig kontakt där vi vet var vi har varann men inte måste höras så mkt. Brukar ringa henne när jag är sjuk och fråga hur sjuk jag är ;) Ringde förut, men hon jobbar nog, så jag ska försöka prata med henne ikväll. Hon bor 10 mil från oss, så det blir inte så många spontana besök.

Ibland blir jag så trött på mitt jobb.. Alla 1000 bollar jag kastade upp i luften i augusti börjar ramla ned nu. Det är sååå stressande.... Vill bara få allt klart i tid så jag får lite lön för mödan... Hjälper ju inte att ha killing huvudvärk som inte går bort av något...

Ibland drömmer jag om att jobba med hästar, bara hålla på med dessa underbara djur... Men sen kommer verkligheten ifatt... Det är inte värt allt slit på kroppen. Kunde man få jobba halvtid som ryttare och kvartstid som kontorsnisse och kvartstid som enbart MAMMA och ändå ha råd å bo i Sthlm så skulle jag göra det utan att tveka! :) *önskedrömma*

Weheey!! Pinkade nyss på ett äl-test. Nu kom det en glad gubbe:banana:
På bruksanvisningen står det att ägglossning sker inom 24-36 timmar. Innebär det att vi ska vänta med gökandet tills i morgon eller går det bra att köra på ikväll.
Har nämligen en väldigt trött sambo, tror inte han klarar av två kvällar på raken. Så jag får välja lite :D

Men svartfot! Vilka kommentarer du får!! Jäkla folk!
Det har dykt upp lite släktingar till min sambo som helt plötsligt vill träffa oss sen Oscar kom. Såna som jag aldrig träffat och knappt ens visste fanns. Varför dög vi innan liksom?

Optimalt är väl två dagar innan ÄL? Har för mig att det beror på att cilier håren i äggledarna slår i riktning mot äggledaren fram till ägglossning. Efter ägglossning så byter de riktning och slår mot livmodern för att föra ner ägget. De små simmarna hade det tydligen lite tungt att simma mot slagriktningen av cilier håren. Så störst chans har man om de får hjälp uppåt och ligger o och väntar när ägglossningen sker. Nästa chans har man när ägget nått ner eller i a f nästan ner till livmodern. Vilket var några dagar efter ÄL.

Det är bara att mysa på! :banana: Med Vilgot körde vi ju äl-test i 10 månader och den månaden han blev till så myste vi före utslag på stickan och sen blev det inget mer den månaden, så naturligtvis trodde jag att det var kört.

Albin är högst spontangjord. Jag var jättesugen :o så såklart var det äl på gång, men jag vet inte riktigt när.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 128
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?