Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Ja får man bara in vanan så lär det väl gå undan :) tyckte de var himla fina som sagt. Är det din mammas får/lamm du har sytt av eller har du köp skinn? Tyckte 6 h gick undan ändå. Trodde nog att det tog längre tid än så :)

Dom jag gjorde på kursen sydde jag av skinn från mammas lamm. Fast köpesskinn ska också gå bra. Hon som höll i kursen erkände att hon brukade åka på IKEA ibland och snoka bland skinnen. Kunde hitta helt okej exemplar att sy uttav. Men när man gör tofflor vill man ha lite stuns i själva ullen vilket det sällan är på "billig"skinn. I Theos tofflor ser skinnet nästan fejkat ut, ser ut som sånt där teddytyg man kan köpa i syaffären, men det är äkta ;)

Blev faktiskt impad själv över att det inte tog längre tid att sy!

Du kanske ska ta dig en funderare över att starta eget och sälja ullhantverk?! På marknaderna här i stan brukar priserna på ullprodukter och tillhörande hantverk vara riktigt saftiga.

:D vad bra att du tog det så. Oavsett om de var sniglar eller sköldpaddor så var de väldigt söta :)

:D vad bra att du tog det så. Oavsett om de var sniglar eller sköldpaddor så var de väldigt söta :)

Ja men det är väl klart jag tog det så :D Satt och skrattade lite för mig själv åt min miss där en stund ;)
Söta är de ju oavsett, precis som du skrev =)

*kl*

tror att vi börjar få en liten sjukling här hemma. Han hostar lite och varje gång så vaknade han så nu ligger han brevid mig i våran säng(jag tröttnade på att springa i trappen) och sover!! Fårse om det blir dagis imorgon. Är han lika pigg som han varit ikväll så blir det de. Ingen feber iaf. Vi får se hur natten blir nu ska jag passa på att gosa iaf! :love:

jag reagerde inte heller på sniglarna/sköldpaddorna förrän det kommenterades här ;)

*kl*

Har blandat första dosen enfamil till E. Hon kräktes mindre någon dag och jag hoppades på att det skulle ha blivit bättre. Idag har hon kräkts massor och när hon (igen) kräkte ner mig så att det rann ner mellan brösten under kläderna i bh fick jag nog. Hittar ingen bra info om hur mycket man ska ge när man ger det som en skvätt efter maten, men jag får väl prova mig fram.

jag fick en julklapp i förskott från Folksam idag från en försäkring som jag inte ens visste om att jag hade :laugh:
Någon som vill ha en buketräff i Ullared innan jul :angel:

Nu ligger M och sover i sin säng igen. Jäkla unge att sprattla och rulla runt så mkt :D funkade tills sambon kom och la sig då vart det trångt. Så nu visar det sig hur många gånger jag får springa upp inatt. Men förhoppningsvis så sover han! Fick iaf gosa en liten stund! :)

Trevligt med en oväntat julklapp sådär! :) Hur har du lyckats haft en försäkring du inte vetat om?

Jag ringde dem i ett annat ärende och då visade det sig att jag hade en fritidsförsäkring via facket som gällde då trafikolyckan skedde på fritiden och inte till eller från arbetet :)

En till som inte kan sova ;)
Jag har kommit till en period när jag inte tycker att det är lönt att gå och lägga mig. Det är snart dags att mata E igen och första gången med enfamil så kräktes hon iaf. Och när hon kräkt färdigt och fått nya kläder, ja då är det snart dags att äta igen. Jag är dessutom tröttare när jag vaknar efter en timmes sömn än om jag är vaken hela tiden.

Jag ska nog våga mig på att försöka sova nu. Tror M har lyckats somna till nu. Men blir inte för vånad om han vaknar och är ledsen igen precis när jag somnat.
Jobbigt att hon kräks så mkt :( förstår det där med att det är enklare att vara vaken hela tiden än att bara få somna till lite grann hela tiden. Hoppas kräkningarna blir bättre snart för eran skull!

Vaken här också! Finns det nåt värre än när barnet som aldrig annars sover och jag inte kan somna??? Hatart på östgötska! Vi har sovit bra sen nio sen vaknade Ture ett och var ledsen i orolig men nu sover han gott o jag kan inte somna!

Fan alltså, jag hatar att behöva gå upp när jag väl har somnat.. Inatt vid ett blev Milton jätteledsen så bara att kliva upp och somna honom igen i sådär en halvtimme. Nu vid 05.30 vaknade han igen och eftersom han i vanliga fall går upp tidigast två timmar senare så är ju det alldeles för tidigt. Men visst lycka till att få honom att somna om :S Han fick iaf en flaska välling nu så hoppas jag kan få honom att somna...

Och jag fick pallra mig till jobbet, har varit vaken nästan hela tiden sen klockan ett i natt. Tur att jag ska hämta Ture elva och hem och sova, kan jag sitta och se dum ut iaf! Ingen lång dag...

Hade gärna hängt med på buketräff i Ullared. Men jag är smått allergisk mot all trängsel som är där nu innan jul, kommer vända i dörren ungefär ;)

*kl*
Börjar bli less nu. Försöker ju tajma in ägglossning med lite rajtantajtan.
Kissar två gånger om dagen på äl-test sedan senaste mensens sista dag. Är inne på dag 14 nu och inte ett spår av glad gubbe i rutan :(
Testar en gång till idag och två dagar framöver, sen ger jag upp.
Har väl säkert åkt på pco eller nåt för att jag är så satans fet..

Du kanske ska ta dig en funderare över att starta eget och sälja ullhantverk?! På marknaderna här i stan brukar priserna på ullprodukter och tillhörande hantverk vara riktigt saftiga.

Jo tanken har faktiskt slagit mig. Lyckan vore att uppfinna en åkpåse liknande Voksi Classic. Vi får ju en hel del ull över vid klippningen. Ska börja spinna lite eget garn men allt går ju inte använda till garn. Vill inte göra ett direkt plagiat på Voksin så jag går och funderar på hur den ska se ut. Sen för att få lite effektivitet i det hela bör man nog ha en symaskin för skinn, visst är det trevligt att sy för hand men fingrarna tar stryk och man hinner inte så mycket...

Att bara ge en skvätt fungerade inte så bra för varken Theo eller hans kusin :( Dom fick börja äta enbart enfamil till slut men slutade tyvärr aldrig kräkas helt men det var iaf mindre som kom upp. Theo kräktes tills han var ca 8 månader men det blev betydligt mindre när vi började med smakisar och sen gick över helt till fastföda vid 5 månader.

Men jag vet bebisar som slutat kräkas helt av Enfamil också!

Så ni bestämde er för att satsa på syskon nu alltså :) Men du, inte ska du bli förtvivlad redan. Kanske du har lång cykel? Sen händer det ju då och då att man faktiskt inte har någon äl utan att något är fel för den skull. Vad är pco?

På tal om Ullared... Fick ju tips om att de hade stora MAMflaskor där när vi skulle dit. Köpte två. VARFÖR köpte jag inte fler?? De är ju bara bäst. Någon som vet var de finns att köpa annars?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 054
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Svensk politik nr 3