Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Nä tjälen har nog inte kommit än... Det är fruset på ytan, men även en bit ner. Hästarna får gå på knölarna och sjunker inte ner. Men jag hoppas att Ia* har rätt, att det blir varmare till helgen, för jag måste få vinterhagen klar!!

Haha, vad tror du Lottch? Mankraft eller maskin?? (hint: vi har gjort köket för hand, från urgrävning, och borthackning/fraktning av stenar som var i vägen för den nya kulverten som skulle in under golvet. Plus att jag och min syster och mamma skottade ut 37 ton sten för hand när vi byggde paddocken) :D

Emmah.S: Superfina tofflor till T. Vad duktig du är. Sådär ser mina favvotofflor i fårskinn ut (fast gråa). Men de är ju inte egengjorda.

Du vet att det finns något som heter traktor och grävskopa...? ;) Jises, vilket jävla jobb ni måste ha haft. Hur djupt ligger kulverten? Våra är mellan 3-1m beroende på fall och liknande, hade aldrig klarat det för hand. Svetsade ni kulverten också? Jag är verkligen impad när jag hör när "vanligt" folk gör sånt själva och inte tar in hantverkare. Jag klarar av att spackla, sätta väv och måla, men det är i stort sett allt. Ikea-möbler blir aldrig riktigt stadiga när jag satt ihop dem... :D

Jag kan verkligen rekommendera en jordborr. Vi köpte en som manen person kan hålla för typ 3000 och den hade vi när vi satte en skogshage på 2 ha och inte kom åt med traktor, innan vi köpte grävaren, det har nog varit en av våra bästa investeringar. Det är så mycket enklare att banka ned stolpar då. :)

Alla våra (stallets) stolpar är ditsatta med hjälp av spett och muskelmassa! Man mutar med korv och öl till lunch bara ;)

Jag får inte sambon att göra något kroppsligt arbete i onödan, enda gången han går med på att hjälpa till är när han får köra någon sorts maskin. ;) Är i chock varje gång han mockar nu när jag mår dåligt, för mig visserligen har de inte uppfunnit någon maskin för det. :D

Akb: Då förstår jag att du inte ser fram emot vintern. Kan inte din sambo/fästman tänka sig att byta den mot en xc70?

Nej, han är envisare än en åsna på den fronten. Har fått igenom så många bilbyten nu att han inte går med på fler. Och det va ju jag som tjatade mig till v70 (ångrar mig djupt, då det är en fruktansvärt tråkig och alldaglig bil)

Känner en som jobbade i ett stall där de hade nån slags centrifug. De kastade in spånet med skit och allt och det rena silades ifrån och man kunde hälla tillbaks det rena spånet i boxen igen.

------------------------------------
Titta vad jag hittade :D
http://www.youtube.com/watch?v=ZFv1HL06ksc&NR=1

Senast ändrad:

Usch det blir ju inte rent, tänk alla små kluttar som ramlar ut igen och spånet blir skitigt och fult :o skulle aldrig klara av att ha en sån, jag är alldeles för pedantisk med mockningen.

De såg väldigt mysiga ut dina tofflor du gjort till Theo :) Hur lång tid tog det att göra dem?

Hmmm ja det var ju som första gången så då tog det ju som extra lång tid. Men om man kan så kanske en dag beroende på hur effektiv man är. Dom här sydde jag ihop på ungefär 6 timmar. Syr för hand. Tar en stund att skära till alla delar också. Men ju mer man syr desto snabbare lär det väl gå!

Ja får man bara in vanan så lär det väl gå undan :) tyckte de var himla fina som sagt. Är det din mammas får/lamm du har sytt av eller har du köp skinn? Tyckte 6 h gick undan ändå. Trodde nog att det tog längre tid än så :)

Ojj vilka fina tofflor du har sytt! Är riktigt impad!! Kanske kommer ett pm ifrån mig också! :angel: har länge gått och klurat på ett par fårskinnstofflor att hemma. Till dagis tänkte jag köpa såna som armani__ visade.

Armani__ har du köpt Miltons i affären eller på nätet? Dom där med sniglarna va ju helt underbara!

Jisses va ni har skrivit idag!! :)

Nuså har jag äntligen en iPhone i handen igen :love: Har fått låna min systers gammla 3gs till nån av mina dyker upp. Det lär väll dröja minst 3v så känns bra att ha en sålänge. Va så trisst att inte kunna surfa i sängen innan man slocknade. :) dessutom va det drygt att ha datorn framme när Milton va hemma då han vill trycka på alla knappar då. ;)

Michellan: Börjar du bli vänn med iPhonen?

Nja... jag vet inte. Sista inlägget innan detta är skrivet från fånet när jag nattade Isabella som slocknade snabbt. Just nu sitter jag med datorn i knät och lyssna på ipod från fånet så lite nytta får den göra iaf ;)

Sedan tycker jag att den är för stor att ha som mobil :o Den får t.ex. inte plats i jeansfickan och då måste jag ju bära på fanskapet :eek: ja jag får utvärderar vidare helt enkelt men nu har jag lärt mig att läsa från den här på buke iaf, alltid något.

Haha, tänker inte visa den för min sambo, då skulle vi garanterat ha en sån i stallet imorgon... :D

Jag tycker det är jätte skönt att slippa min dator. Iofs är den segare än segast(kan bero på att den är knökfull :angel: ) jag brukar alltid ha min i fickan på tröjan ist alt. lägga ifrån mig den.

Jag tycker det är jätte skönt att slippa min dator. Iofs är den segare än segast(kan bero på att den är knökfull :angel: ) jag brukar alltid ha min i fickan på tröjan ist alt. lägga ifrån mig den.

Jag har snabbare siduppladdningar med datorn än med fånen trots samma uppkoppling så för mig går det ju snabbare med datorn.
Det är inte så ofta jag har ficka på mina tröjor men har jag det så är det ju den givna platsen för en telefon :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar