Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Jag köpte mina i butik i stan, Vincent shoestore (vet inte om Vincent finns där ni bok, eller är det lokalt här? :O ), där hade de iaf ganska många att välja på. Jag funderade ut lite vilka som barnen på dagis redan hade (sen inskolningen) och så utgick jag ifrån de jag visste att barnen där inte hade, så att de inte skulle gå att blanda ihop.
Men de där sniglarna alltså, de är ju HELT underbara, de blir det vid nästa köp till Milton tror jag :love:

Vincent finns i Sthlm också, har aldrig tänkt på om det finns någon annanstans där jag har varit, barnskor har inte varit något jag tittat aktivt efter... :D

@michellan: tricket är att komma på att ta upp den ur fickan innan man sätter sig ned eller går på toa. :o Så lyckades annars jag bada min i toan... Vilket den överlevde utan något men. :eek: fast jag får faktiskt oftast plats med den i framfickan på jeansen. :) det är nog en vanesak, jagär inne på min fjärde på, hmm, 5 år? Köpte den första i USA och kände mig som värsta hackern när jag jailbreakade den. :D

Jag har nog fickor på alla mina tröjor. Iaf dom som används till vardags. Det hänger nog ihop med att jag avskyr att ha telefonen i fickan på byxorna så köper bara tröjor där jag får plats med telefonen, oftast iaf.

Vi har ingen sån butik här i närheten. Men har sett liknande på babyproffsen och andra ställen men vet inte om det är likadana. Vad heter dessa?

jadu, traktor och grävmaskin står på önskelistan. Men den är så lång, och tomten har många munnar att mätta ;)
Äh, vi njuter bara mer av att ha en paddock nu när vi vet hur mycket slit vi lagt ner på den. Och sen har vi en jordborr. Dock en gammal manuell sak. Pust.. Skulle nog fundera på att hyra en jordborr nästa år när vi skall sätta plitar till lösdriften och ev altanen om vi bygger en sådan.

Men stolparna i hagen, de har vi alltid satt med spett/slägga. Lite aggressioner skall man väl göra av med också. haha

Behöver vi mer mankraft än vi själva kan bidra med så säger jag som Macken22, lite öl å mat så kommer bekanta och hjälper till :D

Gud så omständigt det blev, kanske ska ta fram min gamla mobil igen ändå. Den passar min omoderna personlighet mycket bättre :angel:
Det är ju en iphone 3G jag har, brorsan sparade och sedan köpte han den stolt som en tupp när den kom till Sverige. Så den har ju några år på nacken telefonen och han har ju misshandlat den lite men den är ändå i väldigt fint skick så de verkar ju vara väldigt tåliga :) Du har väl tvättat någon i maskin också, va?

Sedan tycker jag att den är för stor att ha som mobil :o Den får t.ex. inte plats i jeansfickan och då måste jag ju bära på fanskapet :eek: ja jag får utvärderar vidare helt enkelt men nu har jag lärt mig att läsa från den här på buke iaf, alltid något.

:bow::bow::bow:
Tack för att du säger så där.. Då är jag sannerligen inte ensam om att tänka så. Den är stor, den är klumpig, den är säkert smart, men det tar sån tid :angel: Skulle aldrig palla med att ha den med på en ridtur om man måste ringa. Jag skulle ju tafsa på alla ikoner, utom just den jag behövde trycka på.

Du skulle ha sett mig i måndags när jag försökte skriva ett sms samtidigt som jag gick till bilen...ojojoj.... nja, som sagt, en vanlig dum-phone är inte så dumt ändå :p dum-phones är de nya smartphones :angel:

M "fick" däremot en htc idag som var lite mindre och kändes lite smidigare men ja.... smartphones kanske inte är min grej helt enkelt.

Plus att du behöver ta av dig ridhandsken ;) :p
Jag har sånt tur att mina är så utslitna att jag har ett litet hål på tummen som gör att det funkar iaf. Eller så använder man bara röstuppringningen som du sköter med hemknappen. ;)

Men äh vad ni gnäller :D

Man kan ha en sånhär, det har jag sett på ett universitet att alla studenterna gick runt med i våras, så det är nog modernt än, jag har det, om än inte så mycket runt halsen :D
129421426_1.jpg

Eller så får ni ha en sådan här, som man fäster på armen :D
130990302_1.jpg

Faktiskt så är inte jag heller så frälst i touchscreen. Jag älskar förvisso att kunna surfa mm med touch men kan bli galen på hur lätt det är att trycka fel. Och att man måste titta på skärmen, inte bara trycka knappar på känn om man vill ringa eller messa. Och att skärmen inte går att använda om den blivit varm, tex om den legat mot kroppen i fickan. Kort och gott, finns många saker jag stör mig på med min (förvisso android) telefon men skulle nog vara svårt att gå tillbaka!

Senast ändrad:

Vad skönt att du får sova ordentligt och att amningen fungerar allt bättre, måste kännas underbart!!

kl

På tal om inneskor till barn, så har Milton sådana här på dagis och vi är jättenöjda med dem =) De sitter ordentligt på foten och är lätta att få på. Milton har dock med elefanter och inte sniglar, men jag hottade inte dm och sniglarna var ju så söta :D
534-3-4118_green_turtle.jpg

Nu måste jag vara sådär besvärlig... men är det verkligen sniglar? Är det inte sköldpaddor? :o

Du skulle ha sett mig i måndags när jag försökte skriva ett sms samtidigt som jag gick till bilen...ojojoj.... nja, som sagt, en vanlig dum-phone är inte så dumt ändå :p dum-phones är de nya smartphones :angel:

M "fick" däremot en htc idag som var lite mindre och kändes lite smidigare men ja.... smartphones kanske inte är min grej helt enkelt.

Word! :D

Plus att du behöver ta av dig ridhandsken ;) :p
Ja du ser, till och med ni som HAR en fån klagar :rofl:

Haha jo det är det nog. Den har ju inga såna där slibbiga grejer på huvudet(bra förklarar va :p)

Inneskorna som Milton har kommer jag inte ihåg vad de heter :o Men Toffelhjälten har superfina och massor av olika, kika in där. De är nog till och med billigare än de Milton har :)

Nä, nu måste jag nog göra mig klar för sängen.. Skall upp i ottan å släpa ut trötta hästar innan jag fixar i ordning mig för att ta tåget till storstan.
Det är mässa på gång igen. Skönt att det är "hemma" i Sverige så att man kan åka över dagen bara. Fast det är klart, en hotellnatt + hotellfrukost hade ju inte suttit heeelt fel det heller.

Men på det här viset så hinner jag hem för att natta mina små älsklingar Casper och Ninne :love:

Nu måste jag vara sådär besvärlig... men är det verkligen sniglar? Är det inte sköldpaddor? :o

Men shit vad du är besvärlig då :cool: :D

Fasen, klart att det är sköldpaddor, att jag inte såg det på en gång och att ingen såg det tidigare efter mig, hahaha!
Tack kära du, sköldpaddor är också fina, lika fina som sniglar :angel: :D

Kan det vara så att du är på mässa även på fredag? :) kanske vi ses i så fall :idea:

Senast ändrad:

Jag är ju tekniknöööööörd, så jag är frälst av Apple, men gillade arcen jag fick testa på jobbet riktigt mkt också. Den var lättare att anpassa till mig och min stil ;)

Pratar nästan alltid i telefon när jag rider. Funkar toppen med iPhone :) Dock inte om det är -20 grader...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 054
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III