Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Hmm dags att kliva ur sängen och se hur man mår idag då :crazy:
Igår kväll trodde jag att jag mådde bättre tills jag åkte över till stallet och mockade , dvs rörde mej.

Har också hört att det ska bli mildare igen, att rysslandkylan ska försvinna till helgen. Hoppas inte... Jag vill att det ska bli tjäle så jag kan släppa hästarna i vinterhagarna. :p

Precis vad jag tänkte också när han ringde i panik, kör försiktigt då. Suck! Efter några vintrar i Åre så har jag kommit på att det inte lönar sig att köra fort när det är halka, oavsett vad man har för däck. Här är det för övrigt bara dubbdäck som gäller också, hade dubbfritt på förra bilen och aldrig mer.

Någon som kan tipsa om bra innetofflor förresten. Flisan älskar sina Foppatofflor men de börjar bli för små så jag tänkte köpa nya till hela familjen. Det ska vara någorlunda grepp i sulan men inte så hård sula som på en sko. Helst i naturmaterial så de inte blirför varma, jag är en riktig svettfot :D hur är fårskinnstofflor?

Fast alltså. Fnys. I´m not impressed by rysskylan om detta är allt de har att komma med :grin: Vi har haft ett par, tre, kanske fyra minusgrader som mest - hallå! Det är november! I fjol var det ju snorkallt med -20 hela månaden och massor av snö. Missförstå mig rätt, jag föredrar denna november alla gånger, fnyser bara åt löpsedlarna om "RYSSKYLAN KOMMER :eek::eek::eek:" ;)

Förresten på tal om Åre så ska min ena medis sambo dit och säsongsjobba och hon verkar ha bestämt sig för att följa med.. suck.. Jag har verkligen inte tur med medisar till arabskrutten :( Första bara slutade höra av sig, andra skaffade egen häst, och nu har en opererat korsbandet i knäet som hon pajjade här på gården när hon skulle hoppa (själv! utan häst!) över ett litet sockerbitshinder de byggt fram och kan inte rida på kanske 3 månader, och nummer 4 ska till Åre. Fast hon sa direkt att hon hade en kollega på jobbet som visst hade ridit mycket och som var intresserad att vara stand-in under tiden hon var borta, så pluspoäng för engagemang.

kl
Här är TVn inte så intressant. Även att jag är en såndär person som slentrianmässigt kan ha den igång bara för ”sällskapet”.

Men iPaden är en storfavorit. Särskilt ”var är” spelen. T har blivit superduktig. Plockar saxofonen även att det finns andra blåsinstrument att välja på… Ja, jag vet att jag skryter. Men hon är ingen storpratare så det var skönt att få bekräftat att förståelsen är bättre.

Böcker är en annan favorit. Alla böcker. Men på senaste tiden så har sångböckerna stigit i kurs. Hon bläddrar fram till den sången hon vill att man skall sjunga. Och ibland hinner du nästan sjunga klart innan hon pekar på nästa.

Här gäller bara fårskinnstofflor. Eftersom vi har "lite" dragit på golven ;)
Men de kan bli lite hala för de små tycker jag. Där är ju foppisarna toppen.
Men det finns små barntofflor med antihalk-prickar under, kika på typ Ica Maxi, eller en vanlig skoaffär borde ju också ha?

Kl

Måste bara säga att jag haft en underbar natt! Inte på det viset ;) utan jag har fått sova! :bow: Jag tankade i lillebror rejält med mat vid 21, sen sov han ända till kl 3! Han fick då mat och somnade om direkt och sov till 6:30. :laugh: Vilgot hörde jag inget av, men tydligen hade maken varit upp en gång till honom. :angel:

Och så måste jag bara säga att mina sår är helt läkta och amningen funkar bättre och bättre! :bow: Känns så himla skönt!

Jag köpte en ny jacka igår. Lite svårt med storleken dock eftersom jag ska ner ytterligare 11 kg, men jag tror det blev bra. Men när jag kom hem såg jag att sömmen var sprucken under ena ärmen. :mad: Så himla tråkigt och det var dessutom sista exemplaret i den storleken. Så idag ska vi åka till andra änden av stan och se om det finns en annan jacka att byta till.

På tal om däck så lade vi på splitternya däck på bilen, men i år kör vi för första gången med dubbfria vinterdäck. Jag är lite emot det, någonstans känns det tryggare med dubbar. Speciellt eftersom jag andra vargavintrar har kört jeep (jaja, suv..) med dubbar, vilket känns enormt mycket tryggare än v70 med dubbfritt.
Men sambon och pappa gaddade ihop sig och det blev dubbfritt. Ska bli spännande att se hur det fungerar, jag ger det en chans =)

hehe, jag vill inte heller att kylan skall försvinna nu när den äntligen kommit. Nog för att jag eg är en riktig fryslort, men jag vill ju ha torra fina hagar till hästarna, inte det här jävla sörjan som det varit hela hösten.. Det finns inte en chans att kunna borsta rent hästarna. De är helt impregnerade av gyttja. Nu är det underbart att gå ut med en tung kärra hö/leda ut hästarna, för nu är det frusen mark. DOCK gillar jag inte att det är så knöligt i hagarna, är lite rädd för att pållarna skall bryta kotleden eller nått :crazy:

MEN, jag vill gärna ha plusgrader någon dag eftersom jag måste ner med lite stolp i vinterhagen som jag inte har hunnit med. Vi skulle återställa den efter skrotinsamligen, men det hanns inte med. Nu står vindskyddet upphalmat, men hagen är brukbar, den är öppen på flera ställen så hästarna kan smita om de går in där.

inte för mig som är en fryslort. Men sambon kan absolut inte ha fårskinn. Då dör han av värmeslag :D

vore ju skönt om det var så att det här verkligen var årets rysskyla :)
Max 4 minusgrader och sen snö i lagom mängd fram tills i början av mars = en drömvinter :angel:

sådana här (fast från IKEA eller JYSK eller var de nu var ifrån) kunde min sambo gå i utan att svettas.
Men de är inte så mjuka och sköna som mina fårskinnstofflor ;)
innetofflor.jpg

Vad skönt att du får sova ordentligt och att amningen fungerar allt bättre, måste kännas underbart!!

kl

På tal om inneskor till barn, så har Milton sådana här på dagis och vi är jättenöjda med dem =) De sitter ordentligt på foten och är lätta att få på. Milton har dock med elefanter och inte sniglar, men jag hottade inte dm och sniglarna var ju så söta :D
534-3-4118_green_turtle.jpg

S hade ett par fakeuggs inne i våras och hon blev inte för varm i dem iaf :) nu kastar hon av sig tofflor och strumpor så fort hon kommer in, så jag tänker inte köpa några nya iår...

På tal om skor, är det någon härinne som testat sorelskor? Min sambo har ett par och är helnöjd, jag funderar på att köpa ett par till mig och S också, men eftersom de är så dyra drar jag mig lite. Sen 8 år tillbaka har jag levt i Uggs, men de är inte ultimata att ha när det är varierat slasksnö/iskallt.

Jag måste säga att jag är lite besviken på den här rysskylan också... Hade förväntat mig lite mer än detta. :/ Jag föredrar ju kyla framför kalla, blåsiga +5 faktiskt. ;)

Din medis kommer inte att ångra sig. ;) årebubblan är något alla människor borde uppleva. Förstår att du tycker det är tråkigt dock, det är faktiskt en av anledningarna till att jag inte vill ha medryttare. Varje gång jag haft det har det bara blivit problem. :/

Förra vintern va min första med v70n. Dubbdäck då, men sjutton vad jag tyckte att jag halkade omkring, trots att jag höll bra hastighet. Så även iår är jag lite skeptisk till denna bil, men sambon vill inte byta till suv igen :grin:

Jag tror jag har missat detta. Har ni berättat för svärmor att S ska bli storasyster? Och i s f hur gick det?

Det är därför jag inte vill släppa hästarna i vinterhagarna innan det är tjäle, vill inte att de ska riskera att vricka sig åt helvete på alla lerklumpar. Vi har det så jävla äckligt lerigt i hagen de går i nu så det är hemskt. Hästarna kommer glidandes. :cry: Min ridhäst fick gå med ofodrat regntäcke på slutet innan han åkte härifrån för att det tog timmar att borsta rent honom. Sista tiden så ledsnade jag och spolade av benen och hovarna, med varmvatten, innan ridning, för att det var helt omöjligt att få honom ren.

Men har ni tjäle än? Här tinar allting upp på dagen och förvandlas till ett gyttjebad igen, så några stolpar här hade inte varit några problem... :p Hur slår ni ned dem? Med maskin eller för hand?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023