Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Eftersom du känner av äl lite i kroppen så skulle jag kört på ikväll. För ägget kan lika gärna släppa inatt det vet man ju inte.

Min sambo va överlycklig när vi försökte fåtill mini för då fick han till det väldigt ofta. Så till hans missnöje tog det på första försöket ;) :p

Haha ja det blev väl lite samma lika här :D

Men däremot nåt jag märkte när jag slutade med alla p-medel var just den där känslan Oregano beskrev. Ursäkta uttrycket, men supersugen när jag var mottaglig! Ibland inbillade jag mig att jag hade börjat konvertera till en ko eftersom jag märkte så tydligt att det var dax :o:D Var nästan så jag började hoppa på sambon hahaha

:bump: Beräknar få lingonveckan när vi är i Skottland nästa vecka. Skulle vara kul att få posetivt på graviditesttest när vi är borta.

Påtal om sambon, har fortfarande inte fått svar på frieriet. Han är lite dryg:grin:
Men han va lite klurig häromdan. Jag hade tidigare på dagen inspekterat ett skjul på gårn som jag tyckte skulle passa bra som hönshus.
När han va hemma sen så höll jag på med någ annat, men jag sa till honom att påminna mig om att berätta om en idé jag har.
Ja, vadå. Är det om bröllopet? Fick jag till svar.
Så lite har han nog funderat tror jag :D

Inte för att jag vill ha ett bröllop, nöjer mig med att gå till rådhuset och en fika på stan.

Kl

Våra dagisfoton har kommit och herregud vad fin min Milton blev på det individuella fotot :love: Stora fina killen!! Har era barn tagit foton och har de kommi än?

Ja våra kom för någondag sen. Men jag visste redan hur han såg ut på kortet där bara han är med. Eftersom jag va med när det togs. Men kunde även ladda ner bilden till mobilen när man gick in och beställde hem korten. På gruppfotot ser han lite ledsen ut men tycker han va duktig endå eftersom det va första gången han träffade alla och satt i frökens knä. :)

*kl*
Irriterad som 17, kl är snart 18 och M har inte kunnat gjort ordningen maten utan bara slöar. Blir så jädra sur på honom och Isabella är jätte hungrig. Har gett barnet ett digestive-kex så hon är lite gladare.
Hoppas maten är klar snart, han är så jävla dålig på att prioritera vad som är viktigt ibland. Vatten till hästarna i boxarna är väl tämligen oviktigt när det är lång tid kvar innan de ska komma in. Viktigare är väl ändå att se till att barnet får i sig mat... gaaaaah!!! :mad:

(ni behöver inte svara på detta, jag ville bara kräka lite någonstans utan att bita huvudet av M)

/Michellan - PMS-kärring.

Den 30e ska de ta kort på Oscars dagis. De har skjutit fram lite på det för att så många barn som möjligt ska kunna vara med. De är ju bara 8 st, så det märks ju rätt väl om det saknas nån eller några.
Så duktigt som han satt när vi va iväg och tog kort inför 1-årsdagen så tror jag han kommer sitta fint (haha, låter som en hund där)

Har förresten lite ångest över årets julkort. Förra året blev det så himlans fint att det blir nog svårt att ta ett lika bra, eller gärna bättre :D

(Förra årets kort)

På Bellans fsk verkar de inte ta några kort :( en av pedagogerna tog gruppfoto i september men det var ju inte så där jätte roligt kanske. Hade gärna haft ett fint porträttfoto på henne men jag har ju en fotointresserad pappa så vi får väl fixa det privat :idea:

Oregano: vad tråkigt att kissen hade sprungit rakt över liten :( hoppas det gick bra ändå med både albin och bvc-mötet.

Förstår att du va arg på katten. Jag är väll mer eller mindre ständigt arg på katten här hemma. Om han får ett tokryck så kan han ta fart och hoppa upp och slå på Miltons huvud. När han står upp så han gör det verkligen medvetet. Tur nog inga klor i aniktet men han har satt klorna i magen och ryggen på honom. Jag blir så förbannad på katten. Längtar tills han är kastrerad och kan gå ut och göra av med lite energi. Matar man Milton i köket så antingen hänger han i mig eller Ms tröja. Hur lätt är det att mata ett redan svårmatat barn? Inte så lätt. Första katten jag köper som är såhär dryg. Saknar mina lugna fina herrar jag hade förut. :( dessutom är jag orolig inför när bebis kommer då katten inte visat någon respekt mot våra vänners bebis :( inte lär han sig fast man säger åt honom heller. Tur vi kan kastrera honom snart.

Hoppas hembesöket gick bra iaf! :)

Hembesöket gick bra. Han har precis passerat sin födelsevikt. :laugh: Naturligtvis kommenterade hon rivmärket och frågade om han själv hade rivit sig. Vi berättade hur det hade gått till, men det hela blev ju ganska pinsamt. Känner mig som värsta oansvariga föräldern. :crazy: Det blir bättre sen om några veckor då han kan sitta i babysittern och kommer upp från golvet.

Ja, usch vad arg man kan bli på katterna när de drygar sig! :mad: Jag blir så himla trött på vår när hon blir så där jätteintensiv och ihärdig...

Jag har köpt en till "onepiece"! :o :banana: Var på stadium outlet och hittade en för halva priset, så jag kunde inte låta bli. Den här är snyggare (mörkturkosblå) och betydligt mindre än den andra.

Ber om ursäkt men fick kvällens asgarv när jag försöker se mina katter hoppa efter Ture, det finns liksom inte på världskartan. De lägger sig gärna där han är och busar med hans leksaker, och så får de ta en del stryk. Lilla Leo låg på köksgolvet idag och rätt vad det var hördes ett pip. Ture stod kvar, katten sprang och lite päls låg kvar. Till Tures försvar hade han utekläder och tjocka stövlar, tror han trampade på svans utav misstag.

Vi har vår katt ute, trots att han är okastrerad. Han är ju knappt könsmogen än (väl?!) och håller sig på tomten, kommer när jag ropar på honom och hänger mest i stallet. Han hade nog varit tok-oregerlig här inne och det fungerar fantastiskt bra att ha honom ute och inne.
Han ska kastreras snart, i början av nästa år. Så länge kör vi på som vi har det nu och agerar oansvariga kattägare som har sin okastrerade katt både ute och inne :D ;)

Fusk! :p hade gärna haft en lugn katt ist. Maddox får också tåla en del men för det mesta har han sig själv att skylla. Han är nog i det långa loppet mer elak mot Milton än tvärtom. Milton har lärt sig att man säger -sshh (skrämma iväg katten ljud alltså) till katten så han brukar säga det när han ser honom :o

Min katt var odräglig som kattunge så trots att jag är så kattungesjuk ibland så kan jag tänka på honom som kattunge och så blir inte suget så stort längre :angel: Nu är han tjock och lugn som en filbunke :D
Isabella är dessutom rädd för honom när vi är ute (viftar vilt med handen och säger nej lite skärrat) men inne går det jätte bra och hon kan klappa och krama honom :confused:

Jamenjustdet, ni hade ju ett så himla fint kort ifjol :love: Vårt kort var också bra, men huuuur ska det gå att få till i år med världens vildaste H?! Har skjutit på det alldeles för länge, får rigga upp något imorgon. Vore han lite äldre hade han kunnat sitta på vita araben men det känns waaaay to risky. Hade tänkt ta en bild tillsammans med vovven där båda hade tomteluva, för då hade nog H kunnat hålla sig stilla, men det är ju som helkört :( Min backup-plan är att sätta honom i barnstolen och bara fota fejset :D

Äh, jag blir lite gråtmild här också och slänger ut Miltons dagis-foto här också :D :love:

377660_2415273432721_1577893648_2249432_2080086487_n.jpg

Jag tänkte slänga på Milton en tomteluva och lite "matchande kläder" och sedan försöka komma iväg när det är frost, köra ut i skogen och placera honom utanför stigen så att säga, i skogen och fota en hel massa när han går omkring där, som en riktig liten skogstomte :D I år får det bli rörliga foton ;)

Maddox blir 6mån i dec men tror vi får ta det i jan. Med tanke på ekonomin. Eftersom vi bor i ett villaområde och det är minst 3andra katter som brukar gå på tomten så jag vill inte ha honom ute okastrerad. Dessutom är jag rädd att han ska dra iväg förlångt.

Aah, så kan man ju göra, kanske enklare än att försöka hålla honom stilla ;)

..och Milton då, stora killen! Mammas ögon verkar han ha fått ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 048
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 122
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30