Världsutställningen 2008!

Sv: Världsutställningen 2008!

*kl*

Jag funderar på att ställa valpis i juniorklass, mest för skojs skull!
Inte varje dag det är WDS här i Sverige liksom!
:D

Jag skulle också vilja! Men jag e så dålig på sådant! F"n! Kaske kan leja någon att göra det:D

Hahaha, ja det finns säkert ngn som kan vara handler!
Jag funderar smått själv på det, kommer säkert tuppa av när det är min tur i ringen:angel::rofl:
Det är inte alls svårt faktiskt, bara lalla runt där och visa vovven.:)

Men å andra sidan är det buskul att få göra det själv, inte för att jag har så höga förhoppningar gällande min hund, men det är som sagt inte varje dag det är WDS på hemmaplan.:D

Så det är väl klart att du ska vara med, då kommer våra hundar gå i samma klass?

Hahaha, ja det finns säkert ngn som kan vara handler!
Jag funderar smått själv på det, kommer säkert tuppa av när det är min tur i ringen:angel::rofl:
Det är inte alls svårt faktiskt, bara lalla runt där och visa vovven.:)

Men å andra sidan är det buskul att få göra det själv, inte för att jag har så höga förhoppningar gällande min hund, men det är som sagt inte varje dag det är WDS på hemmaplan.:D

Så det är väl klart att du ska vara med, då kommer våra hundar gå i samma klass?

Ja det kommer dom fast dom e ju inte av samma kön;)

Har ju ställt ut en gång! Men vet inte om mitt hjärta klarar en gång till:D
Andas:angel:

Näe juste, men ändå-vi kommer säkert ses!
Då kan vi sitta tillsammans och hyperventilera!:angel::rofl:

Jag har också ställt ut en gång, skakade som ett asplöv så fort jag satte foten till utställningen, men när jag väl gick in i ringen så försvann allt och det gick som smort, han blev ju BIR:p

Blir nog att åka och titta,ska bli så skoj:D Självklart blir det whippetringen men även andra fina vinthundar!!

va är det för krav på o ställa ut? har en 8 1/2 månaders springer som ja e bra sugen på o ställe ut :)

Det är klart att ni ska vara m och ställa!!
Är ju inte så farligt.. Det är ju bara kul.. :bump:
Och som sagt det är ju inte varje dag som det är WDS..

//Carro

va är det för krav på o ställa ut? har en 8 1/2 månaders springer som ja e bra sugen på o ställe ut :)

Jag har för mig att det inte är några valpklasser utan bara junior.. Men kommer dock inte ihåg vilken månad det är.. Du kan ju gå in och kolla på skk hemsida, det står ju regler och allt där..

//Carro

okej jo men ja får ta mej mod och ställa honom för skoj skull iaf :)

Carolina- Okej ska kika men ja tror han är snart junior :)

Blir nog att åka och titta,ska bli så skoj:D Självklart blir det whippetringen men även andra fina vinthundar!!

Jag ska dit med Maya :p

mydog4-1.jpg

Ja det kommer dom fast dom e ju inte av samma kön;)

Har ju ställt ut en gång! Men vet inte om mitt hjärta klarar en gång till:D
Andas:angel:

Jag har ställt ut många många gånger. Men är fortfarande nervös :p
På My Dog första dagen var jag så nervös så att mina ben skakade. hi hi. Gäller bara att försöka att inte visa det utan bara gå in och se stolt ut över sin vackra hund. :p

*kl*

Frågan är om det är värt det, trots allt?

Man(jag) kanske ska satsa på rasspecialerna ist.....?

Å vad svååårt:p

kl
Jag tror att jag ska ställa...är lite fundersam...måste dock göda hunden då...haha :rofl:

Det har väl inte gått så bra för oss i utställningsringen, mest för att matte klantat sig och bett om lydnadsgång=ögonkontakt med förare=högt buret huvud och svans= ajjabajja för taxar, och sen då det här med att jag föredrar att ha en slank hund...:p

Men ska vi dit så får jag mata på lite extra och så får vi hoppas på det bästa. Men jag åker mest för att det är en sån stor grej:bump: och för att SHOPPA såklart:D

Hunden ja...en korthårstax på 2år som isf ska ställas i jaktklass:)

kl
Jag tror att jag ska ställa...är lite fundersam...måste dock göda hunden då...haha :rofl:

Det har väl inte gått så bra för oss i utställningsringen, mest för att matte klantat sig och bett om lydnadsgång=ögonkontakt med förare=högt buret huvud och svans= ajjabajja för taxar, och sen då det här med att jag föredrar att ha en slank hund...:p

Men ska vi dit så får jag mata på lite extra och så får vi hoppas på det bästa. Men jag åker mest för att det är en sån stor grej:bump: och för att SHOPPA såklart:D

Hunden ja...en korthårstax på 2år som isf ska ställas i jaktklass:)

Mata på?? Jag får banner direkt min tittat lite för mkt på maten. Långhårstaxarna sak vara smala. Gäller inte det även korthåren. Ser på de sträva att de oftast är i lite högre hull än de långhåriga visserligen.
Min har mkt engelskt blod i sig och har hört att de är mkt matglada och det inte behövs mkt innan det sätter sig

När hon såg ut såhär så tyckte domaren och några andra utställare att hon var för smal:
10465376.jpg

Nu ser hon ut såhär så det är väl lite bättre iaf:
17674946.jpg

vad menas med c som står efter rasen? är dom inte inne på mässan då eller... fattar ingen ting!
kollade på grand danois....och det står i kungsängen....
hade varit kul att åka och kolla, såg att min uppfödare skulle döma ena klassen

eller det verkar som att det både är inne på mässan och sen en annan som kallas circuit....hur funkar det?
kan man se någonstans vilka som ställer?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 822
Senast: Johanna1988
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 778
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 524
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 282
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Katthår
  • Ägare av hund offentligt?