Världsutställningen 2008!

Sv: Världsutställningen 2008!

hehe ja jag gissar på en kennel med nått grönt och slemmit va ?? hahaha kan det vara så?

Haha syftar du på Little Frogs ?

Nej det är inte den kenneln, när allt är klart och jag har hämtat min lilla madame så kan jag PM:a dig med lite info.

Kan vara kul att prata mer ingående med folk som har samma ras eftersom det blir första Staffen för mig :D

Absolut!!! Du är välkommen att höra av dej! Staffar är ju bäst =) *fniss*

Guud så vacker o snygg han e... det kommer nog att gå bra det där...

//Carro

Åhhh tackar =)
Ja han är underbar, pigg och glad, alltid hysteriskt glad hehe vaken och med på allt :)

Puttar upp tråden lite!

Undrar är det inte fler som ska till utställningen!

//Carro

Jag planerar att ta mig dit! Förhoppningsvis även ställa ut. Isåfall den här om allt går som planerat.

Jag har sagt att jag ska åka så länge jag vetat om att den skulle gå, men nu vet jag inte. Kommer ju att ha en liten människovalp då som jag inte vet om jag vill släpa runt på hundutställning, och som jag säkert inte vill lämna för att åka ner till stockholm. Så vi får se. Jag håller det öppet. ;)
Men om jag åker ska jag självklart kolla på alla dvärgpinschrar. ;)

Blev nåt fel igår kväll, kunde inte lägga in bilden. Så här kommer den lilla damen som jag hoppas kunna ställa ut!

14394051.jpg

Puttar upp tråden lite...

Är det helt omöjligt att hitta boende nu? PM'a gärna om någon kan tipsa mig! :) Har kommit på så sen som nu att jag jättegärna vill dit. :o

Hur det ser ut i Stockholm vet jag inte, men om du inte har behov att bo i närområdet så kolla även Uppsala.
Du tar dig till Älvsjö utan bil enkelt, pendeltåget stannar strax utanför mässan.

Vet att det veckan innan jul fortfarande fanns platser kvar på flera hotell, bla ett i Alvik samt ett på Östermalm. Givetvis med hund tillåtet.

Hade tänkt åka dit och ställa två tikar(ålder vid tävlingen):

Border collie, svart-vit, 23 månader i unghundsklass
Border collie, blå-vit, 13 månader i juniorklass

*knapplån*

Jag ska helt klart dit (om nu inte nåt jobb stoppar mig) och ska då gå som publik (min husky skulle nog varken uppskatta det hela eller bli insläppt :D ) och ska då framför allt njuta av härliga hundar - kommer kolla extra noga på springer spaniel, australisk kelpie, cocker spaniel, welsh corgi cardigan, siberian husky, bearded collie och så blir det nog en och annan titt på pudlarna, för svägerksan lär ställa där. Kommer med säkerhet stanna hos flera andra raser, men dessa planerar jag att titta på lite extra. :)

Jag har tur som har en syster i Stockholm. Så boendet är redan fixat för mig och tax-damen. 15 - 20 minuter med buss och pendel till Älvsjö. Har jag riktig tur så kommer uppfödaren att ställa min hund åt mig. Ska själv ha bebis i vår och har ont av foglossningar, dessa brukar sitta i ett tag efter också. Måste jag, så visar jag själv, med risk att få riktigt ont ett tag efteråt.

Shit glömde detta med booende.. visst vi kan ju åka ner samma dag men det lär ju inte finnas några parkeringar =) hm... nån som har koll på boende? Hemsidor till boende?

Ja e inte så jätte säker m boende..
Kul att det är så många som ska dit tycker jag..
Dagen innan värdsutställningen så här det ju rasspecial.. Ska både dit och till världsutställningen.. Ska ställa min tax + två andra taxar till en annan..
Längtar, det ska bli så otroligt kul..

/c

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 822
Senast: Johanna1988
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 778
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 523
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 282
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka