Världscupen 2013-2014

Sv: Världscupen 2013-2014

Banan har väldigt många svårigheter, märks att många har det lite svårt. Malins runda var jättefin, synd på nerslagen där!

Fin runda för Michael Whitaker och Henrik v E, synd bara med nedslagen. Stolpe ut för svenskarna idag.

Kul med Penelope och den svenskfödda hästen :) Väldigt fin häst. Scott Brash var ju också bra.

Eller hur?! Riktigt fräckt :D
Grattis till Maikel van der Vleuten! Synd på nedslaget för Scott Brash, tyckte han red riktigt fint. Och Nice Stephanie försvarar de svenska färgerna, kul :)

Nu har jag tittat klart.

Vad svårt det verkade idag. Många nedslag och många som hade flera ner. Vad roligt att det gick så bra för Jens!! Lunatic är en liten häftig häst, en riktig liten fighter :)

Riktigt svårt, inte ofta det blir så många som får 12/16 eller fler fel. Otroligt snyggt ridet av Jens! :)

Jodå, jag kollar! Alltid så nervöst när han rider Quintero :nailbiting: Skönt att det gick bra!

:D

kl

Synd att inte Marcus Ehning gick till omhoppning, det är alltid så fascinerande att se honom rida snabbt!

Ja det tyckte jag var en trevlig runda men Sabrina verkar inte riktigt räcka till på denna nivå fast det är ändå en fantastisk häst men sällan felfri i de allra största klasserna

Tar min egen knapp

Vad ska man egentligen säga om Roger Yves-Bost, stilen är fruktansvärd men det funkar ju uppenbarligen O_o

Lite tråkigt att Lotta Björe som väl ändå är expertkommentator nästan aldrig kan säga något om varför hästarna river, utan det är alltid bara otur och en dålig dag. Nån gång borde det väl kunna bero på att ekipaget kommer lite nära/för flackt/för långt ifrån/eller nåt, mycket intressantare om de kan analysera ridningen lite, och inte bara säga att "Ja, det är så här svårt, ibland har man en dålig dag". Det vore mycket mer intressant om de kunde förklara mer om vad det var som gjorde att bommarna rullade, så att säga.

Jag tycker det var bra sist när hon kommenterade den ryttaren (vars namn jag glömt) som hela tiden rätar upp sig alldeles för tidigt så att hästen får svårt att fullfölja sprången. Där sa hon faktiskt att han fick skylla sig själv lite grann för att hästen rev :p

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 108
Senast: Happimess
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 296
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV