Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, denna perioden är verkligen kul, känns som det lär sig något nytt varje dag. Walter har börjat härma en del ljud vi gör, han sitter själv med stöd och nu ikväll knäckte han hur man vänder från rygg till mage! Så han passade på och stajla för mormor och gammelmormor och gjorde 4 vändningar till deras påhejande och allt ska dessutom stoppas i munnen, så det är dreggel över hela honom typ konstantHar era små lärt sig några saker ni tycker är extra roligt eller charmigt?
Måtte det vara ett utveckligssprång!
Jag känner mig oerhört skör nu och bebis har börjat från ingenstans bara börja gallvråla, riktigt hjärtskärande. Oftast när hon är trött men även annars. Har väl hänt en tre-fyra gånger hittills men ändå.
Hon har lärt sig att sträcka sig efter och greppa saker nu. Greppandet är väl inte helt finmotoriskt men hon får tag i saker i alla fall. Och har börjat lägga märke till sina fötter. Så det händer ju en hel del. Men jag är så dålig på att hantera när hon är ledsen.. vet ju om att bebisar skriker men hon har aldrig direkt gjort det tidigare förutom när hon är hungrig och då är det mer att hon gnyr.
Jag är i alla fall väldigt skör. Ringde BVC och de ska ordna med psykolog till mig för jag oroar mig så mycket för allt att det lite tar bort glädjen med bebis. Eller jag är ju glad och lycklig också, men det blir mycket oro.
Det jag oroar mig mest för är att jag ska missa något som gör att hon far illa eller stryker med, eller att jag ska råka göra henne illa. Skulle aldrig skada henne avsikt men jag tänker genom klantighet. Råka tappa henne eller nånting.
Igår var vi i stallet och hon börjar skrika helt förtvivlat. Jag ska då amma henne och sätter mig vid bordet i sadelkammaren. Sätter mig då lite för nära bordet så jag i stressen råkar få hennes huvud mot bordet, lätt bonk. Inte så hårt så hon reagerar, eller ja, hon skriker ju redan men det blir inte värre. Kan ha blivit ett litet rött märke (om det inte är en vanlig hormonplita). Hon verkar som vanligt. Men ändå.. man får inte vara så klantig med sin lilla bebis! Tänk om jag orsakat henne skada!
Sånt tänker jag på och det är så jobbigt, har ångest ganska ofta för jag är rädd att göra nåt fel. Känner mig som världens sämsta förälder och jag kan inte ens söva henne på annat vis än på mig eller vid liggamning..
Tvivlar på min förmåga som mamma
Det är nog helt enkelt ett utvecklingssprång plus värmen plus att hon helt enkelt blir äldre. Hon har varit grinig både igår och idag och sover lättare. Idag är riktigt human temperatur jämfört med igår då det var förfärligt!
I morse vid fem vaknade bebis vid 05 i morse och verkade hungrig. Jag orkade inte sitta upp utan tänker att jag liggammar så jag lyfter henne ur nestet och lägger bredvid mig. Då somnar hon istället om jätteskönt och jag har inte hjärta att väcka henne utan att hon blir nog hungrig igen snart så hon kan ligga kvar tills dess, jag kan hålla mig vaken. Not! Vaknade tre timmar senare med en bebis som fortfarande snusade jättegott
Vill inte sova så egentligen, men bebis var nöjdare än nånsin
Jag har märkt att jag är livrädd för plötslig spädbarnsdöd. Just att det är plötsligt och inte finns nån förklaring till. Funderar på om jag ska ta upp det med min bvc. De har två psykologer, har bara träffat den ena som var sådär dock.Måtte det vara ett utveckligssprång!
Jag känner mig oerhört skör nu och bebis har börjat från ingenstans bara börja gallvråla, riktigt hjärtskärande. Oftast när hon är trött men även annars. Har väl hänt en tre-fyra gånger hittills men ändå.
Hon har lärt sig att sträcka sig efter och greppa saker nu. Greppandet är väl inte helt finmotoriskt men hon får tag i saker i alla fall. Och har börjat lägga märke till sina fötter. Så det händer ju en hel del. Men jag är så dålig på att hantera när hon är ledsen.. vet ju om att bebisar skriker men hon har aldrig direkt gjort det tidigare förutom när hon är hungrig och då är det mer att hon gnyr.
Jag är i alla fall väldigt skör. Ringde BVC och de ska ordna med psykolog till mig för jag oroar mig så mycket för allt att det lite tar bort glädjen med bebis. Eller jag är ju glad och lycklig också, men det blir mycket oro.
Det jag oroar mig mest för är att jag ska missa något som gör att hon far illa eller stryker med, eller att jag ska råka göra henne illa. Skulle aldrig skada henne avsikt men jag tänker genom klantighet. Råka tappa henne eller nånting.
Igår var vi i stallet och hon börjar skrika helt förtvivlat. Jag ska då amma henne och sätter mig vid bordet i sadelkammaren. Sätter mig då lite för nära bordet så jag i stressen råkar få hennes huvud mot bordet, lätt bonk. Inte så hårt så hon reagerar, eller ja, hon skriker ju redan men det blir inte värre. Kan ha blivit ett litet rött märke (om det inte är en vanlig hormonplita). Hon verkar som vanligt. Men ändå.. man får inte vara så klantig med sin lilla bebis! Tänk om jag orsakat henne skada!
Sånt tänker jag på och det är så jobbigt, har ångest ganska ofta för jag är rädd att göra nåt fel. Känner mig som världens sämsta förälder och jag kan inte ens söva henne på annat vis än på mig eller vid liggamning..
Tvivlar på min förmåga som mamma
Storebror försökte ge Elvira morot igår
Har sorterat ut lite för små kläder och påbörjat stl 68. Börjar bli dags att göra sig av med ett lass, frågan är bara vad som ska sparas av affektionsvärde och hur ambitiös man ska vara.
Storebror försökte ge Elvira morot igår
Har sorterat ut lite för små kläder och påbörjat stl 68. Börjar bli dags att göra sig av med ett lass, frågan är bara vad som ska sparas av affektionsvärde och hur ambitiös man ska vara.
Här börjar det nog bli dags att lämna 62 och börja med 68 istället men problemet är att vi inte har så mkt kläder i den storleken Jag sparar dock alla kläder i plastlådor om det blir ett till barn längre framStorebror försökte ge Elvira morot igår
Jag har alltid kört dubbla storlekar. Gör inget om det är lite stort/litet. Just nu stl 62 och 68, plus ngt tunna byxor i 74. De är bra när vi bör, skyddar hela benen och lite fötterna för solen. Sedan sorterar jag successivt bort för små 62r och när ca hälften är borta åker 74 i lådan.Här börjar det nog bli dags att lämna 62 och börja med 68 istället men problemet är att vi inte har så mkt kläder i den storleken Jag sparar dock alla kläder i plastlådor om det blir ett till barn längre fram