Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Använder en konkurrerande produkt. Har haft den i ca 1,5 år. Har upptäckt att den reggar i underkant vid barnvagnspromenader. Antagligen pga att armen är mer still än när man går vanligt. Maken har en likadan, och det skiljer sig markant mellan den som håller i barnvagnen och den som går vanligt.
Jo jag tror jag får lite färre steg också. Gick ca 7km idag, 9000 steg så låter som att den registrerar hyfsat ändå

Nu har bebis lärt sig att vända från sida till mage när jag liggammat henne 😲 två månader gammal. Kommer inte våga sova på två månader 😲
Hon sover i babynest, hoppas det försvårar vändning från rygg till mage.

Kan inte bära utåtvänt i vår sele och vill gärna minimera intrycken, men svårt när han gäller tills han får se. Nu bär vi honom utåtvänt i famnen, då hade en sele avlastat bättre. :p

Ska prova med sittdelen, men vill testa fylla ut med en dyna så det blir lite stabilare. :)

En inovi-dyna i storlek large är toppen för småttisar som vill åka sittdel innan de är stabila nog!

Vår kille har fått byta en del av tiden i vagnen till sittdel, med en sån dyna, och viloläge! Då sittligger han och kan åka länge utan att bli missnöjd!

På tal om bebisar som inte vill ligga i liggdel! Vet att några lägger bebis på mage istället för rygg i liggdelen, och med huvudet i fotändan, så bebis kan spana utåt en liten stund!

Vi la en kudde som stöd under rygg och huvud så att han kom upp lite när det blev lite väl gnälligt!

Nu åker han allt oftare i sittdel med viloläge med inovi-dyna! Väl förpackad och hur nöjd som helst när han ser lite mer!

Nu har bebis lärt sig att vända från sida till mage när jag liggammat henne 😲 två månader gammal. Kommer inte våga sova på två månader 😲
Hon sover i babynest, hoppas det försvårar vändning från rygg till mage.
Risken för psd minskar markant när de själva kan vända sig ett halvt varv.

Alltså var lilla kille har blivit så sjukt blyg! Om vi är iväg och träffar någon han inte känner och de pratar eller rör vid honom bryter han ihop fullständigt och det ända som tröstar honom är att få vara i min famn. Kan nog ha lite att göra med utvecklingssteget men tror även det är hans personlighet! Båda jag och sambon var ganska blyga som små!

Alltså var lilla kille har blivit så sjukt blyg! Om vi är iväg och träffar någon han inte känner och de pratar eller rör vid honom bryter han ihop fullständigt och det ända som tröstar honom är att få vara i min famn. Kan nog ha lite att göra med utvecklingssteget men tror även det är hans personlighet! Båda jag och sambon var ganska blyga som små!

Vid den här åldern kan de börja skilja på förälder och främling, så det kan bli lite mammigt/pappigt. Märker det på min med, ingen direkt främlingsrädsla men han är tydligt mammig och försöker alltid att ta sig till mig när han märker avståndet.

Men även personlighet kan nog börja visa sig. Vid fyra månader tyckte jag mig ha en uppfattning om storasysters personlighet. Nu 2,5 år senare är de dragen jag uppmärksammade vid fyra månader fortfarande starka, häftigt att det märks så tidigt tycker jag. :)

Hur gammal är han?

Vår lilla tjej är bara något äldre har jag för mig, född 13de april. Hon gick gissningsvis in i nästa steg för ca 1-1,5 v sen och har blivit mycket tydlig med att hon helst vill sitta hos mig eller sambon, blir snabbt ledsen hos någon annan. Innan gick det bra bara hon var mätt och utvilad. Var en tydlig kontrast från ena dagen till den andra, samtidigt som hon blev mindre nöjd med tillvaron. Hon verkar ha blivit mer som sig själv nu förutom just det där med andra personer.

Idag är det helvetes varmt! Lyckas inte söva dottern mer än korta stunder. Har barrikerat oss hemma med fördragna gardiner och stängda fönster!
Fy fan! Måtte detta vara sista dagen.

Tycker hon andas ganska snabbt idag, men kanske beror det på att hon är övertrött. Bara sovit i två timmar sen klockan 06 i morse.
Brukar söva henne på mig men vågar inte det idag när det är så varmt.
Fick lite panik förut och tempade henne. 37,7, nu tempade jag igen med 37,3 och 37,4, så hon borde ju inte ha värmeslag. Men fy vad jag stressar. Ammar typ konstant.
Mår själv skit i värme så det kan ju spela in.
Måtte prognosen hålla i sig nu!!!!

En positiv sak är i alla fall att hon nu har sträcker sig efter saker och typ kan ta tag i dom. I alla fall pappas randiga tröja som vi hängt upp eftersom den tydligen är det skojigaste som finns!

Idag är det helvetes varmt! Lyckas inte söva dottern mer än korta stunder. Har barrikerat oss hemma med fördragna gardiner och stängda fönster!

Tycker hon andas ganska snabbt idag, men kanske beror det på att hon är övertrött. Bara sovit i två timmar sen klockan 06 i morse.
Fick lite panik förut och tempade henne. 37,7, nu tempade jag igen med 37,3 och 37,4, så hon borde ju inte ha värmeslag. Men fy vad jag stressar. Ammar typ konstant.

En positiv sak är i alla fall att hon nu har sträcker sig efter saker och typ kan ta tag i dom. I alla fall pappas randiga tröja som vi hängt upp eftersom den tydligen är det skojigaste som finns!

Jag slängde in små filtar i frysen. Gossen verkar nöjd över lite svalka

Vi har lika panikvarmt här och har haft i veckor nu. Ammar så ofta det går och nöjer mig med att han verkar pigg och glad när han är vaken. Kan säga att storasyster på 3 år har det betydligt värre, det är mycket svårare att få henne att dricka ordentligt 😲. Vi är ute mycket men i skugga eller under paraply/tunn sjal när vi promenerar.

Vår bebi har med några få undantag vägrat vagn och suttit i sele många timmar om dagen. I den värme som är och varit har det varit allt annat än angenämt stundtals. Idag fick han ta sittdelen i syskonvagnen och jag behövde inte använda selen på de fyra timmar vi var ute:banana:. Han både sov och låg och kikade och var allmänt nöjd. Hurra!

Vi har lika panikvarmt här och har haft i veckor nu. Ammar så ofta det går och nöjer mig med att han verkar pigg och glad när han är vaken. Kan säga att storasyster på 3 år har det betydligt värre, det är mycket svårare att få henne att dricka ordentligt 😲. Vi är ute mycket men i skugga eller under paraply/tunn sjal när vi promenerar.

Samma här, ammar typ konstant. Idag har hon som sagt vägrat sova hela dagen. Fortfarande vaken, bara små powernaps.
Är det farligt för bebisar att inte sova? Nån gång lär hon ju somna men när är frågan.

Jag håller också på att förgås i värmen. Och då älskar jag värme!

Sonen på två år har fått ta sin lunchvila i bilen i går och i dag. I går åkte vi till Waxholm och köpte glass och hängde - skönt med havsbrisen! Då sov hon i bilen dit och hem, plus i sele där. Och i dag var vi på Junibacken, där de hade hyfsad luftkonditionering, så hon sov bra i sele. Plus i bilen till stranden där vi hängde i skuggan och vattnet resten av dagen.

Det är på tok för varmt att hänga hemma. Framförallt om man måste aktivera en tvååring också. Bäst är att åka någonstans där man själv kan sitta i skuggan och han kan roa sig.

Längtar efter svalka!!

Samma här, ammar typ konstant. Idag har hon som sagt vägrat sova hela dagen. Fortfarande vaken, bara små powernaps.
Är det farligt för bebisar att inte sova? Nån gång lär hon ju somna men när är frågan.

Vissa dagar är sådana, i synnerhet under utvecklingssprång är min erfarenhet. :)

Tillbaka i Sthlm, usch vilken värmebölja! På västkusten har havsbrisen varit snäll och hållt det relativt svalt under de två veckor vi uppehållit oss där. Nu funderar vi på vad vi ska hitta på här hemma för att stå ut, shoppingcenter?;):arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 215
· Visningar
38 771
Senast: Lyan
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 598
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 166
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama