Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vissa dagar är sådana, i synnerhet under utvecklingssprång är min erfarenhet. :)

Ja, gissar att hon är mitt i andra språnget, det händer väldigt mycket nu. Hade nog varit enklare om det inte tajmade en värmebölja 😉
Jag riktigt längtar efter att frysa!

Men jag är ändå väldigt imponerad av min bebis, det är så kul att se henne lära sig nya saker 😍

Hur hade ni gjort.
Bebis sover äntligen, på mig. Eller på mig och amningskudde. Hon är sval på ovansidan kroppen men varm och klibbig på ryggen. Hon har ju varit vaken hela dagen så jag vill gärna att hon sover en stund till. Men är det farligt att hon är svettig så länge hon ammar ordentligt?

Ja, gissar att hon är mitt i andra språnget, det händer väldigt mycket nu. Hade nog varit enklare om det inte tajmade en värmebölja 😉
Jag riktigt längtar efter att frysa!

Men jag är ändå väldigt imponerad av min bebis, det är så kul att se henne lära sig nya saker 😍

Ja det är häftigt att se utvecklingen! Min kille upptäckte sina fötter idag. Så roligt att se de små upptäcka sådant som för en själv är rena självklarheter. :)

Hur hade ni gjort.
Bebis sover äntligen, på mig. Eller på mig och amningskudde. Hon är sval på ovansidan kroppen men varm och klibbig på ryggen. Hon har ju varit vaken hela dagen så jag vill gärna att hon sover en stund till. Men är det farligt att hon är svettig så länge hon ammar ordentligt?

Det är inte farligt att svettas, så länge hon kissar ordentligt får hon i sig tillräckligt med vätska. :)

Det är inte farligt att svettas, så länge hon kissar ordentligt får hon i sig tillräckligt med vätska. :)

Har nog bytt sex eller sju kissblöjor idag så då är det nog lugnt. Får se till att hon ammar ordentligt sen också bara då. Känner att jag gärna prioriterar att hon får sova lite.
Hoppas på kissblöja i natt så jag slipper oroa mig!
Hon är ju inte jättesvettig, men lite klibbig.

Ja det är häftigt att se utvecklingen! Min kille upptäckte sina fötter idag. Så roligt att se de små upptäcka sådant som för en själv är rena självklarheter. :)

Åh vad gulligt!

Min dotter har börjat notera fötterna vid blöjbyte, men jag tror inte hon kopplar att det är hennes ännu, mest fascinerad av vad det kan vara för nåt 😉😂
Att få barn visade sig vara det häftigaste jag gjort (och mest stressande!), jag trodde aldrig jag skulle bli mamma så det är lite svindlande :)

Igår var de olidligt varmt här, 34,1 men nu äntligen ska vi få det svalare, ”bara” 24 grader idag. Vår kille tycker jag ändå inte påverkas så mycket av värmen ändå. Han sover gärna på mig och sambon länge trots att det blir blött om det blir hud mot hud, vi är ju bortskämda med Ac hemma så vi har ju haft runt 21 grader inne så vi har haft vagnen inne om vi behövt söva honom under dagarna! Igår var första gången han sov hela natten utan matning, idag ville han dock ha mat så är nog inget ihållande.

Igår lyckades han nästan rulla från rygg till mage, var den ena armen som ställde till det lite :p

Tillbaka i Sthlm, usch vilken värmebölja! På västkusten har havsbrisen varit snäll och hållt det relativt svalt under de två veckor vi uppehållit oss där. Nu funderar vi på vad vi ska hitta på här hemma för att stå ut, shoppingcenter?;):arghh:
Jag har samma fundering... Har varit på stranden några dagar i rad men idag vill vi hålla oss inne. Blir bara deppig av att sitta hemma dock.

Samma här, ammar typ konstant. Idag har hon som sagt vägrat sova hela dagen. Fortfarande vaken, bara små powernaps.
Är det farligt för bebisar att inte sova? Nån gång lär hon ju somna men när är frågan.

Sixten sover väldigt lite på dagarna, om vi inte åker bil. Totalt kanske två-tre timmar från att han vaknar på morgonen vid 7 tills han somnar på kvällen vid 21-22.. powernaps på max 30 min är det vanliga.. jättejobbigt för oss vuxna, men han är nöjd och utvecklas som han ska. De sover ju ibland väldigt lite i olika perioder.

Jag brukar lägga en handduk eller något annat tunt mellan mig och Sixten, då blir det inte så extremt svettigt och klibbigt som när vi inte har nått mellan oss. Han vaknar oftast om jag försöker lägga bort honom, så handdukarna har räddat oss många gånger 😊

Sixten sover väldigt lite på dagarna, om vi inte åker bil. Totalt kanske två-tre timmar från att han vaknar på morgonen vid 7 tills han somnar på kvällen vid 21-22.. powernaps på max 30 min är det vanliga.. jättejobbigt för oss vuxna, men han är nöjd och utvecklas som han ska. De sover ju ibland väldigt lite i olika perioder.

Jag brukar lägga en handduk eller något annat tunt mellan mig och Sixten, då blir det inte så extremt svettigt och klibbigt som när vi inte har nått mellan oss. Han vaknar oftast om jag försöker lägga bort honom, så handdukarna har räddat oss många gånger 😊

Det är nog helt enkelt ett utvecklingssprång plus värmen plus att hon helt enkelt blir äldre. Hon har varit grinig både igår och idag och sover lättare. Idag är riktigt human temperatur jämfört med igår då det var förfärligt!

I morse vid fem vaknade bebis vid 05 i morse och verkade hungrig. Jag orkade inte sitta upp utan tänker att jag liggammar så jag lyfter henne ur nestet och lägger bredvid mig. Då somnar hon istället om jätteskönt och jag har inte hjärta att väcka henne utan att hon blir nog hungrig igen snart så hon kan ligga kvar tills dess, jag kan hålla mig vaken. Not! Vaknade tre timmar senare med en bebis som fortfarande snusade jättegott 😲
Vill inte sova så egentligen, men bebis var nöjdare än nånsin ❤️

Det är nog helt enkelt ett utvecklingssprång plus värmen plus att hon helt enkelt blir äldre. Hon har varit grinig både igår och idag och sover lättare. Idag är riktigt human temperatur jämfört med igår då det var förfärligt!

I morse vid fem vaknade bebis vid 05 i morse och verkade hungrig. Jag orkade inte sitta upp utan tänker att jag liggammar så jag lyfter henne ur nestet och lägger bredvid mig. Då somnar hon istället om jätteskönt och jag har inte hjärta att väcka henne utan att hon blir nog hungrig igen snart så hon kan ligga kvar tills dess, jag kan hålla mig vaken. Not! Vaknade tre timmar senare med en bebis som fortfarande snusade jättegott 😲
Vill inte sova så egentligen, men bebis var nöjdare än nånsin ❤️
Så har jag gjort varje dag sedan lillan var ngn vecka.

Jag har samma fundering... Har varit på stranden några dagar i rad men idag vill vi hålla oss inne. Blir bara deppig av att sitta hemma dock.

Stranden låter härligt, iaf om man hittar skugga:) Men jag håller med, det är ju inte roligt att gå ut med en liten bebis nu. Vi löste dagen med att åkta till Ikea, haha! Och imorrn tänkte vi vara inne hela dagen och skruva möbler:p då är det helt ok att vara inne. Ni har inget litet projekt att pyssla med?

Stranden låter härligt, iaf om man hittar skugga:) Men jag håller med, det är ju inte roligt att gå ut med en liten bebis nu. Vi löste dagen med att åkta till Ikea, haha! Och imorrn tänkte vi vara inne hela dagen och skruva möbler:p då är det helt ok att vara inne. Ni har inget litet projekt att pyssla med?
Idag har vi faktiskt bara varit hemma och gjort ingenting. Visst finns saker att göra men inget som lockar i värmen. Jag och E tar nog Ikea imorgon :)

Åh vad kul! Vi har sommarställe vid Sannäs, raftötången om du vet vart det ligger? Imorgon tar vi oss en sväng in till Grebbestad tänkte vi för lite langos och glass:D

Roligt:) Sannäs känner jag till! Tar den vägen ibland till Resö. Om ni inte varit där på campingens strand så är det ett tips, jättefint långgrunt, och massa täta tallar i rätt solriktning så man kan sitta i skuggan. Perfekt för de små!

Hur långa mellanrum mellan andetag är normalt för bebisar på två månader? Jag vaknade i morse och såg då att bröstkorgen inte hävdes. La handen på bröstkorgen, under näsan och klämde sen på benet. Efter det kom ett djupt andetag. Så nu är jag livrädd..
(försöker inte skrämma mig mer än nödvändigt så jag vågar inte googla, är redan livrädd)

Tror det är normalt med kortare andningsuppehåll.

Och vill minnas att andhämtningen normalt är ca 60 andetag/minut.

Tror det är normalt med kortare andningsuppehåll.

Och vill minnas att andhämtningen normalt är ca 60 andetag/minut.

60 andetag per minut sa dom var max för oss när vi var på BB iaf! Vi fick ju inte åka hem från BB första dygnet för att W hade alldeles för hög andningsfrekvens! Har hört att det kan hjälpa att höja huvudändan på sängen om det får andninhsuppehåll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
59 60 61
Svar
1 214
· Visningar
38 769
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 598
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 166
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama