Vi bor i hus och har bebis i vagn ute stor del av dagen. Han tycks ha ärvt sin fars inbyggda kamin och somnar först när han sparkat av sig filten, så då får han ligga i bara blöjan.Alltså denna värme! Härligt med soliga dagar men knepigt med bebis tycker jag. Man hör från olika håll att mössa ska vara på, blåst är jättedåligt och öppet fönster på natten så att det drar är farligt... Men det känns helt fel att sätta på mössa på en varm bebis och det enda sättet att hålla oss någorlunda lagom svala är ju genom att ha lite vädring känns det som. Hur löser ni det? Låter ni era bebisar ligga i ett sovrum med öppet fönster?
Själv har jag under dagen sett till att det just kommer in lite luft i vagnen så att det svalkar, och nu på kvällen har jag vädringsbågarna öppna. Hon sover just nu utan filt men när det blir svalare lägger jag på den igen. Känns som att det är värre med en för varm bebis än något sval.
När det varit såna här dagar med 25+ har jag dock hållit honom inomhus fram till eftermiddagen då vi har av svalare inne.
Vi har öppet fönster i sovrummet och på natten behåller han filten på i alla fall.
Solhatt har han bara när han sitter i sjalen och vi är utomhus. Body har han om vi ska iväg, annars är han bara i blöja dag som natt.