Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Va ska ni köpa för vårytterkläder till era barn? Funderar på en skaloverall till O men håller det att krypa på backen med? Känns som en galonoverall blir för tät att ha på promenader? Eller ska man satsa på byxor och jacka? Än så länge går han inget men man vet ju inte när han börjar med det. Jag vill dock kunna leka med honom på backen.

Va ska ni köpa för vårytterkläder till era barn? Funderar på en skaloverall till O men håller det att krypa på backen med? Känns som en galonoverall blir för tät att ha på promenader? Eller ska man satsa på byxor och jacka? Än så länge går han inget men man vet ju inte när han börjar med det. Jag vill dock kunna leka med honom på backen.

Det beror på hur vädret är när Flisan börjar gå men om det är overallväder i någon form så blir det en skaloverall. Osäker på om vi har någon från sonen i rätt storlek dock (född i december).

Vi har just nu ulloverall och skaloverall ovanpå samt kavat vinterkängor när vi är ute. Jag hoppas att cornelis kan ha skaloverallen hela våren, den börjar dock bli något kort. Vi har även en skinnpaj, en vindjacka och en väst. Ska försöka åka till Kavat i kumla och köpa vårskor snart! Men när det är torrt ute får det nog räcka med jacka vanliga byxor och skor :)

Jag har softshelloverall från ielm och tvådelat skal från PoP. V lär börja gå snart. Har ett skal från Reima på väg också men det passar nog först i höst.

Oj vad det var länge sedan jag var in här och tittade. orken o tiden finns inte riktigt nu när jag börjat jobba halvtid på helgerna medan pappan är hemma med Märtan.

Allt flyter på bra annars, tänder ploppar upp en efter en, är uppe i 10 st nu. Hon kryper, står och går med lätthet utefter möbler, står själv i korta perioder. Älskar att öppna alla skåp hon kan hitta vilket kan driva den här mamman till vansinne. Sover gott hela nätterna igenom oftast tack och lov så sömnen har äntligen börjat bli bättre för både mig och pappan. Efter en ganska jobbig vinter börjar det kännas som om det lättar en aning i takt med att solen börjar titta fram.

Jag hoppas att allt är bra med er alla!

Panikköpte en skaloverall eftersom vi hade typ +9 grader idag i solen. Tänkte att vi kommer nog ändå att behöva ha en till att växla med. En väldigt nöjd kille fick idag härja runt i lekparken.

20180323_112904.webp

Jag undrar om C är påväg att bli sjuk, igår sov han 2 h o 40 min på dagen. Vi fick väcka honom till slut för klockan började bli mkt. Han brukar sova 1,5-2 h ungefär. Inatt har han kastat sig runt i sängen och varit orolig, det brukar han inte vara! Hoppas det är tillfälligt och att han slipper bli sjuk!

Jag undrar om C är påväg att bli sjuk, igår sov han 2 h o 40 min på dagen. Vi fick väcka honom till slut för klockan började bli mkt. Han brukar sova 1,5-2 h ungefär. Inatt har han kastat sig runt i sängen och varit orolig, det brukar han inte vara! Hoppas det är tillfälligt och att han slipper bli sjuk!

Utvecklingsfas? Hoppas att ni håller er friska.

Cornelis sover lunch i sin vagn på altan och jag sitter på en stol i solen och lyssnar på takdropp, det är vår i luften hörrni!! I alla fall i Degerfors ;) Snart kommer en vän (som jag lärt känna via denna vårtråd) hit, vi ska gå till förskolans lekplats med grabbarna och jag tänker njuta till fullo av vädret!

V har fått feber stackarn så nu är han alldeles mosig. Sover mest. Imorgon ska han hänga med pappan när jag steriliseras, de får väl äta glass eller nåt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 425
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 752
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar