Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har också fått plats från 15/8 men vet inte vart än :) jag tror vi får på förskolan närmast oss eftersom vi sökte i god tid (bor i liten kommun) och det finns tre avdelningar, men även förskolan som ligger något längre bort (2,5 km bort) ska vara väldigt bra!
Denna ligger faktiskt närmre men vi hade fått rekommenderat den vi sökte och eftersom vi är ”ny”inflyttade så får man ju lyssna på andra i den frågan :D

V börjar 14/5 och jag hoppas verkligen att föris blir kvar oavsett om skolan blir det eller inte.
Skolan har tre lärartjänster och alla tre är vakanta mär vårterminen är slut :(

Jag bor i kommunen som gud glömde så allt jag vet är att hon står först i kön för att börja i augusti.
Jag önskade april men då hade vi fått en annan fsk och logistiken hade flugit sin kos. 2.5 mil mellan förskolorna är inte riktigt hållbart :meh:

1-års kontroll idag, några veckor sent. Cornelis var 80 cm lång och vägde 11,010 gram. Han har fått tre sprutor och fick godkänt av läkaren. Dock sa bvc-sköterskan nåt konstigt, nåt i stil med ”han har en del blåmärken ser jag”. Hon sa inget mer och både sambon och jag blev så ställda att vi inte frågade vad hon menade. Ja han har två tre blåmärken, men även om han har gått i nästan två månader så är han ju inte helt stadig ännu och ramlar titt som tätt?!

1-års kontroll idag, några veckor sent. Cornelis var 80 cm lång och vägde 11,010 gram. Han har fått tre sprutor och fick godkänt av läkaren. Dock sa bvc-sköterskan nåt konstigt, nåt i stil med ”han har en del blåmärken ser jag”. Hon sa inget mer och både sambon och jag blev så ställda att vi inte frågade vad hon menade. Ja han har två tre blåmärken, men även om han har gått i nästan två månader så är han ju inte helt stadig ännu och ramlar titt som tätt?!

:eek: Jag hade blivit livrädd och asförbannad. Hoppas bara att det var en klumpig kommentar.

Jag :heart min sambo som med en blick på mig när han kom hem tvingade mig att gå till stallet och ta en ridtur. Han såg att det behövdes.
Hela dagen har ägnats åt att undvika mindre katastrofer och större världskrig + beslutet om att det är dags att släppa pensionärshästen på den allra sista resan och papperna för att ansöka om att gräva ner honom på grannens mark... :turd:

Jag :heart min sambo som med en blick på mig när han kom hem tvingade mig att gå till stallet och ta en ridtur. Han såg att det behövdes.
Hela dagen har ägnats åt att undvika mindre katastrofer och större världskrig + beslutet om att det är dags att släppa pensionärshästen på den allra sista resan och papperna för att ansöka om att gräva ner honom på grannens mark... :turd:
:heart:heart:heart

Cornelis vaknar alltid vid 3-4, då lyfter vi över honom i vår säng och han får en flaska ersättning. Idag vaknade han vid fyra och för min kropp är det mer eller mindre morgon då, så kunde inte somna om. Ikväll ska jag och sambon äta ute och gå på bio, jag som är kvällstrött i vanliga fall kommer vara riktigt trött ikväll. Tur att vi inte valde en allt för sen bio i alla fall!

❤️

:heart

Cornelis vaknar alltid vid 3-4, då lyfter vi över honom i vår säng och han får en flaska ersättning. Idag vaknade han vid fyra och för min kropp är det mer eller mindre morgon då, så kunde inte somna om. Ikväll ska jag och sambon äta ute och gå på bio, jag som är kvällstrött i vanliga fall kommer vara riktigt trött ikväll. Tur att vi inte valde en allt för sen bio i alla fall!

Mysigt med bio!

Pappan passade på att ta påskledigt från igår när han ändå är krasslig, Sammy har legat som en svettig plåsterlapp på mej hela natten (eller ja några dagar..) så nu fick pappan roa sej med honom och jag sitter i soffan, jag har ”mammaledigt”:D

Gött med lite mammaledigt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 752
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar