Vårföräldrar 2017 del 6

Bölade som en tok i morse när vi skulle åka.
Lättnaden över att slippa vaginal förlossning, glädjen över att vi ska bli tvåbarnsföräldrar och samtidigt superledsen över att sonen plötsligt kommer vara "stor" nästa gång jag ser honom. O_o

Snacka om att känslorna är all over the place alltså :o

Lycka till @TeamLundVer! :)

Inatt har Grynet sovit första gången i sin spjälsäng. Hon sov där hela natten! :heart Lite knorrande var det då och då men inte mer än att hon somnade om själv. Det var faktiskt helt underbart att sova bredvid sambon igen utan bebis emellan! :)
Idag ska vi till BVC igen och vägas. Hoppas hon har lagt på sig lite mer denna gången!

Massa lycka till @TeamLundVer :heart

Har sovit som en stock inatt om man bortser från en vända till toa och dem få sekunderna här och var när jag behövde vända mig. Men jag lyckas inte bli pigg, flytten tog mycket hårdare på mig än jag trott och då har jag inte rört en låda på två dagar nu.
Idag ska jag endast ligga i soffan och det får både barn och hundar acceptera :mad::laugh:

Vi är på sjukhuset, han har fått nål och de har tagit den. Jag undrar om det var så smart. Sedan ska han dricka typ 40ml vätska 30min innan undersökningen. Det kunde man informerat om vid kallelsen så kunde jag pumpat och tagit med en flaska.

Magkänslan är sådär för informationen är urusel.

Blir inte förvånad om vi får göra om det...

Vi är på sjukhuset, han har fått nål och de har tagit den. Jag undrar om det var så smart. Sedan ska han dricka typ 40ml vätska 30min innan undersökningen. Det kunde man informerat om vid kallelsen så kunde jag pumpat och tagit med en flaska.

Magkänslan är sådär för informationen är urusel.

Blir inte förvånad om vi får göra om det...
Varför är han på sjukhuset? :heart

@lil-sis Hur gick det sen? Hoppas det gick bra!

*kl*

Åkte hemifrån vid 10 idag, har köpt en mobil till sängen/skötbordet, vi får se vart den passar bäst. Sen åkte vi och köpte matta och gardiner till barnrummet. Sen bar det av till Ica maxi för att hämta gratisboxarna. Fick 2 ifrån libero konstigt nog men man tackar ju inte nej.
Sen har vi varit och fixat trädgården hos svärmor. Kan ju säga att fogarna inte gillade att klippa gräs. Nu är jag helt slut. Skulle vilja fixa i ordning i barnrummet men vet i fasen om jag orkar!

Innehåll i libero/apotek hjärtat.
20170503_144356_zpsf6r6n5el.jpg

@lil-sis Hur gick det sen? Hoppas det gick bra!

*kl*

Åkte hemifrån vid 10 idag, har köpt en mobil till sängen/skötbordet, vi får se vart den passar bäst. Sen åkte vi och köpte matta och gardiner till barnrummet. Sen bar det av till Ica maxi för att hämta gratisboxarna. Fick 2 ifrån libero konstigt nog men man tackar ju inte nej.
Sen har vi varit och fixat trädgården hos svärmor. Kan ju säga att fogarna inte gillade att klippa gräs. Nu är jag helt slut. Skulle vilja fixa i ordning i barnrummet men vet i fasen om jag orkar!

Innehåll i libero/apotek hjärtat.
20170503_144356_zpsf6r6n5el.jpg

@Lazy Lady
Han låg still 3*8minuter, svaret får vi av akuten, troligen per brev. Är rutin vid uvi så tidigt, han har inte haft problem efter vi var in till akuten.

Miss i planeringen när båda barnen är hemma, hovslagaren 9.00 och sambon har bokat morgonmöte en timme bort så han försvinner före 07.
Den ena hästen börjar ha en glapp framsko så jag vill gärna få det gjort också... Jaja, det löser sig :)
Jag får nog ta med barnen ut i pyjamas, dom är lite morgontrötta :angel:

Rota-vaccinet gavs i dag, 30 gram från 5-kilo och vi ska ge magdropparna några dagar till.
Nu sover hon i mitt knä.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 259
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 595
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar