Vårföräldrar 2017 del 6

Hur många förnamn har ni gett/kommer ge era bebisar?

Här hemma diskuteras det för fullt vilka namn vi ska välja :) Vi har antagligen bestämt oss för ett tilltalsnamn, men vilka andra namn som ska med är inte klart än...

Filippa fick 2, Filippa Anna-Lisa (Anna-Lisa är släktnamn) och sen tog vi makens efternamn eftersom vi ändå tänkt gifta oss och det hade inte känts rätt att mitt flicknamn stod på hennes sten.
Sammy kommer döpas till Sammy Theodor Stellan, (Theodor och Stellan är släktnamn)

Jag själv har 3 namn och maken 2.

Har varit ute vaken i vagnen. Skitarg när mössan åkte ner. Måste hitta en hjälmmössa som sitter kvar, enda sorten som skyddar öron utan att glida ner i ögonen.

Men snart är det dags för solhatt :D

Har varit ute vaken i vagnen. Skitarg när mössan åkte ner. Måste hitta en hjälmmössa som sitter kvar, enda sorten som skyddar öron utan att glida ner i ögonen.

Men snart är det dags för solhatt :D

Vi har så varmt så C får vara utan mössa! Igår och förrgår hade han solhatt, men nu sover han i vagnen med lite skugga så då får han vara helt utan! Men tycker det är så svårt med kläder, när "borde" man ha mössa o kläder? C har nu body och en filt men är nästan för varm men känns som att det är för lite för en snart 8 veckors bäbis såhär tidigt i maj!

Vi har så varmt så C får vara utan mössa! Igår och förrgår hade han solhatt, men nu sover han i vagnen med lite skugga så då får han vara helt utan! Men tycker det är så svårt med kläder, när "borde" man ha mössa o kläder? C har nu body och en filt men är nästan för varm men känns som att det är för lite för en snart 8 veckors bäbis såhär tidigt i maj!

Man får känna på bebisarna :)
Känns den lagom är det lagom. Här är det fortfarande isande vindar ibland. Idag 10+ och nästan vindstilla då räcker vanliga kläder och filt så länge han är skyddad från drag.

De är ju himla olika också!

Sammy har vanlig body, byxor, mössa, tjock filt och ett fårskinn att ligga på plus lock på liggdelen. Men vi har fortfarande kalla vindar så det behövs. Går vi på kvällen så får han ha åkpåse.
Känner med jämna mellanrum så det inte blir för varmt eller kallt.

Jag är så fruktansvärt trött att jag kan somna stående, men jag vill inte gå och lägga mig för då somnar jag och bytar inte ställning tillräckligt ofta vilket resulterar i ONT överallt vilket i sin tur betyder nada sömn :arghh:

Förresten, mina svullna fötter är nog som jag har börjat sätta vatten. Har på mig stödstrumpor men finns det något att göra för att få bort vattnet eller är det bara att stå ut dem sista tre veckorna?

Förresten, mina svullna fötter är nog som jag har börjat sätta vatten. Har på mig stödstrumpor men finns det något att göra för att få bort vattnet eller är det bara att stå ut dem sista tre veckorna?

Jag äter vindruvor när det är för jäkligt. Det är vätskedrivande. Annars gör jag lymfmassage på mig själv varje morgon. Kolla på Youtube, det finns massa bra filmer.

Trött och less.
Bebis var nöjd på fm, symfoni em och kväll, nu sover hon på pappans mage.
Bvc i morgon.

Jag är så fruktansvärt trött att jag kan somna stående, men jag vill inte gå och lägga mig för då somnar jag och bytar inte ställning tillräckligt ofta vilket resulterar i ONT överallt vilket i sin tur betyder nada sömn :arghh:

Förresten, mina svullna fötter är nog som jag har börjat sätta vatten. Har på mig stödstrumpor men finns det något att göra för att få bort vattnet eller är det bara att stå ut dem sista tre veckorna?[/QUOT]

Jg får inte bort mitt alls, de är konstant typ en och en halv stl större än vanligt men slipper 3dubbelt om jag är stillsam... Tycker inte de märks nån skillnad vad jag än äter tyvärr...

@TeamLundVer, lycka till idag :heart

Idag är jag lagom arg på maken (igår med för den delen), han hade ställt sin väckarklocka skithögt 05:10, nu somnade bebis om och då är det dags o ge sonen frukost innan skolbussen kommer. Sonen vaknade 05:20 eftersom han drömt mardröm o låg i vår säng.
Igår fick maken för sig o väcka mig 7 minuter innan skolbussen gick för han o dottern skulle köra (de ska normalt köra tidigare).. För h-e stanna då fem minuter extra o låt din fru sova eftersom bebisen sover :o. Bör tilläggas att innan de fått på jackor o dyl hann skolbussen komma :banghead:

Tacksam att bensin o dieselhandtaget ser olika ut. Höll på att bli dyr olycka igår... :cautious:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 257
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 162
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 592
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar