Vårföräldrar 2016

Jag hade ett par på jobbet som plötsligt fick grym migrän idag. Ingen av dem lider vanligtvis av migrän, så jag gissar att det kan vara någon form av virus som ligger bakom.

Typiskt. Åka på virus har man ju sådär lust med. Hade tänkt att nu i oktober borde jag börja må toppen igen och har massa roliga saker inplanerade... Dumt tänkt kanske :p

Lite gnäll...
Först är man deppig över att inte bli gravid, sen är man glad för att man blir det, sen är man deppig för att man är trött och mår illa och inte orkar vad man vill och är tråkig sambo och mamma, sen mår man bra nån vecka och livet leker och sen kommer ont över allt stadiet
Och nu deppar jag för att jag har ont och gissar att jag ska ha det i minst sex månader till utan att kunna göra nåt åt saken. Jag är sååååå dålig på att vara gravid för jag annars onormalt frisk. Har inte lärt mig leva med smärta och ändå leva. ..
Känner mig vek som gnäller och vek som har ont av ingenting redan. Och orolig över hur fortsättningen blir.

Lite pepp tack. Rosafärgade flytningar nu på morgonen. Går in i vecka 8 idag.

Känner mig bara lite orolig, intalar mig att det är heeeeelt normalt (vilket de ju kan vara) bara att avvakta och se vad som händer. Tror livmodern har växtspurt nu, känner mig svullen runt blygdbenet

Känner mig bara lite orolig, intalar mig att det är heeeeelt normalt (vilket de ju kan vara) bara att avvakta och se vad som händer. Tror livmodern har växtspurt nu, känner mig svullen runt blygdbenet
Det var ungefär då jag började blöda. 30% av gravida blöder tydligen i tidig graviditet. Det finns massor med skäl, så ta det lugnt tills vidare. Om du inte har ont så är det nog ingen fara. Fortsätter du blöda och det ökar på, ring en större gynmottagning för tidsbokning. Sophiahemmet Ultragyn i Stockholm har varit fenomenala när jag ringt med min blödning. Om du bor någon annan stans finns säker någon bra mottagning där också. Gynmottagningar med bara en anställd har ofta svårare att hitta tider i närtid är min erfarenhet. Och de bör ha ultraljud.

Lycka till!
/ hon som blödit i snart två veckor och allt är lugnt

Rosa är bra färg! När jag fick mf kom klarröda fläckar först- inget rosa :)

Lite gnäll...
Först är man deppig över att inte bli gravid, sen är man glad för att man blir det, sen är man deppig för att man är trött och mår illa och inte orkar vad man vill och är tråkig sambo och mamma, sen mår man bra nån vecka och livet leker och sen kommer ont över allt stadiet
Och nu deppar jag för att jag har ont och gissar att jag ska ha det i minst sex månader till utan att kunna göra nåt åt saken. Jag är sååååå dålig på att vara gravid för jag annars onormalt frisk. Har inte lärt mig leva med smärta och ändå leva. ..
Känner mig vek som gnäller och vek som har ont av ingenting redan. Och orolig över hur fortsättningen blir.

Förstår dig!
Jag har dock inga barn sen tidigare att tänka på, dock får jag lite dåligt samvete för att hundarna får motionera sig själva.
Men det är väl bara att acceptera och hoppas att det inte eskalerar totalt utan man kan va lite igång hela graviditeten :)

@anonyma jag hade en klarröd blödning med efterföljande flytningar i V8 och mina små mådde fint. :) Häromdagen kom det lite blod igen när jag torkade mig men tydligen är det normalt med tvillingar. En liten blödning är generellt inget att oroa sig för!

Förstår dig!
Jag har dock inga barn sen tidigare att tänka på, dock får jag lite dåligt samvete för att hundarna får motionera sig själva.
Men det är väl bara att acceptera och hoppas att det inte eskalerar totalt utan man kan va lite igång hela graviditeten :)
Ja man får väl försöka göra det bästa av det. Efter timmar på google och analyser har jag kommit fram till hur jag förhoppningsvis ska hålla kroppen i schack och palla jobb, häst och familj...
Det sista jag tänker stryka från agendan är faktiskt ridningen för det gör mig otroligt deppig att inte rida. Minimerar allt gående istället och ser till att variera arbetsuppgifter hela tiden och det fungerar bättre. Springa med dottern får sambon göra... Jag hejar på...
Hunden får kortprommenader flera gånger istället för en lång...

Men man vill ju så gärna tänka att man kan leva som vanligt till efter jul iallafall!

Ja man får väl försöka göra det bästa av det. Efter timmar på google och analyser har jag kommit fram till hur jag förhoppningsvis ska hålla kroppen i schack och palla jobb, häst och familj...
Det sista jag tänker stryka från agendan är faktiskt ridningen för det gör mig otroligt deppig att inte rida. Minimerar allt gående istället och ser till att variera arbetsuppgifter hela tiden och det fungerar bättre. Springa med dottern får sambon göra... Jag hejar på...
Hunden får kortprommenader flera gånger istället för en lång...

Men man vill ju så gärna tänka att man kan leva som vanligt till efter jul iallafall!

Bra plan! :)

• Gilla
Reactions: Ray
Åh vad spännande!
Har läääänge kvar; slutet av oktober är det inbokat

Mmm :) det ska bli så härligt o se dom igen. Har ju haft turen att få göra det 2 gånger redan, + lyssnat 1 gång.. Men iallafall, det är spännande :)
Boka en morgontid så jag slipper gå o vänta hela dagen innan det är dags..

Ajja, det är mindre än 1 månad kvar iallafall :D tiden går fort!

• Gilla
Reactions: Ray
Mår alla här "dåligt" eller är det nån förutom mig som mår precis som vanligt? Absolut inga symtom. Kännt lite mindre sug efter vissa maträtter, men inte mer än så. *peppar peppar*

Mår alla här "dåligt" eller är det nån förutom mig som mår precis som vanligt? Absolut inga symtom. Kännt lite mindre sug efter vissa maträtter, men inte mer än så. *peppar peppar*
+1 på det. Förutom blödningen och sjukt ömma bröstvårtor mår jag ungefär som vanligt. Och det innefattar mkt lätt illamående ibland och trött-perioder ibland. Men mestadels pigg och glad. Har haft högt tempo på jobbet förra veckan men klarade det galant.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 870
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar