Vårföräldrar 2016

Jag har också läst det på Livsmedelsverkets sida men sen läste jag att det inte stämmer ang Brie på nån annan sida. Finns tydligen både i pastöriserad och opastöriserad och därför är den med på den listan.

Men det får man känns efter själv vart man sätter gränsen.

Jag undrar vad det är för filur som huserar i magen. Den enda gången jag känner av något liv därinifrån är när jag vaknar på nätterna. Jag hoppas inte det innebär att det är en nattsuddare som tänker hålla mig vaken om nätterna from mars någongång... ;)

Jag har också läst det på Livsmedelsverkets sida men sen läste jag att det inte stämmer ang Brie på nån annan sida. Finns tydligen både i pastöriserad och opastöriserad och därför är den med på den listan.

Men det får man känns efter själv vart man sätter gränsen.

Det stod att man bör undvika brie även om den är gjord på pastöriserad mjölk. :)

Givetvis väljer alla själv var gräsen går. Jag är ju en sån som följer alla regler o rekommendationer :)

Åh vad roligt att få se dom igen! Jag har RUL nästa vecka, längtar (och är samtidigt lite nervös av någon anledning.)

Nu är det avklarat!
Vi fick veta kön som vi dock kommer hålla hemligt ;) O allt såg bra ut. Tv1 ligger ganska stilla, antagligen för hen har sämre plats än Tv2. 2an härjar runt för fullt och det enda vi fick bild på där va hens händer som kom farande hit o dit hela tiden ;)
Dom ligger fortfarande i skavfötters och ovanpå varandra typ! Jag är verkligen helt fascinerad :D

O jag som vanligt hade ställt in mig på att inte något va bra alls blev ju rörd och lyckotårarna börja rinna :love::love:
Dom va sååå fina! :love:

Härligt att allt såg bra ut @robl !!

Jag har varit på inskrivning idag. Hittills ser alla värden bra ut :) Fick tid för RUL 30 november. Är ju jättelångt dit!

Fick även min första fråga på jobbet idag. Tog en aningen för tajt tröja och nu efter lunch syns magen :D

Jag ska på KUB-ultraljud den 22/10! :bump:

Och gjorde misstaget att prova ett par gravidbrallor för någon dag sen när magen var extra svullen och jag har bott i dem sen dess. Kan fortfarande knöla ner mig i vanliga jeansen, men vill inte. :p Gravidjeans är ju sååå sköna!

Nu är det avklarat!
Vi fick veta kön som vi dock kommer hålla hemligt ;) O allt såg bra ut. Tv1 ligger ganska stilla, antagligen för hen har sämre plats än Tv2. 2an härjar runt för fullt och det enda vi fick bild på där va hens händer som kom farande hit o dit hela tiden ;)
Dom ligger fortfarande i skavfötters och ovanpå varandra typ! Jag är verkligen helt fascinerad :D

O jag som vanligt hade ställt in mig på att inte något va bra alls blev ju rörd och lyckotårarna börja rinna :love::love:
Dom va sååå fina! :love:
Åh vad härligt att allt var bra med småttingarna! :) Jag oroar mig också för att något ska vara fel... knäppt så det förslår.

Känner du av dom än (eller kanske 2.an som härjar mest då... ;))?

Jag har så svårt att komma ihåg listan och vem som har kommit hur långt så hoppar fram den lite.

Mars

BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 9:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 6:e maj, Akvileja, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 10:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
BF maj, anonyma 31 år, första barnet

Åh vad härligt att allt var bra med småttingarna! :) Jag oroar mig också för att något ska vara fel... knäppt så det förslår.

Känner du av dom än (eller kanske 2.an som härjar mest då... ;))?

Jag tror det är ganska så vanligt att vara orolig. Mer eller mindre :) Man får försöka tänka att det är oftast som det ska därinne :)

Nja, jag har känt dom 2 gånger på samma dag för nån vecka sen. O idag tror jag att jag känt 1 liten buff.
Men det är inga tydliga eller rejäla buffar ;)
Både min vanliga BM o hon som gjorde ultraljud idag skaka lite på huvudet och tror att mina "bubblor" i magen är bebisarna.. Lite svårt o veta när man aldrig varit med om det heller :) Får invänta sparkarna istället :D

O jag flyttar mig till rätt plats nu då :)

Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 9:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 6:e maj, Akvileja, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 10:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
BF maj, anonyma 31 år, första barnet

Jag har inte skrivit på länge, men brukar läsa regelbundet. Därför har jag tyvärr ingen koll på vilka som jag inte hunnit gratulera... Jättekul att vi blivit så många i tråden iaf :)

Jag tycker det känns jättekonstigt (men härligt) att flera redan klarat av halva graviditeten, det känns fortfarande så nytt för mig. Jag har fortfarande inte lyckats kläcka ur mig nåt på jobbet och nu har chefen försvunnit i några veckor. Så jag går och drar in magen när jag inte kan gömma den under skrivbordet... Håller med dig @KattenKorven att det är väldigt skönt med gravidbrallor. Tyvärr har jag inga bra överdelar att dölja mage och mudd med, så det blir bara hemma än så länge. Dags för en shoppingtur tror jag.

Härligt @robl att det såg bra ut på rul. Förstår att du blev rörd av att se småttingarna!

Ok - nästa matfråga. Om ngn har koll. Nötkött, typ biff och liknande, vill jag ju helst ha medium rare. Men då allt måste vara upphettat till 70 grader, måste jag börja äta dem helt genomstekta? Eller hur genomstekt är mitten när det är 70 grader??

Jag tror det är viktigare att man har koll på var köttet kommer ifrån, svenskt kött brukar ju vara okej. Nu äter jag knappt nötkött längre eftersom min mage inte blir glad på mig men när jag gör det så vill jag också ha medium rare/rare, däremot kan jag tänka mig att sträcka mig till att köra det medium/medium well. Men skulle aldrig få för mig att beställa in köttet well done, det är helt enkelt inte värt det i mina ögon då :p Men är man orolig ska man så klart låta bli! Det är givetvis upp till var och en att bestämma var man drar gränserna och hur mycket man vill tumma på sin vanliga vardag. Sen finns det ju en hel del rätter med nötkött där det inte gör något att köttet är genomstekt, typ alla sorters grytor :love: Det bästa med att hösten är här är att det är helt okej att göra boeuf bourguignon en gång i veckan, minst! :D

Jag tror det är viktigare att man har koll på var köttet kommer ifrån, svenskt kött brukar ju vara okej. Nu äter jag knappt nötkött längre eftersom min mage inte blir glad på mig men när jag gör det så vill jag också ha medium rare/rare, däremot kan jag tänka mig att sträcka mig till att köra det medium/medium well. Men skulle aldrig få för mig att beställa in köttet well done, det är helt enkelt inte värt det i mina ögon då :p Men är man orolig ska man så klart låta bli! Det är givetvis upp till var och en att bestämma var man drar gränserna och hur mycket man vill tumma på sin vanliga vardag. Sen finns det ju en hel del rätter med nötkött där det inte gör något att köttet är genomstekt, typ alla sorters grytor :love: Det bästa med att hösten är här är att det är helt okej att göra boeuf bourguignon en gång i veckan, minst! :D
Nej, det är inte säkrare med svenskt kött. Listeria kan finnas i alla kött.

Jag ska på KUB-ultraljud den 22/10! :bump:

Och gjorde misstaget att prova ett par gravidbrallor för någon dag sen när magen var extra svullen och jag har bott i dem sen dess. Kan fortfarande knöla ner mig i vanliga jeansen, men vill inte. :p Gravidjeans är ju sååå sköna!

Åh vad roligt, jag har bokat in KUB dagen innan, 21/10! Tiden går såååå långsamt.
Jag avskyr jeans och byxor i vanliga fall och har planerat att bo i tights och långa/tjocka tröjor i höst och vinter. Hoppas det funkar och att jag kan slippa köpa gravidkläder överhuvudtaget! Gjorde ju ett genidrag i att köpa ett par superstretchiga jeans på HM förra veckan, hur länge tänkte jag att jag ska kunna ha dom? Smart tjej.:cautious:

Var hos BM nu på morgonen, berättade om alla mina roliga besvär och tyvärr har de ingen läkare på mottagningen utan hon rådde mig att ringa vårdcentralen och få tid till doktor där, så det får bli på måndag. Hoppas det löser sig snabbt och att det finns någon sorts lösning. Äter ju lergigan för illamåendet men det hjälper bara marginellt, jag kräks inte men mår ändå väldigt illa. Fick bokat tid till Vul i alla fall! 4 december, känns som evigheter dit så det är rätt skönt att ha KUB om 12 dagar. Hade blivit galen om jag skulle gå och vänta till i december för att få se om/vad det är där inne :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.