Vårföräldrar 2016

Nu på morgonen när jag varit på toaletten fick jag lite klart blod på pappret :nailbiting: Jag hoppas att det var från rumpan men jag är inte säker. Skit också! Har fått gå nästan 12 fulla veckor (11+5 idag) utan komplikationer men precis på målsnöret kommer det! Har haft lite värk och på ena sidan magen, typ äggstockshöjd, sedan igår men har inte direkt tänkt på det förrän nu. Nu åker mannen bott också så jag får gå hemma och oroa mig helt ensam resten av helgen :(

Det är säkert ingen fara.
Jag har fått lite blod på pappret ett par gånger, och blivit helt förstörd innan jag förstått att det faktiskt kommit från rumpan. Antagligen för att jag va så hård i magen innan.
Håller tummarna :heart

Det är säkert ingen fara.
Jag har fått lite blod på pappret ett par gånger, och blivit helt förstörd innan jag förstått att det faktiskt kommit från rumpan. Antagligen för att jag va så hård i magen innan.
Håller tummarna :heart

Tack :heart Har lugnat ner mig lite nu. Har haft helt vanliga (äckliga :wtf:) flytningar resten av dan så jag antar att det var falsklarm :)

@Calazirya och @anonyma
Är dom receptfria?

Det lustiga är att på apoteket är de säkra på sin sak att losec och omeprazol innehåller samma och är heeelt lika.
Ni vet: 'vill du ha O ist, det är samma sak men billigare'.

Hos bm förra året sa hon att losec är inte ok men omeprazol är.
Mm, så lika var dom alltså...

@Calazirya och @anonyma
Är dom receptfria?

Det lustiga är att på apoteket är de säkra på sin sak att losec och omeprazol innehåller samma och är heeelt lika.
Ni vet: 'vill du ha O ist, det är samma sak men billigare'.

Hos bm förra året sa hon att losec är inte ok men omeprazol är.
Mm, så lika var dom alltså...
Fast det verksamma ämnet i Losec är Omeprazol. Det ÄR samma medicin.

Fast det verksamma ämnet i Losec är Omeprazol. Det ÄR samma medicin.

Hur kan den ena inte fungera då (på mej men även hört andra)? Är det sammansättningen?
Och varför får man som gravid äta omeprazol men inte losec?
Det är inget 'påhopp' ;) jag undrar verkligen bara :p

Tack :heart Har lugnat ner mig lite nu. Har haft helt vanliga (äckliga :wtf:) flytningar resten av dan så jag antar att det var falsklarm :)

Va bra! Då är det säkert heeelt normaalt :D
Det ang flytningar så va det ingen(!!) som berätta för mig att man får MASSOR av flytningar och dessutom ganska så äckliga också.. dock luktfria så det är ju bra men ändå! Nån gång har jag tänkt att ett trosskydd hade nog varit bra ;)

Hur kan den ena inte fungera då (på mej men även hört andra)? Är det sammansättningen?
Och varför får man som gravid äta omeprazol men inte losec?
Det är inget 'påhopp' ;) jag undrar verkligen bara :p
Det är ju en verkligt bra fråga... Kanske din bm inte riktigt vet vad hen talar om, för såvitt jag vet kan man äta båda under graviditet.

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Lakemedel-A-O/Omeprazol/
http://www.janusinfo.se/Beslutsstod/Lakemedel-och-fosterpaverkan/?docid=1917

Va bra! Då är det säkert heeelt normaalt :D
Det ang flytningar så va det ingen(!!) som berätta för mig att man får MASSOR av flytningar och dessutom ganska så äckliga också.. dock luktfria så det är ju bra men ändå! Nån gång har jag tänkt att ett trosskydd hade nog varit bra ;)

Men eller hur?! :eek: Samma här, får springa på toa extra gånger för att något "rinner" (:yuck:) och så är det alltid bara en massa flytningar. Varje gång så blir jag förbannad över att jag inte köpt hem nya trosskydd, men jag glömmer det precis lika fort igen, till nästa gång :idea:

Ja alltså dessa flytningar :wtf: Inte för att man har jättemycket sexlust men den lilla man har blir ju förstörd av att man känner sig ofräsch..

Nu på morgonen när jag varit på toaletten fick jag lite klart blod på pappret :nailbiting: Jag hoppas att det var från rumpan men jag är inte säker. Skit också! Har fått gå nästan 12 fulla veckor (11+5 idag) utan komplikationer men precis på målsnöret kommer det! Har haft lite värk och på ena sidan magen, typ äggstockshöjd, sedan igår men har inte direkt tänkt på det förrän nu. Nu åker mannen bott också så jag får gå hemma och oroa mig helt ensam resten av helgen :(
Andas!
Lite blod är inte farligt!
Helt normaaaaaalt!
Jag har blödit nu i två veckors tid och allt är finemang med min böna. Och skulle det inte vara det i morgon så har det inget med mina småblödningar att göra (de känns inte alltid så små alla gånger, men utslaget är det inte jättemycket.

Det är först om du får ont och blöder mkt det är fara å färde. Fram till v 16 tar inte graviditeten all plats i livmodern, så det är normalt och oftast ofarligt med små blödningar.

Ja alltså dessa flytningar :wtf: Inte för att man har jättemycket sexlust men den lilla man har blir ju förstörd av att man känner sig ofräsch..

Alltså, snälla ni. Vill ni beskriva era "graviditetsflytningar" och när började de?

Eftersom jag blödit i 14 dagar har jag ju inte koll på annat än mitt blod (det är äckligt svartbrunt). Och jag gissar att en del av det som kommer ut är flytningar. Men hur ser det ut utan massa blod?

Alltså, snälla ni. Vill ni beskriva era "graviditetsflytningar" och när började de?

Eftersom jag blödit i 14 dagar har jag ju inte koll på annat än mitt blod (det är äckligt svartbrunt). Och jag gissar att en del av det som kommer ut är flytningar. Men hur ser det ut utan massa blod?

Oh you asked for it ;)
Haha, nej men jag skulle väl beskriva det som rinniga till små kletigt i konsistens, det varierar. "små kletigt" är inte fast men liksom mer fast än vattenrinnigt, det stannar kvar i trosorna så att säga.. :cautious: De är genomskinliga till vita typ, också olika. De mest rinniga är mer genomskinliga och de som har någon sorts "substans" är lite vitare. De känns inte som när jag får mens när de väl "kommer", för då brukar det känns som en "klump" typ, för mig i alla fall. Mina flytningar bara, eh, rinner ut typ, oavsett konsistens. O_o

Det började nog rätt så fort efter jag blev gravid, eller i alla fall omkring mitt plus, så i vecka 5-6 kanske. Har det i princip varje dag, ibland mer ibland mindre, men det känns som att det ökar i takt med graviditetslängd.

Alltså.. Sorry om det var för detaljerat! :rofl:
Du får fråga om du behöver mer info eller inte fattar vad jag babblar om, fullt förståeligt ;)

Oh you asked for it ;)
Haha, nej men jag skulle väl beskriva det som rinniga till små kletigt i konsistens, det varierar. "små kletigt" är inte fast men liksom mer fast än vattenrinnigt, det stannar kvar i trosorna så att säga.. :cautious: De är genomskinliga till vita typ, också olika. De mest rinniga är mer genomskinliga och de som har någon sorts "substans" är lite vitare. De känns inte som när jag får mens när de väl "kommer", för då brukar det känns som en "klump" typ, för mig i alla fall. Mina flytningar bara, eh, rinner ut typ, oavsett konsistens. O_o

Det började nog rätt så fort efter jag blev gravid, eller i alla fall omkring mitt plus, så i vecka 5-6 kanske. Har det i princip varje dag, ibland mer ibland mindre, men det känns som att det ökar i takt med graviditetslängd.

Du får fråga om du behöver mer info eller inte fattar vad jag babblar om, fullt förståeligt ;)

Precis så mysigt har jag det också:cautious:
Trosskydd är ett måste! Enda gången jag inte har det är på natten. Men så fort jag rör mej så kletar det. Himla käckt. Man får va glad att det i alla fall inte luktar illa:D

Oh you asked for it ;)

Ok! De förklarar det blodiga slajmet jag ibland torkar bort. Och att det ibland känns som "mycket" blod. Det är alltså flytningarna som gör det!

Om ni tycker det är jobbigt med flytningarna - tänk er att de dessutom är svarta eller svartbruna!
/ska alltid vara värst ;)

hjääälp. mina pyamasbyxor har krypt. drog just på ett par jag inte använt sedan i våras. finns de pyjamas för gravida där överdelen har (lång) ärm? vi har bara runt 16-17 grader i sovrummet vintertid

hjääälp. mina pyamasbyxor har krypt. drog just på ett par jag inte använt sedan i våras. finns de pyjamas för gravida där överdelen har (lång) ärm? vi har bara runt 16-17 grader i sovrummet vintertid

HM har en med trekvartsärm på hemsidan. Annars kan du väl köpa en vanlig långärmad tröja?

@Magnum Nexium är receptbelagd och ges egentligen till magsårspatienter (nej nej jag har inte aaaalls problem med magkatarr)
Känner igen det där..
Började iaf en kur losec igår och vilken lättnad! Behövde inte äta på flera timmar! :grin:
Känner mej bättre i magbalans nu, men det ligger och lurar ändå. Men förbättringen är stoor! SÅ skönt!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon