Vårföräldrar 2016

Skulle behöva en bra medryttare till hästen. Är egentligen ganska nöjd just nu men hästen stressar mig. Jag känner ju att mina riddagar är räknade på grund av bäckensmärtor. Förra graviditeten kom det i v 21 och nu en hel månad tidigare. Minns att sista gångerna jag red undrade jag hur jag skulle komma av. Benen tappade som all styrsel. ..Då var jag ju på sluttampen och det kändes ok att stå på marken.

Nu har jag en ung häst som behöver mycket jobb och helst hoppas 1-2 gånger i veckan förutom det som proffset gör. Jag känner ingen duktig som har tid och lust att rida en häst till och jag har inte råd att betala mer än jag gör.
Ibland vill jag sälja bara för att slippa bekymret. Men det är ju verkligen ett av mina glädjeämnen i livet! Och jag älskar denna hästen.

Okej, idag är det lite synd om mig. Som genom ett trollslag försvann mitt halsont igår kväll efter några koppar the. Men vad händer då? Jo, vaknar mitt i natten av det värsta magknip jag varit med om!! O_o Alltså det gjorde så jäkla ont och jag satt/låg på toaletten i flera timmar och kallsvettades, kräktes och försökte får ur mig från andra änden.. När det var tid att gå till jobbet hade jag fortfarande ont så det var ju bara att sjukskriva sig igen.. Nu försöker jag äta frukost men magen känns inte alls okej :(

Okej, idag är det lite synd om mig. Som genom ett trollslag försvann mitt halsont igår kväll efter några koppar the. Men vad händer då? Jo, vaknar mitt i natten av det värsta magknip jag varit med om!! O_o Alltså det gjorde så jäkla ont och jag satt/låg på toaletten i flera timmar och kallsvettades, kräktes och försökte får ur mig från andra änden.. När det var tid att gå till jobbet hade jag fortfarande ont så det var ju bara att sjukskriva sig igen.. Nu försöker jag äta frukost men magen känns inte alls okej :(
Av all världens plågor är magsjuka värst! Stackars dig!!

Alltså - är det normalt att börja få graviditetsillamående i typ vecka 10-11? Jag är på 10(+0) idag och har mått illa hela förmiddagen (inte i morse före frukost utan det började på jobbet). Har hittat en packe pepparkakor som jag knaprar på, och om jag äter 1 - 2 så går det över, för att dyka upp efter en stund igen.

Är det inte nu illamåendet ska försvinna (för de som haft sådant)? Jag har bara mått lite illa när jag ätit för mycket, eller varit jättehungrig, tidigare. Inte alls så här.

Har bitit av en bit av en tand eller en gammal plomb och har sådan vansinnig tandvärk att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Hela käken dunkar och det enda som hjälper är en isbit i munnen var 10:e minut. Tandläkartid kl 15 och jag har dessvärre tandvårdsskräck av högre grad så har tillbringat förmiddagen nära frysen med tårarna rinnandes av nervositet.

Snälla sig att det är ok att bli bedövad bortom medvetslöshet hos tandläkaren när man är gravid?

Hej. Nu tror jag att jag ska våga lägga till mig på listan.. :nailbiting: Efter missfall i våras så blev jag lite extra nervös denna gången. Men nu i v.14 känns det säkrare.
Jag har och kommer nog fortsättningsvis mest följa tråden lite i bakgrunden, men ibland kanske man vågar sig på ett litet inlägg ;)
Tror detta var senaste listan.

Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 9:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 15:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 6:e maj, Akvileja, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 10:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
BF maj, anonyma 31 år, första barnet

Hej. Nu tror jag att jag ska våga lägga till mig på listan.. :nailbiting: Efter missfall i våras så blev jag lite extra nervös denna gången. Men nu i v.14 känns det säkrare.
Jag har och kommer nog fortsättningsvis mest följa tråden lite i bakgrunden, men ibland kanske man vågar sig på ett litet inlägg ;)

Mars

April

Maj

Välkommen i tråden!

Har bitit av en bit av en tand eller en gammal plomb och har sådan vansinnig tandvärk att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Hela käken dunkar och det enda som hjälper är en isbit i munnen var 10:e minut. Tandläkartid kl 15 och jag har dessvärre tandvårdsskräck av högre grad så har tillbringat förmiddagen nära frysen med tårarna rinnandes av nervositet.

Snälla sig att det är ok att bli bedövad bortom medvetslöshet hos tandläkaren när man är gravid?
Ja, det är ok att bli bedövad när man är gravid!! Bortom medvetslöshet vågar jag dock inte svara på ;) Men det ska gå bra!! Kram!

Alltså - är det normalt att börja få graviditetsillamående i typ vecka 10-11? Jag är på 10(+0) idag och har mått illa hela förmiddagen (inte i morse före frukost utan det började på jobbet). Har hittat en packe pepparkakor som jag knaprar på, och om jag äter 1 - 2 så går det över, för att dyka upp efter en stund igen.

Är det inte nu illamåendet ska försvinna (för de som haft sådant)? Jag har bara mått lite illa när jag ätit för mycket, eller varit jättehungrig, tidigare. Inte alls så här.

Jag har drabbats av samma sak, imorse mådde jag så illa på väg till jobbet att jag övervägde att hoppa av pendeln... Inte ok när man tror att faran ska vara över!

Med sonen började illamåendet strax innan inskrivning i v.12 :meh: var så glad för jag trodde jag sluppit eländet, men nej jag kände mig bakfull i ca 3 månader istället :yuck:

Mars

April

Maj

Välkommen och grattis! :bump:

Med sonen började illamåendet strax innan inskrivning i v.12 :meh: var så glad för jag trodde jag sluppit eländet, men nej jag kände mig bakfull i ca 3 månader istället :yuck:

Ok - heeeelt normalt med andra ord. Och så ställer jag in mig på att mitt är på väg!
Mår helt ok nu efter en stadig lunch i alla fall.

Jag har mått illa sedan veckan innan jag plussade (är v15nu)..
Nu har det dock gått över till varannan/var tredjedags illamående och bara på morgonen.
Fram till v 11-12 mådde jag illa konstant och kunde kräkas vilken tid på dygnet som helst.
Fast om jag äter kall frukost (typ yoghurt/kvarg/smörgås) så spyr jag handlöst. Hurra för gröt!!

Fick hem ett paket med en massa nya kläder idag. Gravidbyxor :love:

Nä jag fattar inte heller hur man lägger in bilder...
20151012_144319_zpsdacqt56a.jpg

Fick hem ett paket med en massa nya kläder idag. Gravidbyxor :love:

Nä jag fattar inte heller hur man lägger in bilder...
20151012_144319_zpsdacqt56a.jpg

Visst är det skönt med mammakläder!! Köpte kjol och byxor förra veckan och igår beställde jag 2par byxor och ett gäng tröjor till. Tipsar om att Zalando har massor av fina kläder att välja mellan:up:

Jag har varit illamående sen vecka 5, i tre veckor snart. Sist mådde jag illa i tee månader, kanske det ger sej snart nu också.
Just nu mår jag illa konstant. Magen är dessutom verkligen i obalans.
Ibland hjälper det att äta lite men om tio minuter är det kört igen :(

Välkommen @Rund :)

@BubbelA
Så fort jag kommit innanför dörren här hemma har mjukisarna åkt på. Men efter att provat gravidbyxorna igår så tror jag till o med att jag vill sova med dom :) Såå sköna :love:
Har gått i jeans hela dagen idag :D

Välkommen @Rund :)

@BubbelA
Så fort jag kommit innanför dörren här hemma har mjukisarna åkt på. Men efter att provat gravidbyxorna igår så tror jag till o med att jag vill sova med dom :) Såå sköna :love:
Har gått i jeans hela dagen idag :D
Jag till skillnad från alla andra (verkar det som) tycker gravidjeans är riktigt obehagligt, iallafall dom med stöd för magen (finns de andra?). Jag älskar låg/normal midja och kunde ha mina vanliga jeans hela förra graviditeten. Magen satt aldrig så långt ner. Underbart tycker jag! :D

Jag till skillnad från alla andra (verkar det som) tycker gravidjeans är riktigt obehagligt, iallafall dom med stöd för magen (finns de andra?). Jag älskar låg/normal midja och kunde ha mina vanliga jeans hela förra graviditeten. Magen satt aldrig så långt ner. Underbart tycker jag! :D
Zalando har låga jeans ifrån Mama licious, där sitter resåren i sidan istället för fickan om du förstår hur jag menar. Jättesköna! Ser ut som helt vanliga stuprörsjeans. Köpte min normala "ickegravida" tumstorlek och dom passade perfekt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar