Vårföräldrar 2016

Jag till skillnad från alla andra (verkar det som) tycker gravidjeans är riktigt obehagligt, iallafall dom med stöd för magen (finns de andra?). Jag älskar låg/normal midja och kunde ha mina vanliga jeans hela förra graviditeten. Magen satt aldrig så långt ner. Underbart tycker jag! :D

Jaså! Vilken lyx o kunna använda sina vanliga kläder :)
Här har allt börjat bli smått. Vanliga tröjor döljer inte magen hela vägen ner till jeansen.. O jeansen går inte o knäppa ;)

Gud vilken lyx att kunna använda sina vanliga byxor en hel graviditet! I vecka 11 kunde jag inte ha ett enda par av mina :D

Köpte ett par från HM, svarta superskinny, sköna men jag tycker mudden är lite väl låg? Sitter rätt bra nu men magen kommer ju växa väääldigt mycket mer. Jaja. Köpte även ett par gravidmjukisar. Dom kommer jag bo i hemma :love:

I did it! Mage vecka 13 :)

Går in i vecka 12 idag, tjoho! :bump:Har fortfarande ingen mage, inte ens när jag ligger platt på rygg och verkligen känner efter... Men det drar och sticker därinne, så nånting är på gång iallafall.

Har någon annan här börjat fundera på hur länge ni ska jobba? Pratade med min mamma igår och nämnde att jag tänkt gå hem två veckor innan BF och det tyckte hon var superkonstigt för på hennes tid så jobbade man tills ungen ploppade ut, typ (70- och 80-talet). Så då blev jag plötsligt lite osäker. Jag har inget fysiskt tungt jobb, men ganska mentalt påfrestande (jobbar som lärare åt högstadieelever med speciella behov). Jag tänker att man kanske är ganska trött och ofokuserad när det närmar sig födsel. Någon annan som inte bär tungt på jobbet men som ändå tänker vara hemma några veckor innan BF?

Går in i vecka 12 idag, tjoho! :bump:Har fortfarande ingen mage, inte ens när jag ligger platt på rygg och verkligen känner efter... Men det drar och sticker därinne, så nånting är på gång iallafall.

Har någon annan här börjat fundera på hur länge ni ska jobba? Pratade med min mamma igår och nämnde att jag tänkt gå hem två veckor innan BF och det tyckte hon var superkonstigt för på hennes tid så jobbade man tills ungen ploppade ut, typ (70- och 80-talet). Så då blev jag plötsligt lite osäker. Jag har inget fysiskt tungt jobb, men ganska mentalt påfrestande (jobbar som lärare åt högstadieelever med speciella behov). Jag tänker att man kanske är ganska trött och ofokuserad när det närmar sig födsel. Någon annan som inte bär tungt på jobbet men som ändå tänker vara hemma några veckor innan BF?
jag är mammaledig så jag har turen att vara hemma exakt hela graviditeten. Hur skönt som helst :)

Allt var inte bättre förr!

Känner du för att gå hem 2 veckor innan bf så sikta du in dig på det.
Jag gick hem 2 månader innan bf men hade å andra sidan velat se mig städa hotellrum i det här tillståndet utan att välta som en valross varje gång det ska kikas under sängarna :p

Jag skulle till och med hålla tanken uppe för att gå hem ännu tidigare, ifall det är så att du drabbas av någon graviditetsbiverkning som ryggont/foglossning/högt blodtryck m.m. så du inte blir besviken om du måste gå hem tidigare men ha som mål att fixa till två veckor innan bf :)

Mig är ju inte o jämföra med, kommer nog inte jobba mer.. Tyvärr faktiskt!
Men 2 veckor innan låter ju inte alls för tidigt, jag känner nog inte nån som jobbat fram till bebis kommer.

Oavsett så verkar mina kompisar som fått barn tycka det är rätt skönt att få nån vecka innan bf att boa och förbereda sig lite hemma i lugn o ro. Kanske man inte orkar på samma sätt om man har ett jobb att sköta också :)

Gud vilken lyx att kunna använda sina vanliga byxor en hel graviditet! I vecka 11 kunde jag inte ha ett enda par av mina :D

Köpte ett par från HM, svarta superskinny, sköna men jag tycker mudden är lite väl låg? Sitter rätt bra nu men magen kommer ju växa väääldigt mycket mer. Jaja. Köpte även ett par gravidmjukisar. Dom kommer jag bo i hemma :love:

I did it! Mage vecka 13 :)

Åh roligt med magbilder :) fint liten bula du har :D
O får man fråga var du köpt koftan?

Åh roligt med magbilder :) fint liten bula du har :D
O får man fråga var du köpt koftan?

Koftan är från HM :)

Kl
Jag tänkte nog gå hem 2 v före BF. Egentligen skulle jag vilja gå hem lite tidigare, kanske 4 v före, men vet inte om jag vågar slösa så mycket semesterdagar eftersom man inte tjänar in lika många när man är föräldraledig.

Jag har BF den 9/4 men siktar på att gå hem 1månad tidigare.

Jag har inte funderat så mycket ännu. Förra graviditeten blev jag sjukskriven de sista 2 månaderna pga att tappen började se misstänkt ut med risk för för tidig födsel (som det blev med ettan, då jag jobbade tills vattnet gick drygt 7v för tidigt). Känns lite som att det kanske blir samma sak denna gången... Men isf har jag faktiskt tänkt fråga om jag kanske kunde fortsätta jobba men lite kortare dagar. Känns nästan mindre (fysiskt) ansträngande än att vara hemma med två barn.

Två veckor innan BF låter väl annars ganska lagom som utgångspunkt, tycker jag. Jag har inte heller något fysiskt ansträngande jobb, men tror inte jag kommer kunna koncentrera mig mycket på jobbet på slutet. Och det kanske känns obekvämt att sitta på en stol hela dagen.

Innan jag fick veta att jag väntar tvillingar var min inställning att jag skulle jobba fram till ungefär två veckor innan. Nu vet man ju inte ens när de behagar komma eller hur mycket graviditeten kommer att slita på kroppen (är ryggopererad), så jag hoppas att kunna jobba så länge som möjligt helt enkelt!

Kommer troligen att söka gravpeng från februari, har ett hyfsat tungt jobb. Hade inte velat jobba fram till bf.
Min mamma har oxå predikat att man ska jobba hela tiden för tänk på pensionen... Jag försöker förklara att jag och sambon delar på föräldradagar och vab och det gör mer skillnad än två månaders sjukskrivning. ..

jag är mammaledig så jag har turen att vara hemma exakt hela graviditeten. Hur skönt som helst :)
Jag också! Det är jätteskönt!
-----------
Förra gången gick jag hem två månader innan med gravpenning. Men har ett tungt jobb med mycket stress, vilket också märktes lite på hjärtljuden. Stressad mamma-stressad bebis.

Någon här som inte kommer göra/inte har gjort kub-test?
Hade ni velat gjort det eller var det ett val att inte?

Jag har inte gjort det. Av den enkla anledningen att man inte erbjuds i mitt landsting om man är under 35 år och blir långt att åka för att göra det privat. Jag hade nog gjort det om jag fått, men samtidigt är det lite skönt att någon annan bestämt åt en för jag vet inte alls hur vi gjort om det visat att barnet haft någon större risk för kromosomavvikelse.

Vecka 18 (17+5) .
Min lott är att få stor mage direkt, många tror på tvillingar men där inne finns bara en busig rackare :o

url]
uwnfgtwqglptvt
[/url][/IMG]
b167944.jpg

url]

Någon här som inte kommer göra/inte har gjort kub-test?
Hade ni velat gjort det eller var det ett val att inte?

Vi valde bort KUB och gjorde bara ultraljudet. Anledningen är att vi tänker att det aldrig finns några garantier utan allt man får är en sannolikhet för att allt är bra.

Får man bra siffror är det såklart kul, men eftersom jag är 37 år så skulle det antagligen inte vara några lysande siffror och då känns det mest som om man kanske skulle gå och oroa sig.

Fostervattenprov skulle jag aldrig göra, vi har ju haft så svårt att bli gravida så jag skulle aldrig riskera missfall med ett fostervattenprov.

Haha oj vilken mage :) Det är ju så fantastiskt vackert med gravidmagar!

Haha ja, det är lite komiskt då jag verkar på kort större än de här inne som väntar tvillingar :eek:
I vecka 25 har jag haft SFmått 29 och 28 vilket är höga siffror så vi får se vad magen hamnar på i december när vi ska till MVC i just vecka 25 :angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar