Vårföräldrar 2016

Jag är ingen expert men efter mina egna googlingar så låter det som foglossning + ligamenten.
När jag haft magont så har det oftast gått över om jag lyckats bajsa lite ;)

Men lite inget på mig utan fråga BM istället om du blir orolig :)

Haha, men min mage vill inte bajsa! :arghh:
Den har gjort en utvärdering och kommit fram till att sånt är onödigt, mat är till för att stanna i magsäcken, FÖR ALLTID! typ så känns det...:eek:

Tror också att det är som du säger, men ska prata med BM på fredag, så vi får se vad hon säger! Förhoppningsvis finns det något vettigt att göra åt det i alla fall :)

@robl under min förlossning förra veckan var jag så avis på,er som väntar tvillingar. Klämde ur mig det till sambon "tänk att bara behöva föda en gång men få två barn!"

Haha! Det ligger ju lite sanning i det ;) Ska tänka på det när jag ligger o har värkar! "Ja, jag får ju faktiskt en till på köpet" :P

Haha, men min mage vill inte bajsa! :arghh:
Den har gjort en utvärdering och kommit fram till att sånt är onödigt, mat är till för att stanna i magsäcken, FÖR ALLTID! typ så känns det...:eek:

Tror också att det är som du säger, men ska prata med BM på fredag, så vi får se vad hon säger! Förhoppningsvis finns det något vettigt att göra åt det i alla fall :)

Kiwi fungera för mig :) typ 4 st på en gång så funka magen..
Ja förutom nu, den har ju ballat ur totalt så allt som kommer in kommer ut ca 10 minuter senare..
Kan det inte vara lite mitt emellan typ :)

Förresten så har jag köpt världens sötaste pyjamaser idag :love:
Den ena står där "My daddy is funny" och på den andra "My mummy is yummy" ;):o

När det både pendlar och snurrar, då betyder det att det är trillingar!

näää näää, inte så många tack. fast jag var otydligt, först pendla den och sedan började den snurra

och så liten gnäll. läkaren avbokade vårt möte i morgon och återkommer med ny tid... vem vet hur länge jag måste vara utan mediciner. och med köldknäppen som kom så värker det överallt....(sen funderar min man varför jag inte har förtroende för vården, får ju aldrig någon hjälp)

näää näää, inte så många tack. fast jag var otydligt, först pendla den och sedan började den snurra

och så liten gnäll. läkaren avbokade vårt möte i morgon och återkommer med ny tid... vem vet hur länge jag måste vara utan mediciner. och med köldknäppen som kom så värker det överallt....(sen funderar min man varför jag inte har förtroende för vården, får ju aldrig någon hjälp)

Men.. Det känns ju orimligt att de ska kunna ändra om och avboka så sent som dagen innan och sen inte ge dig en ny tid direkt. Hade det handlat om en ett oviktigare besök, fine, men vad jag förstått så är det rätt viktiga mediciner du äter/ätit? Har du någon diagnos? Går det att ringa någon privat läkare eller måste det vara en specifik? Tänker om det finns något sätt som är snabbare. Eller det kanske är en tid BM fixat? Hur som helst så lider jag med dig! Det är inte shysst att behöva gå och ha ont längre än vad man måste.

Men.. Det känns ju orimligt att de ska kunna ändra om och avboka så sent som dagen innan och sen inte ge dig en ny tid direkt. Hade det handlat om en ett oviktigare besök, fine, men vad jag förstått så är det rätt viktiga mediciner du äter/ätit? Har du någon diagnos? Går det att ringa någon privat läkare eller måste det vara en specifik? Tänker om det finns något sätt som är snabbare. Eller det kanske är en tid BM fixat? Hur som helst så lider jag med dig! Det är inte shysst att behöva gå och ha ont längre än vad man måste.

Det är en tid som bm har fixat till deras läkare. Så tror inte de är så smart att boka någon annanstans.

Har en diagnos som är rätt (jätteovanligt). Men iom att jag är öppen med den här på buke i mitt normala nik så väljer jag att just nu inte skriva ut den

Drömde att jag var på förlossningen. Och sen just när jag tänkte nej jag vill inte så vaknade jag och barnet var fött... Och jag mindes ingenting om hur det kändes. Sen låg jag ocj väntade på moderkakan men den kom aldrig...Inte visste vi om det var en tjej eller kille heller.

Drömde att jag var på förlossningen. Och sen just när jag tänkte nej jag vill inte så vaknade jag och barnet var fött... Och jag mindes ingenting om hur det kändes. Sen låg jag ocj väntade på moderkakan men den kom aldrig...Inte visste vi om det var en tjej eller kille heller.

Smidigt att vakna o bebis är född :)

Alltså jag har aldrig drömt så knäppt som nu ;)
Jag åt ananas igår och läste sen att typ 8 kg ananas kan starta förlossningen, så inatt drömde jag ju då att jag födde barn pga ananasen..

Åh dessa drömmar!

Jag drömde att vi tog ungar på vår huskatt. Väl planerat, hon var bortlämnad för själva födandet och vi fick tillbaka henne när ungarna hade päls och kunde se. Tre ungar var det. Vi hade dem i TV-rummet med ett kompostgaller för dörren. Efterhand kom vi på att de kanske behövde vatten, och mat (efter typ något dygn!), och en kattlåda (ännu längre!), och att det kanske inte var så smart att de fick klättra runt på mattor och soffa innan de blev rumsrena! De gömde sig dessutom bland soffkuddarna och vi satte oss nästan på dem ibland. Åh vad jag kände mig som världens sämsta kattägare när jag vaknade!

Tur kisse är kastrerad!

Men åh vad är det här. I min app står det att nu ska minsann illamåendet gå över och håret ska bli glansigt. Kände mig så där glansig när jag spydde på hallgolvet imorse :yuck: Har inte kräkts många gånger, bara någon morgon när jag varit sen med frukosten men den här gången hade jag ju ätit frukost! Försökte dricka vatten efteråt men det kom också upp. Sjukanmälde mig och har sovit nån timme, mår fortfarande illa och har ont i huvet men fick behålla en smörgås och vatten i alla fall.

Men åh vad är det här. I min app står det att nu ska minsann illamåendet gå över och håret ska bli glansigt. Kände mig så där glansig när jag spydde på hallgolvet imorse :yuck: Har inte kräkts många gånger, bara någon morgon när jag varit sen med frukosten men den här gången hade jag ju ätit frukost! Försökte dricka vatten efteråt men det kom också upp. Sjukanmälde mig och har sovit nån timme, mår fortfarande illa och har ont i huvet men fick behålla en smörgås och vatten i alla fall.

Jag väntar också på det där glowet, jag känner mig mest småfet och finnig just nu....

Stackare! Du kanske åkt på magsjuka om du fortfarande mår dåligt?

Usch stackare! Hoppas att ditt illamående går över snart :)

Chefen hade planerat lite framåt och fixat ersättare både för idag och nästa vecka om det skulle behövas! Blev rätt paff :)

Jag väntar också på det där glowet, jag känner mig mest småfet och finnig just nu....

Stackare! Du kanske åkt på magsjuka om du fortfarande mår dåligt?

Hur länge ska vi behöva vänta?? :p Jag har boka klipptid och beställt en hel hög nya kläder för att känna mig lite snyggare :D

Jag tror nästan på migrän. Hade fruktansvärt ont i huvet när jag gick och la mig igår och den var kvar imorse, men inte lika intensiv. Nu är jag så där öm i huvet som jag brukar vara efter ett migränanfall.

Jag tappar mängder med hår jag, och det gör inte saken bättre att sonen drar mej i håret heller. Det är redan extremt tunnt och jag hoppas jag slutar fälla så rikligt snart. Med sonens graviditet slutade jag tappa så mycket hår och det blev bättre men det verkar ta igen det nu :(

Jag tror själva grejen med att nya liv börjar är det som är vackert. .. Annars är det väl få förunnat att vara extra vackra som gravida...

Hur länge ska vi behöva vänta?? :p Jag har boka klipptid och beställt en hel hög nya kläder för att känna mig lite snyggare :D

Jag tror nästan på migrän. Hade fruktansvärt ont i huvet när jag gick och la mig igår och den var kvar imorse, men inte lika intensiv. Nu är jag så där öm i huvet som jag brukar vara efter ett migränanfall.

Jag ska klippa och färga håret på fredag, hoppas på något magiskt glow efter det!

Det är säkert heeeeeelt normalt med migränanfall när man är gravid ska du se! ;)

Fy fasen sicket jäkla dygn...:yuck:
Har haft migränattacken Allan i 24h, började morgonen med att få springa och hämta en hink att spy i medan hunden morgonkissade sen har det fortsatt.. Nu 17.30 fick jag ÄNTLIGEN ner lite mat i magen som stannat hela 6min. Urk!!! Tur att det kommer nåt gott av detta.
(Lite komiskt att det verkar vara flera med huvudvärk/migrän idag? Bukevirus?:cautious:)

Jag har haft migrän ca 1gång/veckan de senaste 5veckorna och det är fasen ren skit. Vill inte ta några mediciner heller.. Har migrän med aura som hållt sej lugn i nästan 3år och nu har den blommat ut igen. Tack för det:meh:

Hur gör ni andra för att lindra? Jag har fått vara hemma idag och bara vila-äta-kräkas-dricka-kräkas-vila-äta-kräkas. Vill ha det där härliga "glowet" man läser om!!!! Skulle faktiskt sitta fint just nu.

Fy fasen sicket jäkla dygn...:yuck:
Har haft migränattacken Allan i 24h, började morgonen med att få springa och hämta en hink att spy i medan hunden morgonkissade sen har det fortsatt.. Nu 17.30 fick jag ÄNTLIGEN ner lite mat i magen som stannat hela 6min. Urk!!! Tur att det kommer nåt gott av detta.
(Lite komiskt att det verkar vara flera med huvudvärk/migrän idag? Bukevirus?:cautious:)

Jag har haft migrän ca 1gång/veckan de senaste 5veckorna och det är fasen ren skit. Vill inte ta några mediciner heller.. Har migrän med aura som hållt sej lugn i nästan 3år och nu har den blommat ut igen. Tack för det:meh:

Hur gör ni andra för att lindra? Jag har fått vara hemma idag och bara vila-äta-kräkas-dricka-kräkas-vila-äta-kräkas. Vill ha det där härliga "glowet" man läser om!!!! Skulle faktiskt sitta fint just nu.

Nej men fy :( Min migrän sitter aldrig i så där länge, brukar ge sig när jag kräkts och sovit en stund. Har varit fruktansvärt trött resten av dagen idag, men ändå mått okej. Jag har tyvärr inga tips, vågar heller inte ta några mediciner nu.

Nej men fy :( Min migrän sitter aldrig i så där länge, brukar ge sig när jag kräkts och sovit en stund. Har varit fruktansvärt trött resten av dagen idag, men ändå mått okej. Jag har tyvärr inga tips, vågar heller inte ta några mediciner nu.
Jag hade ett par på jobbet som plötsligt fick grym migrän idag. Ingen av dem lider vanligtvis av migrän, så jag gissar att det kan vara någon form av virus som ligger bakom.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 870
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar