Vårföräldrar 2016

oj. menade inte alls att någon skulle må illa över min fråga "klappar lite försiktigt på @KattenKorven" utan de var en seröis fråga. känner att jag har en snedvriden syn på mat och borde troligen trycka i mig mera (skall jag hålla nuvarande vikt borde jag äta runt 2300 kcal men kommer sällan upp i mer än 1800)

önskan om att inte gå upp sååååå mycket landar i att jag är överviktig, och har en ledsjukdom där all extra vikt skadar.

och mina smörgåsar ger jag INTE bort, min kropp behöver kolhydrarter,,har testat tidigare att byta ut dem men går inte

jag är jättefachinerad av mina bröst. de har verkligen svällt upp. och vårtorna står rakt ut hela tiden. min höstjacka passar inte pga brösten.......

jag är jättefachinerad av mina bröst. de har verkligen svällt upp. och vårtorna står rakt ut hela tiden. min höstjacka passar inte pga brösten.......
Jag har fått beställa ny jacka.. Ingen av mina älskade oljerockar passar längre. Går bara att knäppa upp till revbenen:D

• Gilla
Reactions: Ray
Mars
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 9:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 6:e maj, Akvileja, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 10:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
BF maj, anonyma 31 år, första barnet

Fick nytt BF datum 9:e istället för 11:e april

@robl Ja! Heja magbild! :D
Är det någon av er andra som tar bilder på magen regelbundet, eller alls?
Jag kan lägga in bilder i gravidappen jag använder och planen är att ta varje tisdag när jag byter vecka. Började för två veckor sen så har ju bara hunnit bli två bilder än så länge, men innan dess hade det inte hänt något ändå. Tänkte att det kan vara kul att ha sen :)

Jag kan lägga in bilder i gravidappen jag använder och planen är att ta varje tisdag när jag byter vecka. Började för två veckor sen så har ju bara hunnit bli två bilder än så länge, men innan dess hade det inte hänt något ändå. Tänkte att det kan vara kul att ha sen :)
Jag tar bilder lite då och då, men långt ifrån regelbundet. Glömmer så lätt bort... :crazy:

Jag har tagit ett par:) men dom får vänta lite till!

Mina dagar ser ut ungefär så här:

05.30 frukost hemma, en tallrik naturell yoghurt med banan och granola eller en smoothie på frukt, proteinpulver och mjölk.

08.00 när jag kommer till jobbet, dubbel smörgås och te.

Ca 10, frukt eller Wasa sandwich eller helst både och.

12.00 lunch, vanlig mat i lunchlåda.

Ca 14-16, mellanmål i form av kvarg eller frukt.

18-19, middag med mycket grönsaker, protein och kolhydrater

Naturligtvis slinker det ner fika då och då också!

Äter ofta för att slippa illamåendet, ungefär samma upplägg som innan jag blev gravid men mindre portioner mot när jag löptränade långa distanser. Det får inte plats så mycket nu! Skulle inte gå runt på mindre mat än så här, har alltid ätit mycket men har bra koll på vad saker innehåller och vad jag behöver.

Jag tog min första magbild idag, gick in i v 10 igår. Mest för att den är så sjukt stor nu på kvällen, verkligen skillnad mot alla söta enbarnsmagar man ser så här tidigt :rofl:

Ska blir "offentlig" om allt ser bra ut på RUL på fredag tänkte vi :) så efter det kan jag lägga upp nån :)
Fotar varje onsdag vid veckobyte, alltid på kvällen innan läggdags. Har gjort sen vecka 10. Kul o se skillnad, speciellt sen en icke gravid bild jag har :)

Har tagit bild i varje ny vecka sedan vecka 8. 8-10 såg magen mest ut att ha fått lite mycket chips, men i vecka 11 kom ett litet put! Kul att se att det händer nåt :)

Jag är inte riktigt i din sits men ändå inte långt ifrån. Jag har jobbat på mitt jobb i ett år nu i Oktober, men varit timanställd fram tills nu precis då jag gick över till en fast tjänst men med 6 månaders provanställning. Korkat av mig att inte förhandla bort det när jag vet om att jag faktiskt hade kunnat göra det, men tanken var ju inte direkt att bli gravid :p Så nu sitter jag i sitsen där jag är provanställd fram till April och beräknad förlossning är 3 maj, hurra! Jag jobbar också i restaurang och har dessutom i princip alla jäkla gravidsymptom en kan ha och mår därmed som en säck gammal potatis ungefär hela tiden. Det man kan hoppas på är ju att arbetsgivaren är vettig och inser att man är värd att behålla även om det blir ett litet uppehåll.

Jag är i vecka 12 om lite mer än två veckor och ska då göra KUB och hade tänkt vänta med att berätta på jobb tills dess, men med det här måendet så går det inte längre. Jag ska faktiskt berätta för mina två närmsta chefer idag, är måttligt nervös. Vet inte riktigt varför egentligen men det känns ändå som ett stort steg. Känns trots allt bättre att berätta än att de ska gå och tro att jag är helt dum i huvudet som måste var hemma titt som tätt och kräks och håller på, haha..

Hur som helst så hoppas jag och tror att det löser sig alldeles utmärkt för dig :)

@fia-lisa Vad skönt att du inte har diabetes och att provsvaren var så pass bra ändå! Slapp du oroa dig något mer för det :)

Ja jag får hoppas de inte blir för kinkiga, har ett långt vikariat på ca 2,5 år som mest troligt kommer övergå i fast, så är ju tillbaka igen innan vicket är slut. Och man kan ju inte gärna sparka nån för att man behöver vara mammaledig?!:confused:

Hoppas det gick bra med cheferna!

Ja jag får hoppas de inte blir för kinkiga, har ett långt vikariat på ca 2,5 år som mest troligt kommer övergå i fast, så är ju tillbaka igen innan vicket är slut. Och man kan ju inte gärna sparka nån för att man behöver vara mammaledig?!:confused:

Hoppas det gick bra med cheferna!

Dom får inte sparka dig pga graviditet/mammaledig.. Dock så brukar väl chefer ha andra anledningar till varför om dom vill bli av med en just eftersom dom inte får göra så för den anledningen.

Jag märker att jag blivit fegare i ridningen nu jämfört med innan jag blev gravid. Framförallt hoppning gör mig väldigt nervös. just nu rider jag också mest unghästar/yngre hästar, och även om de är väldigt snälla individer så kan de fortfarande få för sig saker. Jag är ingen superryttare men sitter ofta kvar när något oväntat händer. Men tidigare har tanken på att fara i backen inte stört mig nämnvärt. Nu känns det inte alls så!

Är det någon mer som blivit fegare?

Hihihi det där var det skummaste jag varit med om! Babyn sprattlade och rullade omkring som en liten dåre, och vi fick 1:20 000 på allt :D
Men så läskigt egentligen att han/hon kan sparka och boxas så där utan att jag känner ett skvatt. Kanske bara var en DVD på en annan skrutt som BM visade ;)

Jag märker att jag blivit fegare i ridningen nu jämfört med innan jag blev gravid. Framförallt hoppning gör mig väldigt nervös. just nu rider jag också mest unghästar/yngre hästar, och även om de är väldigt snälla individer så kan de fortfarande få för sig saker. Jag är ingen superryttare men sitter ofta kvar när något oväntat händer. Men tidigare har tanken på att fara i backen inte stört mig nämnvärt. Nu känns det inte alls så!

Är det någon mer som blivit fegare?
Jag har i princip slutat rida min unghäst nu, bestämde att jag rider september ut eller tills jag växlat in ny ryttare och nu funkar det bra med den nya ryttaren så då är tanken att jag inte rider honom mer. Från början var tanken mest för hans skull, att han slipper en obalanserad och tung ryttare men ju längre det gått desto mer känner jag att det är dumt att riskera något. Han är världens snällaste, men en sent tagen 4-åring och det går inte att lita fullt ut på att det inte händer något oväntat. Dessutom trappar jag ned ridningen på gammeltanten också just nu, det drar så vansinnigt i ligamenten när jag travar så jag kan inte hålla igång henne helt själv. Men någon gång i veckan sitter jag ändå upp och njuter en stund! Henne känner jag så väl (hon är 16 år nu och jag har haft henne sedan föl) och märker jag att det är en bock-och-brall dag sitter jag av igen. Tänker att det är bättre att ta hjälp och fega lite än att det händer något, mardrömmen är att åka av och hamna mellan hästens ben nu när magen är där den är...

Hihihi det där var det skummaste jag varit med om! Babyn sprattlade och rullade omkring som en liten dåre, och vi fick 1:20 000 på allt :D
Men så läskigt egentligen att han/hon kan sparka och boxas så där utan att jag känner ett skvatt. Kanske bara var en DVD på en annan skrutt som BM visade ;)

Va skönt!! Och visst va det en märklig känsla!? Det va ju samma för mej. Den for omkring och gjorde frivolter därinne:heart
Och visst kändes det underbart att få så positiva besked!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 870
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar