Vårföräldrar 2016

Idag har vi träffat vår BM för första gången och hon verkar så himla bra:love: Kunnig men har en väldigt avspänd inställning, och det bästa av allt ingen predikan om hur mycket man ska eller inte ska gå upp i vikt. Är normalviktig och tränar normalt rätt mycket men har sedan jag plussade mått väldigt illa så har inte orkat träna något utöver ridningen, har även fått småäta endel vilket gjort att jag redan gått upp ca 3kg i v.11 men hon tyckte inte det var konstigt alls:) Hon var lite yngre, runt 35år skulle jag tippa, och det känns som hon har ett lite "mordernare" tänk:up: Nu längtar vi till KUB samtidigt som vi är sjukt nervösa över resultatet:nailbiting::love:

Idag har vi varit på KUB/NUPP test! Allt såg toppen ut, sannolikhetssiffra på 1:20000
Det känns helt fantastiskt skönt!! "Frans-Lisa" sprattlade och levde rundor som en galning:bump: Nu väntar vi med spänning på RUL så vi får veta kön också:heart

Senast ändrad:
Ja, väntar fortfarande på att man ska få tjockt, skinande hår och en vacker hy med lyster av graviditeten. Fick istället hår som snabbt blir fett, och frissigt när det är nytvättat. Samt tonårsacne. Oj, vad vacker man är som gravid... :p

Det stod i min gravid app för flera veckor sen, men precis som du så väntar jag fortfarande ;)

Word. Tappar normalt mycket hår men tror fan att jag tappar mer nu ändå, håret blir tack och lov inte fettigt snabbare än i alla fall. Men den där jäkla hyn man ligger inne med nu alltså.. Jisses. Jag hade aldrig problem med finnar när jag var tonåring, men NU, nu jävlar.. Inte så att det är en miljon finnar men det är några hela tiden, så jäkla glammigt :D Tror inte det är vår grej att skimra sådär fint som det pratas om ;)

Word. Tappar normalt mycket hår men tror fan att jag tappar mer nu ändå, håret blir tack och lov inte fettigt snabbare än i alla fall. Men den där jäkla hyn man ligger inne med nu alltså.. Jisses. Jag hade aldrig problem med finnar när jag var tonåring, men NU, nu jävlar.. Inte så att det är en miljon finnar men det är några hela tiden, så jäkla glammigt :D Tror inte det är vår grej att skimra sådär fint som det pratas om ;)

Glammigt? Näe, det är till för andra! Jag får snällt stå ut med hår som är frissigt/finnar och gasig mage:D

Ville prova att jobba igår förresten, big mistake! Eller ja, jag fick sota för det rätt så snabbt. Illamåendet höll sig på en överkomlig nivå men det tog ungefär 5 minuter så hade jag galna ilningar och hugg i båda skinkorna som strålade ner i benen, vad jag än gjorde. Överlevde dock kvällen men kunde knappt gå ut till bilen när sambon hämtade mig. Suck på det.

Chefen ringde idag och frågade hur det gick igår och om jag lever, ska egentligen jobba panna imorgon (10.30-23) men det är uteslutet. La fram förslaget att jag kan jobba lunchen och se om det funkar och gör det det så kör jag lunch resten av veckan, om det nu går att jobba mer än en dag i rad, vem vet :p Men tack och lov för min vettiga chef! Det är så skönt att han tar det på allvar!

@sicx
Skönt med en trevlig chef :)
Min har ändrat ton lite, jag va hemma en hel vecka förrförra veckan, jobbade hela förra och idag pga nått diarre aktigt blandat med kräk ringde jag o sa som det va o att jag inte kommer.. Då helt plötsligt så fick jag höra att det kommer bli problem om jag ska va hemma då o då :confused::confused: Jaja, men ska jag sitta på jobbet o skita ner mig eller?
Dessutom vet dom om att jag ska träffa läkare om 1,5 vecka o antagligen bli sjukskriven! Stå ut för f*n.. tänker jag iallafall..
Skönt för baken att slippa jobbet iallafall, har riktigt ont till o från.. antar fortfarande att det är foglossning.

Det jag reagerar mest på över mig själv, som i vanliga fall AVSKYR att vara sjuk och helst tränger det åt sidan o kör på som vanligt är att jag faktiskt tycker att det är helt "okej".. Det är ju för en bra sak, och jag kan stå ut med diverse krämpor, finnar o flottigt hår * 100 bara jag får mina efterlängtade bebisar till slut :love: (bara finnarna försvinner sen för jag är Inte så vacker längre ;))

• Gilla
Reactions: Ray
@sicx
Min har ändrat ton lite, jag va hemma en hel vecka förrförra veckan, jobbade hela förra och idag pga nått diarre aktigt blandat med kräk ringde jag o sa som det va o att jag inte kommer.. Då helt plötsligt så fick jag höra att det kommer bli problem om jag ska va hemma då o då :confused::confused: Jaja, men ska jag sitta på jobbet o skita ner mig eller?
Dessutom vet dom om att jag ska träffa läkare om 1,5 vecka o antagligen bli sjukskriven! Stå ut för f*n.. tänker jag iallafall..
Skönt för baken att slippa jobbet iallafall, har riktigt ont till o från.. antar fortfarande att det är foglossning.

Det jag reagerar mest på över mig själv, som i vanliga fall AVSKYR att vara sjuk och helst tränger det åt sidan o kör på som vanligt är att jag faktiskt tycker att det är helt "okej".. Det är ju för en bra sak, och jag kan stå ut med diverse krämpor, finnar o flottigt hår * 100 bara jag får mina efterlängtade bebisar till slut :love: (bara finnarna försvinner sen för jag är Inte så vacker längre ;))

Ja, det är en enorm lättnad att båda cheferna faktiskt tar det på allvar och inte lägger någon skuld på mig över att jag är borta, för visst har jag varit borta mycket.

Men alltså, vadå det kommer bli problem? Vad ska du göra då? Sitta på jobbet sjuk? Vet chefen om att du är gravid förresten (kommer inte ihåg om du sagt det innan)? Jag tror nog att de överlever även på ditt jobb utan dig, förstår inte varför det ska bli tjafs över en sån sak. Man går väl inte hemma för att det är kul, inte speciellt ekonomiskt heller för den delen. Hur känns din foglossning? Jag får inte riktigt kläm på om det är det jag har eller ischias eller båda kanske. Ska mejla BM idag och förklara läget så har hon redan fått höra det en gång innan vi ses på fredag. Plus att jag kanske glömmer något när jag väl är där och sen är jag så himla duktig på att släta över saker för mig själv när jag egentligen mår mycket sämre :p

Hoppas din chef blir lite mer förstående!

Ja, det är en enorm lättnad att båda cheferna faktiskt tar det på allvar och inte lägger någon skuld på mig över att jag är borta, för visst har jag varit borta mycket.

Men alltså, vadå det kommer bli problem? Vad ska du göra då? Sitta på jobbet sjuk? Vet chefen om att du är gravid förresten (kommer inte ihåg om du sagt det innan)? Jag tror nog att de överlever även på ditt jobb utan dig, förstår inte varför det ska bli tjafs över en sån sak. Man går väl inte hemma för att det är kul, inte speciellt ekonomiskt heller för den delen. Hur känns din foglossning? Jag får inte riktigt kläm på om det är det jag har eller ischias eller båda kanske. Ska mejla BM idag och förklara läget så har hon redan fått höra det en gång innan vi ses på fredag. Plus att jag kanske glömmer något när jag väl är där och sen är jag så himla duktig på att släta över saker för mig själv när jag egentligen mår mycket sämre :p

Hoppas din chef blir lite mer förstående!

Ja dom vet om att jag är gravid och dom vet om att det är två. Jag har hela tiden berättat om att dom tror att jag kommer bli sjukskriven då o då osv osv... Dom har väl ont om folk som vanligt o därför blir dom sura när jag ringer..

Jag har ont i svanskoten, strålar ut i höfterna, ner i benen och fram på magen typ.. Fast längre ner så inte mitt på magen. Får extra ont när jag gjort något, typ som igår när jag tömkört shettisen i 20 minuter.
Jag har fått ischias också, känns bara av när jag sitter ner länge (typ på jobbet där jag sitter flera timmar i sträck utan möjlighet att upp o gå) Det gör ont ifrån ena skinkan o strålar ner till knäet. Tydligen vanligt när man är gravid. Men den smärtan gör riktigt ont, inte alls som foglossningen som gör ont den också men inte alls så intensivt.

@sicx

Trist attityd hos din chef. Börja titta på andra jobb mot slutet av mammaledigheten kanske?

Allt såg bra ut på VUL.
Det är normalt att blöda, inget ovanligt.
Gulkroppens hormon går ned och moderkakan tillverkar ännu inte tillräckligt med hormoner. Så vissa delar av min livmoder fattar väl inte att jag är gravid.
Det kan pågå till (och med?) vecka 12. Om det fortsätter efter v12 är det nog ingen fara heller men har annan orsak.
Det spelar ingen roll vad jag gör, det påverkar inte i det här skedet. Men om jag ändå är orolig över ngn aktivitet kan jag undvika den så jag inte anklagar mig själv om det inte går vägen.
Så jag slappnar av igen och njuter åter av graviditeten.

borde vara i vecka 7 nu (6+nått, inte riktigt fått kläm på detta)

klådan tror jag beror aktiv mage (bajsar seröst 3-5 gånge /dag) och att jag sedan tidigare har sköra slemhinnor, bättre med babyolja på )

annars inte så mycket att klaga på. mår rätt bra, ev lite tröttare men de kan bero på min sjukdom oxå. Inget ilamående direkt att klaga på, bara om jag glömmer att äta, men de blir jag även annars

skall träffa läkaren på onsdag (tar allt lite baklänges, är inte ens inskriven ännu) skall in och prata om min sjukdom, har inga förväntningar då den är såpass ovanlig att läkare inte brukar känna till den. och hoppas de tar itu med mina sköldkörtelvärden, låg på 4.8 för en månad sedan. har i snart tre ÅRS tid sprungit och tagit nya prover utan att nått händer.

Ta på lite inotyolsalva efter toabesök, det hjälper :)
Den finns på apoteket och kostar under hundralappen och är absolut bäst mot röda barnrumpor men funkar på vuxna med ;)
Du lär märka skillnad direkt!

Allt såg bra ut på VUL.
Det är normalt att blöda, inget ovanligt.
Gulkroppens hormon går ned och moderkakan tillverkar ännu inte tillräckligt med hormoner. Så vissa delar av min livmoder fattar väl inte att jag är gravid.
Det kan pågå till (och med?) vecka 12. Om det fortsätter efter v12 är det nog ingen fara heller men har annan orsak.
Det spelar ingen roll vad jag gör, det påverkar inte i det här skedet. Men om jag ändå är orolig över ngn aktivitet kan jag undvika den så jag inte anklagar mig själv om det inte går vägen.
Så jag slappnar av igen och njuter åter av graviditeten.

Skönt att det såg bra ut :D

Hur äter ni annars? Såååå svårt. (Är faktiskt en av de som kommer att få be om träff med dietist, trots min kockutbildning. Har BMI på 30 och planerar att inte gå upp nått till vecka 12,typ)

Så hör ser min dag ut
Frukost runt 8 två skivor bröd, ett ägg, tekopp

Ett mellanmål, frukt, om jag kommer ihåg

11:30 lunchrester från dagen innan

15:30 kommer på att jag glömt mellanmålsfrukt och äter den, alt en smörgås

16:30 middag. Ris/pasta. Brukar väga upp torrt ca 60/70g plus kött/fisk ca 100-130 gram. Sallad (om någon orkar laga) och mjölkglas

21:00 två brödskivor. Hungrig efter stallet ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 871
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar