Hur äter ni annars? Såååå svårt. (Är faktiskt en av de som kommer att få be om träff med dietist, trots min kockutbildning. Har BMI på 30 och planerar att inte gå upp nått till vecka 12,typ)
Så hör ser min dag ut
Frukost runt 8 två skivor bröd, ett ägg, tekopp
Ett mellanmål, frukt, om jag kommer ihåg
11:30 lunchrester från dagen innan
15:30 kommer på att jag glömt mellanmålsfrukt och äter den, alt en smörgås
16:30 middag. Ris/pasta. Brukar väga upp torrt ca 60/70g plus kött/fisk ca 100-130 gram. Sallad (om någon orkar laga) och mjölkglas
21:00 två brödskivor. Hungrig efter stallet
Jag är också överviktig sen innan, pga förlossning i april i år och inte tappat mer än några kilon sen dess, gick upp 20kg. Byt ut kolhydrater mot mer kött/fisk? Man blir ju mätt på proteiner :-) vatten istället för mjölk? Gör ju lite skillnad. Kvarg istället för bröd på morgon och kväll, mättar ju bra, proteiner och minimalt med fett o kolhydrater.
I min familj äter vi kvarg till frukost, inte naturell pga så äcklig, utan persikosmak som är något onyttigare men fortfarande bra! Äter minimalt med kolhydrater från pasta/potatis/ris utan kör mer rotfrukter/grönsaker o kött/lax/tonfisk/torsk etc. Äter inte mkt bröd heller. Godis blir de på helg men då byter vi ut en måltid mot godiset. Inge bra jag vet, men de funkar kalorimässigt :-) min man har jobbat som kock så han vet ju exakt vad allt innehåller. Så youghurt etc går bort tex.