Vårföräldrar 2016

Tillbaka från honeymoon! Alla verkar må "bra" vad jag har hunnit läsa mig till :)

Var orolig för illamående under flygresan och att inte kunna gå så mycket pga ont i rumpan och svanskotan men det gick bra att gå faktiskt, märkte att jag bara får ont om jag "tar i", strosa runt går jättebra :) Mådde ordentligt illa på flyget hem, det var drygt. Har överlag mått lite mer illa nu i slutet av v 11. V 12 imorrn så förhoppningsvis släpper hungern och illamåendet snart så man slipper tänka på mat hela dagarna. Hela semesterveckan kunde jag inte sluta tänka på korv med mos :D Har även varit så fruktansvärt kissnödig de senaste 2-3 dagarna, springer på toa 1 gg i timmen typ O_o

Magen har börjat puta ordentligt den här veckan så får försöka gömma den på jobbet, tänkte göra det officiellt efter inskrivningen på fredag.

Tillbaka från honeymoon! Alla verkar må "bra" vad jag har hunnit läsa mig till :)

Var orolig för illamående under flygresan och att inte kunna gå så mycket pga ont i rumpan och svanskotan men det gick bra att gå faktiskt, märkte att jag bara får ont om jag "tar i", strosa runt går jättebra :) Mådde ordentligt illa på flyget hem, det var drygt. Har överlag mått lite mer illa nu i slutet av v 11. V 12 imorrn så förhoppningsvis släpper hungern och illamåendet snart så man slipper tänka på mat hela dagarna. Hela semesterveckan kunde jag inte sluta tänka på korv med mos :D Har även varit så fruktansvärt kissnödig de senaste 2-3 dagarna, springer på toa 1 gg i timmen typ O_o

Magen har börjat puta ordentligt den här veckan så får försöka gömma den på jobbet, tänkte göra det officiellt efter inskrivningen på fredag.

Välkommen hem!
Va skönt att ni haft det bra o du inte haft allt för mycket besvär :)

Min kompis och jag pratade om forum för gravida/föräldrar angående en fråga vi hade båda två.
Hon beskrev skräckscenarion efter att ha läst på just familjeliv :nailbiting:,
medan jag skrev att jag hänger bara här. För här finns bara vettigt folk. :up::D

Finns ju inget ställe man kan läsa om mer elände och sjukor och konstiga åkommor som på FL.. :eek::D

Bara i vecka 6, men mår sååå illa! Det går bra när jag är ute och rider eller verkligen pysslar med något stort och krävande, men jag kan ju inte rida hela dagarna :p
Småäta går rätt bra, men det kan jag ju inte heller göra hela tiden...:cool:
Seaband funkar inte.
Och järntabletterna, folsyran och b12tabletterna är oerhört svåra att få i sig överhuvudtaget - har sjukt svårt för alla typer av tabletter och med illamående är det snudd på omöjligt. Jag får försöka ta tag i det där :(
Har oxå svårt för tabletter....

Ikväll har jag så j*vla ont så jag undrar hur jag ska överleva 6 timmar stillasittande imorgon på jobb :/
Jag vill verkligen klara av att jobba dessa 2 veckor fram till läkarbesöket.. :(

Åh nej. Träffade på en bekant när jag var ute och gick på eftermiddagen. Hon har precis fått barn och av bara farten berättade jag att jag också är gravid. Så bra vänner är vi inte att jag ville att hon skulle veta redan nu :crazy: Typiskt mig att bara häva ur mig! Nu sitter jag googlar missfallsrisk i vecka 12...

Ah, ny vecka - nya nojjor! :meh: För första (och troligen enda) gången i livet oroar jag mig för att jag inte går upp i vikt. Har tom gått ner i vikt litegrann de senaste veckorna. Dessutom tycker jag att magen känns mindre. Bilder säger att den iaf inte ser större ut än för typ 1 månad sedan.

Alltså, jag är så trött. Sover tio timmar varje natt plus någon timme på eftermiddagarna och ändå hasar jag runt som en zombie och blir helt utmattad av minsta ansträngning. Tömmer jag diskmaskinen måste jag lägga mig och vila en stund efteråt. Tur att de har kollat järnvärde och blodsocker, annars hade jag blivit riktigt nervös. Nu utgår jag istället ifrån att det är "heeeelt normalt" och en följd av att fostret utvecklas och moderkakan har börjat kopplas in etc etc.

Men jag fattar inte hur jag ska orka jobba och dessutom vara en fungerande vuxen här hemma. :confused:

Alltså, jag är så trött. Sover tio timmar varje natt plus någon timme på eftermiddagarna och ändå hasar jag runt som en zombie och blir helt utmattad av minsta ansträngning. Tömmer jag diskmaskinen måste jag lägga mig och vila en stund efteråt. Tur att de har kollat järnvärde och blodsocker, annars hade jag blivit riktigt nervös. Nu utgår jag istället ifrån att det är "heeeelt normalt" och en följd av att fostret utvecklas och moderkakan har börjat kopplas in etc etc.

Men jag fattar inte hur jag ska orka jobba och dessutom vara en fungerande vuxen här hemma. :confused:

Det är heeeelt normalt ;)
Jag har levt lite på samma vis i flera veckor.. Sambon får agera vuxen och träna på mig inför kommande bebisar ;) haha

Varning för äckel nu men är det normalt att magen går helt bananas?
Har varit uppe halva natten o suttit på toa..
Har varit rätt hård i magen innan men nu är det diarré typ ??

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 872
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar