Vårföräldrar 2016

Jag vågar knappt fråga eftersom jag blödde igår igen, tror ngt blodkärl brister när jag anstränger mig för mkt på toa.

Men ni som börjat med gravidbyxor, var har ni köpt dem? Jag har sjukt svårt att hitta byxor i vanliga fall och börjar redan noja över hur jag ska hitta byxor som gravid. Har redan Stl 44 så det känns ännu mer att jag inte har marginaler för någon viktökning i graviditeten. Ska tillägga att jag har långa ben så +size märken passar inte då de av ngn anledning är kortare i benen än vanliga modeller/märken i samma storlek.

Hjälp!

Jag beställde ett par på zalando. Mama-licious, dom hade inte såndär megamudd utan det är stretchinfällning där fickorna skulle suttit istället, dom såg sköna ut. Gick att beställa i vanliga tumstorlekar (fanns många storlekar att välja på) vilket är toppen eftersom jag är "avlång". (176cm och har normalt s/m i kläder.)
Beställde även en pennkjol ifrån samma märke men den är sån som går upp över magen.

Har kollat på barnvagn idag :)
Dom hade bara Emmaljungas hemma men GUD va fin och lättkörd! Fick även låna kompisens tvillingar och provköra med och även med dom i (28kg ca tsm) så va den så enkel, kunde svänga runt med en hand och va inte alls tung att putta :) Är nästan redan såld på en sån :love:

Snart v 16 och igår kände jag första ilningarna i höft- ljumske och svanskotan. Ignorerar totalt och tänker att det.är bara ligamenten. Absolut inte beredd att sluta rida på denna sidan jul...
Minns det som det värsta med att vara gravid- att det gör ont när man rör sig. Tyckte egentligen inte det var så tungt- gick upp tolv kg sist.. Men blev ändå begränsad till vad jag kunde göra utan att få ont. Det gjorde mig superdeppig.
Försöker se positivt nu och inte måla fan på väggen!

Snart v 16 och igår kände jag första ilningarna i höft- ljumske och svanskotan. Ignorerar totalt och tänker att det.är bara ligamenten. Absolut inte beredd att sluta rida på denna sidan jul...
Minns det som det värsta med att vara gravid- att det gör ont när man rör sig. Tyckte egentligen inte det var så tungt- gick upp tolv kg sist.. Men blev ändå begränsad till vad jag kunde göra utan att få ont. Det gjorde mig superdeppig.
Försöker se positivt nu och inte måla fan på väggen!

Har du haft ont när du varit gravid tidigare?
O är det normalt att få ont i fötterna? :/

Jag spenderade kvällarna med riskudde i svanken från v 24 typ... Men jag behövde ju.inte bli sjukskriven så det kan ju.vara mycket värre. Tror det försvann mot slutet. Gick ju två veckor över...
Allt som gör ont verkar normalt så varför inte fötterna...

Har du ont i fötterna kanske du behöver stödstrumpor? Jag märker en klar skillnad på fötterna om jag haft såna jämfört med vanliga strumpor. Och jag är ju bara i v 19, dock med andrab barnet.

Har kollat på barnvagn idag :)
Dom hade bara Emmaljungas hemma men GUD va fin och lättkörd! Fick även låna kompisens tvillingar och provköra med och även med dom i (28kg ca tsm) så va den så enkel, kunde svänga runt med en hand och va inte alls tung att putta :) Är nästan redan såld på en sån :love:
Vilken modell? Dom kanske bara har en tvillingvagn? :-) behöver oxå en dubbel, nr ett kommer vara 12 månader då bara.

Vilken modell? Dom kanske bara har en tvillingvagn? :-) behöver oxå en dubbel, nr ett kommer vara 12 månader då bara.

Double viking, finns i 2 olika chassi. Det ena är 73,5 cm brett med punkteringsfri hjul och det andra 80 cm med lufthjul.
Kompisens tvillingar som är ganska stora fick bra plats i dom (14 månader)
Dom har en tvillingvagn till, eller om det är en vanlig med extra adapter kanske .. Iallafall så sitter det ena barnet bakom o under det andra.. Kändes väldigt inklämt o trångt.

Jag vågar knappt fråga eftersom jag blödde igår igen, tror ngt blodkärl brister när jag anstränger mig för mkt på toa.

Men ni som börjat med gravidbyxor, var har ni köpt dem? Jag har sjukt svårt att hitta byxor i vanliga fall och börjar redan noja över hur jag ska hitta byxor som gravid. Har redan Stl 44 så det känns ännu mer att jag inte har marginaler för någon viktökning i graviditeten. Ska tillägga att jag har långa ben så +size märken passar inte då de av ngn anledning är kortare i benen än vanliga modeller/märken i samma storlek.

Hjälp!

Jag har omvänt problem. Alla byxor är för långa så jag måste vika upp .

Jag har köpt mina på HM, men det är vanliga stuprör. Trivs dock bättre i strumpbyxor och kjol/klänning så jag får ta en shoppingsväng på nätet .

OT..
Jag har så ont i ligamentet fram på magen . Vad kan jag göra som lindrar? Vågar knappt träna löpning längre..

Hjälp!
Jag har gravidbyxor och jeans från HM och de funkar ok. Jag som är mer jämntjock/sälformad än kurvig tycker det är svårt att få byxorna att sitta uppe när de är lågt skurna med stor resårmudd till magen. Får dra åt inspänningarna i linningen och då blir de lätt obekväma och trycker på magen när jag sitter. (Kan dock vara så att det är mudden som är uttöjd sedan förra graviditeten som inte sitter åt tillräckligt om magen. :o) Trivs bäst i strumpbyxor eller leggings med klänning/tunika.

Jag har köpt mina på HM, men det är vanliga stuprör. Trivs dock bättre i strumpbyxor och kjol/klänning så jag får ta en shoppingsväng på nätet .

OT..
Jag har så ont i ligamentet fram på magen . Vad kan jag göra som lindrar? Vågar knappt träna löpning längre..
Jag kör med foglossningsbälte redan nu i förebyggande syfte (mitt är brett och stöder hela magen litegrann). Igår glömde jag när jag åkte till stallet och när jag sprang med sonen på hans ridlektion fick jag vansinnigt ont i ligamenten. Har inte känt av det alls när jag har bältet.

Jag kör med foglossningsbälte redan nu i förebyggande syfte (mitt är brett och stöder hela magen litegrann). Igår glömde jag när jag åkte till stallet och när jag sprang med sonen på hans ridlektion fick jag vansinnigt ont i ligamenten. Har inte känt av det alls när jag har bältet.

Hua! Springa?
Flitigt ;)
Här är det mest att vanka fram om jag inte ska få ont.. Bör kanske testa sånt bälte.

OT..

Jag fick tyvärr lägga ner löpningen direkt pga illamående. Nu när jag väl slutat må illa så går det inte för nu drar det så förbaskat i magen. Jag nöjer mej med min milrunda i raskt promenadtempo och styrketräning/stretch. Det får räcka.. Frustar som ett ånglok:D Är i v14nu. Vet dock många som sprungit fram till vecka 30, så för en del funkar det uppenbarligen.

Jag har ju ett sånt- får kanske dra fram det för det var efter sprunging på ridlektion som det började kännas...
Så dumt för det känns hur bra som helst att springa och rida men sen känns det.
Tramsigt på nåt vis.

Bara i vecka 6, men mår sååå illa! Det går bra när jag är ute och rider eller verkligen pysslar med något stort och krävande, men jag kan ju inte rida hela dagarna :p
Småäta går rätt bra, men det kan jag ju inte heller göra hela tiden...:cool:
Seaband funkar inte.
Och järntabletterna, folsyran och b12tabletterna är oerhört svåra att få i sig överhuvudtaget - har sjukt svårt för alla typer av tabletter och med illamående är det snudd på omöjligt. Jag får försöka ta tag i det där :(

Double viking, finns i 2 olika chassi. Det ena är 73,5 cm brett med punkteringsfri hjul och det andra 80 cm med lufthjul.
Kompisens tvillingar som är ganska stora fick bra plats i dom (14 månader)
Dom har en tvillingvagn till, eller om det är en vanlig med extra adapter kanske .. Iallafall så sitter det ena barnet bakom o under det andra.. Kändes väldigt inklämt o trångt.

Den har jag också tittat på (redan...), kul med ett första omdöme!

V 10 idag och magen växer stadigt, personbästa efter två missfall i v 8! :D

Den har jag också tittat på (redan...), kul med ett första omdöme!

V 10 idag och magen växer stadigt, personbästa efter två missfall i v 8! :D

Nackdelen kan jag tycka är korgarna under till packning. Dom va små och kändes väldigt klena.
Det tråkiga är priset om man vill ha adapter + babyskydd också... Då blir man ruinerad ;)
Ska kolla på bugaboos vagn + 2 st lågpris som jag också tycker är snygga :) ska antagligen iväg om 2 veckor så kan lämna omdöme sen ;)

Då ska jag genast beställa ett sådant. Tack för tipset!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
29 015
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 881
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 881
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 562
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka