Vårföräldrar 2016

Efter att länge ha smygit i den här tråden vågar jag äntligen lägga till mig på listan.

Har en son som fyller tre i oktober och har efter det fått tre missfall så jag har inte velat jinxa något. Men i tisdags visade UL en liten krabat som mådde fint och jag gick in i vecka 14 idag så nu vågar jag tro att det ska gå vägen den här gången :)

Mars

BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall

BF 11:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 6:e maj, Akvileja, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 10:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 31:a maj, Sörlatungu
BF maj, anonyma 31 år, första barnet

Mars

April

Maj
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet

Hemkommen från BM.
Hjärtljuden va lite svåra att hitta men till slut hitta vi båda och dom va starka & snabba ;)
BM tyckte inte jag skulle jobba så mycket mer, med tanke på mitt jobb och att jag fått ischias + foglossning.
Ska träffa läkare om 2 veckor på spec MVC så får se vad dom säger där.
Dock tyckte BM att jag kunde bli hemma om jag kände mig trött/hade ont så fick läkaren sjukskriva bakåt.

Vi får se, kör på nästa vecka och ser hur det går :) vill trots allt jobba så länge som det är rimligt :)

• Gilla
Reactions: Ray
Hemkommen från BM.
Hjärtljuden va lite svåra att hitta men till slut hitta vi båda och dom va starka & snabba ;)
BM tyckte inte jag skulle jobba så mycket mer, med tanke på mitt jobb och att jag fått ischias + foglossning.
Ska träffa läkare om 2 veckor på spec MVC så får se vad dom säger där.
Dock tyckte BM att jag kunde bli hemma om jag kände mig trött/hade ont så fick läkaren sjukskriva bakåt.

Vi får se, kör på nästa vecka och ser hur det går :) vill trots allt jobba så länge som det är rimligt :)

Skönt att det lät bra om de små!

Har du något tips om man kan underlätta ishiasen och foglossningen? Jag har haft ischiaskänningar flera veckor redan och börjar känna lite av något som jag tror är foglossning också :cautious:

Ja, har tänkt att kontakta en sjukgymnast men inte kommit till skott. Men får nog ta tag i det, vill ju helst undvika att det blir värre så här tidigt...
Tänk sjöjungfru (knäna ihop!). Sätt dig ner med benen ihop när du ska in i bil tex, kliv inte med ett ben före. Undvik trappor. Inget spring eller hopp, låt bli saker som du får ont av helt enkelt. Inte bära, framför allt inte om det innebär att du måste böja/vrida i ryggen. Kudde mellan benen när du sover, och vänd dig i ett "block". I övrigt, gå med korta och långsamma steg. Jepp, foglossning suger :p

Tänk sjöjungfru (knäna ihop!). Sätt dig ner med benen ihop när du ska in i bil tex, kliv inte med ett ben före. Undvik trappor. Inget spring eller hopp, låt bli saker som du får ont av helt enkelt. Inte bära, framför allt inte om det innebär att du måste böja/vrida i ryggen. Kudde mellan benen när du sover, och vänd dig i ett "block". I övrigt, gå med korta och långsamma steg. Jepp, foglossning suger :p

Ja det suger verkligen! Man vill ju inget hellre än att röra sig (läs promenera med STORA raska steg) nu när man hämtat sig från de första veckornas tröttkoma och innan man blir stor och otymplig.
Minns slutet av första graviditeten när jag med möda pallrade mig runt kvarteret med hundstackaren, det fanns inte på kartan att orka med en riktig promenad...

Men jag ska kolla med en sjukgymnast om det verkligen är foglossning jag har, ischiasen kan jag leva med och hålla i schack med stretchövningar så länge magen tillåter, sen blir det svårt...

Skönt att det lät bra om de små!

Har du något tips om man kan underlätta ishiasen och foglossningen? Jag har haft ischiaskänningar flera veckor redan och börjar känna lite av något som jag tror är foglossning också :cautious:

Har inga bra tips men såg att flera andra hade så :)

Varför skulle dom bli sura?! Vi berättade i v9 för våra familjer och för våra närmsta vänner (vi skulle käka middag ihop så det va enklast så) Övriga fick reda på det i v12.

Vi har inte berättat för någon om att vi är gravida förrän efter 12 veckor. Vi är 13+3 nu och mina föräldrar fick reda på det förra veckan. Resten är ovetandes. :)

Mars

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.

Maj

nu har jag börjat bli hungrig. knorrar i magen nästan hela tiden. dock har jag redan nu ett bmi på 30 och har lite svårt att äta, vill försöka undvika att gå upp för mycket redan nu. samtidigt är det jobbigt att vara hungrig, vet inte ens vad jag skall hitta på att äta, har lite svår relation att verkligen få äta.
Men det finns ju massa bra grönsaker som inte innehåller så mycket kalorier så du kan stimulera med själva tuggandet :)

Det syns sällan på mig i början men jag kompenserar det genom att bli enorm senare. ;)

Så kan man ju också göra:D Detta är vår första så jag har inget att jämföra med.
Fram till i början på denna veckan så kunde jag gått för att vara semesterfet men nu har det putat till rejält.

Ska bli så otroligt spännande med KUB testet på måndag, på många sätt. Dels skitnervös för att det inte ska se ok ut och dels för att se vårt första barn, nåt vi har tillverkat:heart:love:

Glömde att lägga in mig själv på listan så här kommer det :)

Mars

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.

Maj
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet

Senast ändrad:
Än så länge mår jag rätt bra, är ju bara i v 6 men man kan ju hoppas på att slippa det värsta illamåendet! Som det är nu så är det trötthet, molvärk som kommer och går, andfåddhet för minsta lilla (typ hämta hästen i hagen :P) och onda spända tuttar... Trav är inte min bästa gångart just nu ;)

Men... om någon vecka börjar jag på ett nytt jobb och jag har ju inte sagt något om graviditeten, när jag var på intervjun visste jag faktiskt inte att jag var gravid utan plussade några dagar efter det, då jag haft ett missfall tidigare så känns det onödigt att säga något innan v 12 men det är ju bara att hoppas att arbetsgivaren inte blir sur... Visst det är kanske inte helt optimalt att börja på ett nytt jobb och bli gravid på en gång men det var ju inte riktigt medvetet. Det ett vikariat, för en tjej som är mammaledig ironiskt nog, men som troligtvis inte kommer att komma tillbaka så dom trodde att tjänsten skulle övergå i en fast tjänst, frågan är ju hur sugna dom blir på det nu när jag berättar att jag ska ha barn :confused:

Så får hoppas jag fortsätter att må hyfsat bra så att det inte märks innan v 12 i alla fall, jobbar inom restaurang så är ju inte helt optimalt att gå runt och kräkas om man säger så :angel:

Någon här som varit i samma situation?

Än så länge mår jag rätt bra, är ju bara i v 6 men man kan ju hoppas på att slippa det värsta illamåendet! Som det är nu så är det trötthet, molvärk som kommer och går, andfåddhet för minsta lilla (typ hämta hästen i hagen :P) och onda spända tuttar... Trav är inte min bästa gångart just nu ;)

Men... om någon vecka börjar jag på ett nytt jobb och jag har ju inte sagt något om graviditeten, när jag var på intervjun visste jag faktiskt inte att jag var gravid utan plussade några dagar efter det, då jag haft ett missfall tidigare så känns det onödigt att säga något innan v 12 men det är ju bara att hoppas att arbetsgivaren inte blir sur... Visst det är kanske inte helt optimalt att börja på ett nytt jobb och bli gravid på en gång men det var ju inte riktigt medvetet. Det ett vikariat, för en tjej som är mammaledig ironiskt nog, men som troligtvis inte kommer att komma tillbaka så dom trodde att tjänsten skulle övergå i en fast tjänst, frågan är ju hur sugna dom blir på det nu när jag berättar att jag ska ha barn :confused:

Så får hoppas jag fortsätter att må hyfsat bra så att det inte märks innan v 12 i alla fall, jobbar inom restaurang så är ju inte helt optimalt att gå runt och kräkas om man säger så :angel:

Någon här som varit i samma situation?

Förhoppningsvis är arbetsgivaren sund o inte låter det påverka.
Självklart är det inte optimalt men det är det ju faktiskt aldrig för en arbetsgivare.. Du försvinner ju lika mycket nu som om ni blivit gravid om en halvår :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar