Vårföräldrar 2016

Inatt va jag på mitt vanliga toa-besök vid 03.00.
Brukar ha lite svårt för att somna om men inatt va det omöjligt. Så när sambons klocka ringde vid 06 så gav jag upp och gick upp.
Idag kommer hästarna hem o jag har massor att stå i.. Får nog avboka några saker om min dag ska gå ihop nu ;)

Än så länge mår jag rätt bra, är ju bara i v 6 men man kan ju hoppas på att slippa det värsta illamåendet! Som det är nu så är det trötthet, molvärk som kommer och går, andfåddhet för minsta lilla (typ hämta hästen i hagen :P) och onda spända tuttar... Trav är inte min bästa gångart just nu ;)

Men... om någon vecka börjar jag på ett nytt jobb och jag har ju inte sagt något om graviditeten, när jag var på intervjun visste jag faktiskt inte att jag var gravid utan plussade några dagar efter det, då jag haft ett missfall tidigare så känns det onödigt att säga något innan v 12 men det är ju bara att hoppas att arbetsgivaren inte blir sur... Visst det är kanske inte helt optimalt att börja på ett nytt jobb och bli gravid på en gång men det var ju inte riktigt medvetet. Det ett vikariat, för en tjej som är mammaledig ironiskt nog, men som troligtvis inte kommer att komma tillbaka så dom trodde att tjänsten skulle övergå i en fast tjänst, frågan är ju hur sugna dom blir på det nu när jag berättar att jag ska ha barn :confused:

Så får hoppas jag fortsätter att må hyfsat bra så att det inte märks innan v 12 i alla fall, jobbar inom restaurang så är ju inte helt optimalt att gå runt och kräkas om man säger så :angel:

Någon här som varit i samma situation?
Inte exakt samma situation, men när jag var gravid förra gången blev jag i v12 erbjuden ett nytt jobb. Den blivande chefen sa då lite skämtsamt "nu får ni lägga barnplanerna på is ett litet tag" varpå jag fick svara att det redan var för sent för det. Det slutade ändå med att jag fick jobbet och hann jobba i mindre än 3 månader innan jag blev sjukskriven. När jag kom tillbaka efter föräldraledighet hade min vikarie haft tjänsten längre än jag ;).

Idag var jag hos BM för att kolla ffa blodsockret men även blodtryck och järn. Inga som helst tecken på graviditetsdiabetes utan alla värden såg kanonbra ut! Dessutom hade jag tydligen sällsynt bra järndepåer. Så nu kan jag pusta ut! Fick dock lite bassning från BM att jag äter för dåligt med mellanmål och att det kan vara så att det är lågt blodsocker och energibrist som gör att jag känner mig törstig och trött. Så nu ska jag bli bättre på att äta frukt mellan måltiderna.

Idag var jag hos BM för att kolla ffa blodsockret men även blodtryck och järn. Inga som helst tecken på graviditetsdiabetes utan alla värden såg kanonbra ut! Dessutom hade jag tydligen sällsynt bra järndepåer. Så nu kan jag pusta ut! Fick dock lite bassning från BM att jag äter för dåligt med mellanmål och att det kan vara så att det är lågt blodsocker och energibrist som gör att jag känner mig törstig och trött. Så nu ska jag bli bättre på att äta frukt mellan måltiderna.

Skönt :)
Äter du några tillskott?

Imorse cykla jag till stallet, gjorde ONT i hela baken att sitta på den o skumpa.
Sen gick jag den lilla biten från stallet o hem (ca 1km) och nu har jag så ont i höfter/lår..
Antar att det är foglossningen?

Än så länge mår jag rätt bra, är ju bara i v 6 men man kan ju hoppas på att slippa det värsta illamåendet! Som det är nu så är det trötthet, molvärk som kommer och går, andfåddhet för minsta lilla (typ hämta hästen i hagen :P) och onda spända tuttar... Trav är inte min bästa gångart just nu ;)

Men... om någon vecka börjar jag på ett nytt jobb och jag har ju inte sagt något om graviditeten, när jag var på intervjun visste jag faktiskt inte att jag var gravid utan plussade några dagar efter det, då jag haft ett missfall tidigare så känns det onödigt att säga något innan v 12 men det är ju bara att hoppas att arbetsgivaren inte blir sur... Visst det är kanske inte helt optimalt att börja på ett nytt jobb och bli gravid på en gång men det var ju inte riktigt medvetet. Det ett vikariat, för en tjej som är mammaledig ironiskt nog, men som troligtvis inte kommer att komma tillbaka så dom trodde att tjänsten skulle övergå i en fast tjänst, frågan är ju hur sugna dom blir på det nu när jag berättar att jag ska ha barn :confused:

Så får hoppas jag fortsätter att må hyfsat bra så att det inte märks innan v 12 i alla fall, jobbar inom restaurang så är ju inte helt optimalt att gå runt och kräkas om man säger så :angel:

Någon här som varit i samma situation?

Jag är inte riktigt i din sits men ändå inte långt ifrån. Jag har jobbat på mitt jobb i ett år nu i Oktober, men varit timanställd fram tills nu precis då jag gick över till en fast tjänst men med 6 månaders provanställning. Korkat av mig att inte förhandla bort det när jag vet om att jag faktiskt hade kunnat göra det, men tanken var ju inte direkt att bli gravid :p Så nu sitter jag i sitsen där jag är provanställd fram till April och beräknad förlossning är 3 maj, hurra! Jag jobbar också i restaurang och har dessutom i princip alla jäkla gravidsymptom en kan ha och mår därmed som en säck gammal potatis ungefär hela tiden. Det man kan hoppas på är ju att arbetsgivaren är vettig och inser att man är värd att behålla även om det blir ett litet uppehåll.

Jag är i vecka 12 om lite mer än två veckor och ska då göra KUB och hade tänkt vänta med att berätta på jobb tills dess, men med det här måendet så går det inte längre. Jag ska faktiskt berätta för mina två närmsta chefer idag, är måttligt nervös. Vet inte riktigt varför egentligen men det känns ändå som ett stort steg. Känns trots allt bättre att berätta än att de ska gå och tro att jag är helt dum i huvudet som måste var hemma titt som tätt och kräks och håller på, haha..

Hur som helst så hoppas jag och tror att det löser sig alldeles utmärkt för dig :)

@fia-lisa Vad skönt att du inte har diabetes och att provsvaren var så pass bra ändå! Slapp du oroa dig något mer för det :)

Hur är smärtan?

Har dels ischiasen som strålar från rumpan ner i låret ut till ungefär knäet..
O sen det jag tror är foglossning känns som lite malande träningsvärk i höfter, rumpa, lår och fram på typ blygdbenet. När jag sitter ner så gör det också ont i svanskotan..

Låter det som foglossning eller är jag ute o cyklar?

Nu är jag inskriven! BM konstaterade att jag hade bra blodtryck, bra järnvärden, bra blodsocker och var bra påläst. :D Så hon hade inget att anmärka på. Hon tyckte dessutom att studien jag är med i lät jättespännande och ville ha info om den för att dela med sig till sina kollegor. :)

Och vi kommer få göra KUB-test! :bump:

@sicx
Hoppas att det går bra med cheferna idag :)

Åh, tack!
Alltså, det gick hur bra som helst. Jag sa precis som det var, jag har varit hemma en del de senaste veckorna på grund av att jag är gravid och mår därmed också ungefär alla sorters dåligt som finns. Båda chefer gratulerade och sa att de förstod precis och självklart skulle jag inte jobba varken ikväll eller imorgon, jag fick höra av mig om söndag och sen sa de i princip krya på dig och gå till läkare så du kan få en sjukskrivning, vi klarar oss nog! De sa även båda två att jag gärna får försöka jobba och går det inte så går det inte, i så fall så löser dom det. Fy vilken lättnad, även om jag har kvar ångesten över att lämna folk i sticket och att vara "sjuk" och dålig fast jag inte känner mig sjuk. Men det får bli som det blir, kroppen är viktigare! Gick raka vägen hem och la mig i sängen och bölade lite, stackars sambon hängde inte riktigt med. Tror jag behövde få gråta av mig lite över det onda och lättnaden att jag åtminstone inte behöver lida i det tysta inför jobbet längre!

Ska hålla ut till på fredag då jag ska till BM och sen be henne skicka mig till läkare eller hur proceduren nu går till. Inte för att jag vill vara sjukskriven men jag vill faktiskt inte gå på jobbet och känna mig som världens sämsta heller. :meh:

Så nu är det jag som bäddar ner mig i soffan igen och stannar där till på söndag! :p

Jag vågar knappt fråga eftersom jag blödde igår igen, tror ngt blodkärl brister när jag anstränger mig för mkt på toa.

Men ni som börjat med gravidbyxor, var har ni köpt dem? Jag har sjukt svårt att hitta byxor i vanliga fall och börjar redan noja över hur jag ska hitta byxor som gravid. Har redan Stl 44 så det känns ännu mer att jag inte har marginaler för någon viktökning i graviditeten. Ska tillägga att jag har långa ben så +size märken passar inte då de av ngn anledning är kortare i benen än vanliga modeller/märken i samma storlek.

Hjälp!

Jag vågar knappt fråga eftersom jag blödde igår igen, tror ngt blodkärl brister när jag anstränger mig för mkt på toa.

Men ni som börjat med gravidbyxor, var har ni köpt dem? Jag har sjukt svårt att hitta byxor i vanliga fall och börjar redan noja över hur jag ska hitta byxor som gravid. Har redan Stl 44 så det känns ännu mer att jag inte har marginaler för någon viktökning i graviditeten. Ska tillägga att jag har långa ben så +size märken passar inte då de av ngn anledning är kortare i benen än vanliga modeller/märken i samma storlek.

Hjälp!

Jag ska precis dra till posten och hämta ut ett paket med gravidjeans som jag beställt från Bonprix (som jag inte ens hade hört talas om innan graviditeten), kan återkomma med recension senare idag. (Drar typ stl 44-46 normalt och är aslång.) :)

Jag ska precis dra till posten och hämta ut ett paket med gravidjeans som jag beställt från Bonprix (som jag inte ens hade hört talas om innan graviditeten), kan återkomma med recension senare idag. (Drar typ stl 44-46 normalt och är aslång.) :)
Ok! Strålande! Tänk dig att du också har det mesta av vikten på rumpa och lår, så allt skinny går bort!

Ser fram emot en recension!

Ok! Strålande! Tänk dig att du också har det mesta av vikten på rumpa och lår, så allt skinny går bort!

Ser fram emot en recension!

Jag har kroppsform som ett fylligt fruntimmer på en Anders Zorn-tavla, så skinnyjeans går bort för mig också. ;)

Båda paren jag köpte är jeans i rak modell med en sån där stretchig tub som täcker hela magen.

Första paret var de som heter "Mammamode: jeans, rakt ben" (bonprix har lite snåriga benämningar på sina brallor). Köpte stl 46 men hade förmodligen kunnat köpa 44 istället för det var väldigt generös passform och mycket stretch. Jag misstänker att de kommer töja sig rätt rejält. De satt som en smäck och jag tyckte faktiskt att de var väldigt smickrande för min trinda figur. Ganska tunt och skönt stretchtyg över magen också. När jag drog ner linnet över "magtuben" (Finns det något riktigt ord för den?) så såg de ut som helt normala jeans. Behåller dem trots den generösa passformen för jag vågar inte lita på att jag inte sväller under graviditetens gång...

Andra paret var "Mammamode: jeans för ett slankare utseende" och de var faktiskt såpass lösa att jag kommer skicka tillbaka dem och beställa en storlek mindre. För övrigt så var de precis lika bekväma och figursmickrande som de första. Kändes som att de var gjorda i lite grövre tyg och färgen var lite mörkare men för övrigt var de likadana.

Modellade dem för maken som alltid är brutalt ärlig när det gäller kläder och han tyckte att de såg ut som mina vanliga jeans. Och mina vanliga jeans är jag asnöjd med, så det var en tydlig kvalitetssäkring. Jag är 1,79 lång och benen var helt lagom längd på mig. Jag är faktiskt mycket positivt överraskad över hur bra de var. :)

(Oops, det här blev långt. Hoppas det här inte räknas som något reklaminlägg - snälla buke, jag lovar att jag inte är sponsrad av en tysk postorderkedja! :o)

Jag har köpt gravidjeans från HM, vanliga simpla. Jättesköna och ser ut som vilka byxor som helst.
Hann köpa på mej lite vanliga byxor också, men de åker väl snart ner i lådan igen. Jag använde gravidbyxor långt efter sonens födelse också och började använda väldigt tidigt sist. Det är SKÖNT med gravidbyxor :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 872
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar