Vårföräldrar 2016

@Sörlatungu Välkommen, hoppas jag tog den rätta listan

Mars
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 11:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 6:e maj, Akvileja, 32 år, 1:a barnet
BF 21:a maj, Sörlatungu

Tack! Lyckades ändra datum, 21 var det visst. :)

Har precis börjat inse att jag har blivit lite gravid här. Är riktigt tidigt än, bara V 5 men jag försöker att bara vara glad åt det och så hoppas vi att den där skruven håller sig kvar och får må bra. Känns helt overkligt och varken jag eller min sambo har riktigt hunnit greppa att vi kanske ska bli föräldrar i maj.

Enligt någon app är BF 21/5. Kan någon vänlig själ lägga till mig i den aktuella listan? Hade varit kul att vara med här så får det bära eller brista. :love:

Grattis o välkommen :) :)

Grattis @Sörlatungu !
Nu när ultraljud bevisat att något viftar därinne har vi läckt nyhet till chefen och mamma. Hade en bekant som kläckte nyheten själv på familjesammankomst oxå. Så tydligen syns det ju:p
Jag har lite svårt att verkligen vara glad. Är lite överrealistisk och tänker att man vet aldrig, finns mycket som kan gå fel och det är länge länge kvar. Att knata i n genom förlossningsentren när vi skulle göra ultraljudet gav mig sånna flashbacks från förra gången. Inte panikkänslor utan mer känslan av att vilja krypa in i mitt sköldpaddsskal och inte känna nåt. Hela miljön ger mig kalla kårar.

Fasen vad dagarna rusar iväg! V11 redan och om en vecka ska vi få kika in för första gången!! Kräkningarna har gett sej, bara illamående på morgnarna och om magen blir alltför tom, men det går att häva med att botta med en riskaka och sen en talrik varm havregrynsgröt:)
Mår i övrigt kalas! Är på semester/jaktresa i Jämtland och har varit ute på fågeljakt och fjällvandring och mår mycket bättre av all frisk luft och motion än om jag skulle legat inne. Dock har kondisen försvunnit helt. Blir fruktansvärt andfådd! Men det är ju inget konstigt.
Har fått en bula på magen och tuttarna har ökat minst 2storlekar:eek:, fick inhandla nya jaktskjortor för dom jag hade gick bara att knäppa över revbenen:rofl: Sambons jaktbrallor blev mina:up: Tycker det känns rätt smidigt nu när jag inte behöver ligga framstupa över toaletten längre.
Kram på er! Och välkommen till nykomlingar i tråden:)

Har precis börjat inse att jag har blivit lite gravid här. Är riktigt tidigt än, bara V 5 men jag försöker att bara vara glad åt det och så hoppas vi att den där skruven håller sig kvar och får må bra. Känns helt overkligt och varken jag eller min sambo har riktigt hunnit greppa att vi kanske ska bli föräldrar i maj.

Enligt någon app är BF 21/5. Kan någon vänlig själ lägga till mig i den aktuella listan? Hade varit kul att vara med här så får det bära eller brista. :love:

Woho grattis och välkommen! :bump:

Ny höjdpunkt, nickade till vid skrivbordet på jobbet... :D har även behövt stanna bilen och ta en tupplur när jag kört långt. Ovant för mig som annars har energi för två!

Brösten växer typ en halv storlek om dagen känns det som, men så länge jag slipper illamående är jag bara glad!

Är det någon mer än jag som från och till blir lite smått livrädd över hela föräldraskapsgrejen? Känner i stort sett dagligen små mini-attacker av: "Vad har vi gjort?! Vi kan väl inte bli föräldrar och ta hand om ett barn och vara sådär vuxna på riktigt?!". På alla gravid-sidor så står det att det är heeeeelt normalt att känna så under graviditeten, men det är rätt jobbiga tankar ändå. :crazy:

Graviditeten var ju väldigt planerad, det är först nu när den är ett faktum som jag panikar såhär (min man är dock fortfarande helt kolugn).

Är det någon mer än jag som från och till blir lite smått livrädd över hela föräldraskapsgrejen? Känner i stort sett dagligen små mini-attacker av: "Vad har vi gjort?! Vi kan väl inte bli föräldrar och ta hand om ett barn och vara sådär vuxna på riktigt?!". På alla gravid-sidor så står det att det är heeeeelt normalt att känna så under graviditeten, men det är rätt jobbiga tankar ändå. :crazy:

Graviditeten var ju väldigt planerad, det är först nu när den är ett faktum som jag panikar såhär (min man är dock fortfarande helt kolugn).

Alltså jag trodde att jag skulle panika men det har inte kommit nåt än. Jag är heeelt lugn och tycker bara att det här är världens normalaste grej :D Fast jag kanske inte har fattat det än heller, ibland tror jag att det inte finns nån där inne. Min panik kommer väl efter RUL eller så :p

Jag undrar fortfarande vad jag har gett min in på. Vår dotter är 5 månader. Och dessutom väntar vi nr 2 i april antagligen. Skräckblandad förtjusning typ!

Så känner jag med, trots två ungar och tredje på väg :p
Får "vad har vi gjort" tankar om den tredje lite då och då men så minns jag att jag hade det med dom andra två med. Med första var det som dina tankar, att ska VI bli föräldrar och hur ska vi fixa det.
Med andra var det att hur ska vi fixa TVÅ samtidigt och nu med tredje ligger nog paniken mer på hur vi ska kunna fortsätta ha den vardagen vi har i dagsläget så gott det går, för vi är rätt nöjda med våran tillvaro. Det är liksom bara den sista pusselbiten som gror i min mage som saknas så är livet komplett känns det som :love:
Dessutom är jag i vecka 33 så det är lite sent att ångra sig :p

Tack för grattisar! :)
Väntar fortfarande på min mens typ... När börjar det kännas verkligt? Tror att en del av grejen är att jag bokstavligt talat blev gravid på första ligget. Känns helt orimligt att det skulle gå så fort!

Imorgon ska jag på inskrivning! Vad gör man då? :o

@Sörlatungu Välkommen, hoppas jag tog den rätta listan

Mars
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 11:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 6:e maj, Akvileja, 32 år, 1:a barnet
BF 21:a maj, Sörlatungu, 28 år, 1:à barnet

Väntar fortfarande på min mens typ... När börjar det kännas verkligt? Tror att en del av grejen är att jag bokstavligt talat blev gravid på första ligget. Känns helt orimligt att det skulle gå så fort!

Pratar om familjesituation, vad man jobbar med, hur man mår etc. Väger sig, tar diverse prover, blodtryck, får remiss till sjukhuset för att ta blodprover. Typ så :)

Tror att en del av grejen är att jag bokstavligt talat blev gravid på första ligget. Känns helt orimligt att det skulle gå så fort!

Mina två senaste graviditer har blivit till lika fort så man hänger inte med. Läser om hur andra får försöka länge, ibland flera år och allt jag behövde göra var att plocka bort preventivmedel :o

Inskrivning eller hälsosamtal? Jag är i vecka 14 och får min inskrivning idag, var tydligen inte prioriterad när det är tredje barnet ;) Hälsosamtalet gjorde jag iofs redan runt vecka 6 för att öppna upp mina journaler överallt.

Mina två senaste graviditer har blivit till lika fort så man hänger inte med. Läser om hur andra får försöka länge, ibland flera år och allt jag behövde göra var att plocka bort preventivmedel :o

Inskrivning eller hälsosamtal? Jag är i vecka 14 och får min inskrivning idag, var tydligen inte prioriterad när det är tredje barnet ;) Hälsosamtalet gjorde jag iofs redan runt vecka 6 för att öppna upp mina journaler överallt.

Nej men precis, jag hade lätt räknat med att få försöka på riktigt i några månader i allafall.

Inskrivning är det! Dom sa att jag skulle få ett läkarbesök också, så tanken är kanske att det blir nästa gång? Ultraljud nämnde hon runt v 7-8.

Jag har fortfarande inte förstått riktigt att jag är gravid (går in i v16 imorgon) känns nästan som jag ljuger för folk när jag säger att jag är gravid ;)
Sen är jag livrädd för att bli glad över saker som jag inte fått helt säkert, men försöker verkligen att tro på detta och inte tänka "det kommer hända något" osv..

På min inskrivning så sprang BM runt o yra, gav mig nån annans mapp o va bara dryg.
Tjata att jag va tvungen att sluta röka trots att jag sa att jag rökte i snitt 2cigg /vecka och inget sen jag plussa... O ja just det , efter min 2a inskrivning (för hon hann ju givetvis inte med allt på 1) så berätta hon att hon inte kunde så mycket om tvillingar och hänvisa till tvillingklubbens hemsida.
Så imorgon ska jag på ny inskrivning hos en ny BM :)

Hoppas du får en bra BM :)

Nej men precis, jag hade lätt räknat med att få försöka på riktigt i några månader i allafall.

Inskrivning är det! Dom sa att jag skulle få ett läkarbesök också, så tanken är kanske att det blir nästa gång? Ultraljud nämnde hon runt v 7-8.

Oj va olika det är beroende på var man bor. Jag har hälsosamtalet imorgon och är i v 9. Inskrivning först runt v 12.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 970
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 854
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 557
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar