Vårföräldrar 2016

Grattis @Sörlatungu !
Nu när ultraljud bevisat att något viftar därinne har vi läckt nyhet till chefen och mamma. Hade en bekant som kläckte nyheten själv på familjesammankomst oxå. Så tydligen syns det ju:p
Jag har lite svårt att verkligen vara glad. Är lite överrealistisk och tänker att man vet aldrig, finns mycket som kan gå fel och det är länge länge kvar. Att knata i n genom förlossningsentren när vi skulle göra ultraljudet gav mig sånna flashbacks från förra gången. Inte panikkänslor utan mer känslan av att vilja krypa in i mitt sköldpaddsskal och inte känna nåt. Hela miljön ger mig kalla kårar.

Jag har också lite svårt att riktigt ta in att jag faktiskt är gravid och att allt kommer att gå vägen. Tänker att det kanske känns mer på riktigt när man börjar känna av bebisen och inte bara ökar i omfång?

Berättat för familj och närmaste vänner och även chefen och närmaste kollegan. Har inte fått sprida det mer på jobbet än då vår ordförande ska informeras idag och tydligen så var det inte alls positivt att jag ska vara borta eftersom jag (vilket är ny information för mig) är en nyckelperson och garant för att ett nytt affärsområde vi startar upp ska lyckas. Så inget grattis från chef och kollega... Känns dock lite märkligt att inte få prata om det då magen inte riktigt vill hålla sig dold men får fortsätt hoppas att kollegorna tycker att jag borde hållit mig borta från kak-buffén och inget annat. :p

Dock skönt att vi sätter igång rekrytering omedelbart så vi förhoppningsvis får lite överlapp innan jag går hem och att det inte är en tillfällig vikarie utan en tillsvidare anställning som får börja med att vikariera för mig.

• Gilla
Reactions: Ray
Är det någon här som börjat fundera kring barnvagn än? Jag vet ju vad jag saknade med dotterns vagn men det är en djungel eg...

Jag funderar på barnvagn och har svårt att bestämma mig. Vet precis som du vad jag saknade med förra barnvagnen men det är så mycket man ska ha koll på... luftdäck eller punkteringsfritt, maxvikt och storlek ihopfälld, mjuk eller hårdlift....

Jag är dock ganska säker på att jag vill ha en lättrullad vagn med swivel-hjul, med bra benutrymme att trampa in i för den som puttar och med möjlighet att fästa babyskydd på. Vilken vagn det är har jag dock inte en aning om...

Det gick toppen, såg direkt ett hjärta som slog och bebbens storlek stämde bra med det vi räknat fram:) känns lite mer verkligt när man fick se den lilla bönan, vi ska faktiskt bli föräldrar om allt går vägen:love:

Illamåendet känns lite mer uthärdligt med när man vet att det faktiskt finns ngn där inne:D

Va härligt :D
Jag haft väldigt lite illamående o andra krämpor o nästan önskat mig lite mer ;) men kan förstå att det är jobbigt o mycket mer värt när man fått se att allt ser bra ut :D

Va hos den nya BM idag, hon va jag nöjd med! Ordning o reda. Fick direkt 2 tvillingböcker att läsa i och hon prata direkt om jag klara av mitt jobb och utan att säga direkt du ska bli sjukskriven så sa hon att jag bör träffa läkare ganska snart. Förstod att det skulle ske runt v 20-21.
Fick tid till RUL den 9/10 :D Så 3 veckor & 2 dagar.. Längtar massor redan ;) haha

Idag har jag haft hälsosamtalet. All information visste jag redan men det var ju roligt att träffa BM i alla fall. Väldigt mjuk och trevlig men hade gärna önskat att hon var lite mer skämtsam så att jag slappnar av mer. Hennes snurra visade BF 23 april.

Just nu är jag så trött att jag inte orkar ta tag i ett dugg. Huset ser ut som ett bombnedslag och maken är inte hemma men jag orkar verkligen inte :(

Idag har jag haft hälsosamtalet. All information visste jag redan men det var ju roligt att träffa BM i alla fall. Väldigt mjuk och trevlig men hade gärna önskat att hon var lite mer skämtsam så att jag slappnar av mer. Hennes snurra visade BF 23 april.

Just nu är jag så trött att jag inte orkar ta tag i ett dugg. Huset ser ut som ett bombnedslag och maken är inte hemma men jag orkar verkligen inte :(

Jag släppte det där med tvång för ett par veckor sen, insåg att orka jag inte så fick det va... Som tur är så brukar jag piggna till ett par timmar på eftermiddagen så jag kan ta tag i det vardagliga men övriga måste görs när andan faller på ;)

Jag släppte det där med tvång för ett par veckor sen, insåg att orka jag inte så fick det va... Som tur är så brukar jag piggna till ett par timmar på eftermiddagen så jag kan ta tag i det vardagliga men övriga måste görs när andan faller på ;)

Ja, är det nån gång man ska unna sig att vila är det nu, men jag har sååå svårt att släppa allt! Jag är så noga i vanliga fall och mår lite dåligt när det dräller av grejer överallt men man borde kanske börjar vänja sig :D

Ja, är det nån gång man ska unna sig att vila är det nu, men jag har sååå svårt att släppa allt! Jag är så noga i vanliga fall och mår lite dåligt när det dräller av grejer överallt men man borde kanske börjar vänja sig :D

Jag fungerar på samma sätt ;)
Dom första veckorna tvinga jag min runt som en zombie men dunder huvudvärk, men till slut hade jag huvudvärk från morgon till kväll så insåg att det kommer inte hålla i flera månader till.. Skönt när jag väl vant mig vid lite extra disk på bänken o kuddarna i soffan ligger i en röra ;)

Jaha, borta är de trevliga sexdrömmarna och istället drömmer jag enbart om saker som flykt och krig, söndersparkade hästar och att vara vilse med en tid att passa. :down:

Jag fungerar på samma sätt ;)
Dom första veckorna tvinga jag min runt som en zombie men dunder huvudvärk, men till slut hade jag huvudvärk från morgon till kväll så insåg att det kommer inte hålla i flera månader till.. Skönt när jag väl vant mig vid lite extra disk på bänken o kuddarna i soffan ligger i en röra ;)
Ursäkta men bor du ensam ?
Annars är det ju rimligt att blivande pappan lider motsvarande mängd och alltså fixar disk och soffa...Han slipper gravid krämpor så för att känna sig delaktig kan han gott få passa upp ordentligt!

Annars är det ju rimligt att blivande pappan lider motsvarande mängd och alltså fixar disk och soffa...Han slipper gravid krämpor så för att känna sig delaktig kan han gott få passa upp ordentligt!
Passa upp? Snarare dra sitt strå till stacken.

Men sen är det ju så att man kan ha olika "nivå" på hur man vill ha det också. Jag vill gärna ha kuddarna i ordning men det bryr sig inte min sambo om, är jag för trött för att ordna det så anser inte jag att det är nåt som han måste göra varje dag. Hellre då att han sköter sådant som är viktigare ex disk o dammsugning (anser jag)

Igår fick jag en liten blödning när jag gick på toaletten, och efter det har det kommit en liten koagel av blod vid toabesök men ingen mer blödning... Tror naturligtvis att det är missfall på gång igen, det är alltid i v 7 det brukar hända. :(

Men har hoppet uppe så länge det inte blöder mer, har bokat en tid på studentgyn på tisdag för ett VUL.

Nä, jag bor tillsammans med blivande pappan, men vi bor på en ganska så stor gård, håller på att bygga stall, maskinhall, har djur som behöver tas hand om, mark som ska huggas/skötas, det ska handlas mat osv osv... Jag brukar ta hand om huset och djuren, även hjälpa till när det behövs i något bygge men just nu så sköter jag bara om städning/disk/tvätt o sambon resten, + att han har sitt heltidsjobb och jobbar extra för att vi ska få färdigt dom stora byggena innan bebisarna kommer. Både då vi kommer ha mindre pengar och för att vi ska kunna hjälpas åt med dom.
Så att be han ta disken eller dammsuga utöver det när det inte är livsviktigt skulle inte kännas speciellt bra faktiskt..

Passa upp? Snarare dra sitt strå till stacken.

Men sen är det ju så att man kan ha olika "nivå" på hur man vill ha det också. Jag vill gärna ha kuddarna i ordning men det bryr sig inte min sambo om, är jag för trött för att ordna det så anser inte jag att det är nåt som han måste göra varje dag. Hellre då att han sköter sådant som är viktigare ex disk o dammsugning (anser jag)

Min sambo drar fler strå till stacken än jag någonsin skulle kunna begära..

Igår fick jag en liten blödning när jag gick på toaletten, och efter det har det kommit en liten koagel av blod vid toabesök men ingen mer blödning... Tror naturligtvis att det är missfall på gång igen, det är alltid i v 7 det brukar hända. :(

Men har hoppet uppe så länge det inte blöder mer, har bokat en tid på studentgyn på tisdag för ett VUL.

Usch :( blod är ju inget roligt att se nu..
Håller tummarna att det är något ofarligt, behöver ju inte betyda missfall :)

Min sambo drar fler strå till stacken än jag någonsin skulle kunna begära..
Precis!

Det jag mest vände mig mot var att det skrevs "passa upp". Jag anser att man delar på bördan och i vissa fall, som tex vid en graviditet, så innebär det att den ena får dra ett tyngre lass än den andra. Men att definiera det som att passa upp tycker jag är fel.

Precis!

Det jag mest vände mig mot var att det skrevs "passa upp". Jag anser att man delar på bördan och i vissa fall, som tex vid en graviditet, så innebär det att den ena får dra ett tyngre lass än den andra. Men att definiera det som att passa upp tycker jag är fel.

Aha, kanske är lite hormoner men uppfatta det som att ni båda tyckte att sambon här hemma borde ta hand om allt medans jag ligger o sover, att det är lite självklart ;)
Har kompisar där tjejen tycker direkt att killen ska göra Allt och hon inget.. Vilket också blir helt fel enligt mig.

Usch :( blod är ju inget roligt att se nu..
Håller tummarna att det är något ofarligt, behöver ju inte betyda missfall :)

Det har varit annorlunda med tidigare missfall, då har det börjat med blodiga flytningar och sen eskalerat snabbt till en kraftig mensliknande blödning. Jag försöker hålla mig neutral, antingen är det ett pågående missfall och kroppen är bara långsam eller så är allt som det ska. Allt konstigt är ju tydligen normalt när man är gravid ;)

Hoppas att allt är okej!

KL.
Var ju på inskrivning igår och fick träffa en supergullig barnmorska! Var ett hyfsat smärtfritt besök :P, pratade om vår situation, jobb etc och så berättade hon lite hur rutinerna ser ut. Fick också göra en snabbkoll av vikt, blodtryck och järnvärde och både blodtrycket och järnvärdet ser bra ut! Hon pratade om folsyra och blev mycket nöjd när jag redan börjat äta det. VUL och andra prover man ska ta blir den 19:e oktober. Känns som en evighet!! Jag skulle verkligen vilja ha ett litet kvitto på att skruven där inne lever helst igår. Vänta är inte min grej... Det är väl nackdelen med att testa positivt så tidigt, kanske!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 970
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 854
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 557
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar