fia-lisa
Trådstartare
Grattis @Sörlatungu !
Nu när ultraljud bevisat att något viftar därinne har vi läckt nyhet till chefen och mamma. Hade en bekant som kläckte nyheten själv på familjesammankomst oxå. Så tydligen syns det ju
Jag har lite svårt att verkligen vara glad. Är lite överrealistisk och tänker att man vet aldrig, finns mycket som kan gå fel och det är länge länge kvar. Att knata i n genom förlossningsentren när vi skulle göra ultraljudet gav mig sånna flashbacks från förra gången. Inte panikkänslor utan mer känslan av att vilja krypa in i mitt sköldpaddsskal och inte känna nåt. Hela miljön ger mig kalla kårar.
Jag har också lite svårt att riktigt ta in att jag faktiskt är gravid och att allt kommer att gå vägen. Tänker att det kanske känns mer på riktigt när man börjar känna av bebisen och inte bara ökar i omfång?
Berättat för familj och närmaste vänner och även chefen och närmaste kollegan. Har inte fått sprida det mer på jobbet än då vår ordförande ska informeras idag och tydligen så var det inte alls positivt att jag ska vara borta eftersom jag (vilket är ny information för mig) är en nyckelperson och garant för att ett nytt affärsområde vi startar upp ska lyckas. Så inget grattis från chef och kollega... Känns dock lite märkligt att inte få prata om det då magen inte riktigt vill hålla sig dold men får fortsätt hoppas att kollegorna tycker att jag borde hållit mig borta från kak-buffén och inget annat.
Dock skönt att vi sätter igång rekrytering omedelbart så vi förhoppningsvis får lite överlapp innan jag går hem och att det inte är en tillfällig vikarie utan en tillsvidare anställning som får börja med att vikariera för mig.