fia-lisa
Trådstartare
Jag har gjort KUB-test. Gjorde det även första graviditeten men då mest för att få se bebisen tidigt. Den här gången tänkte jag mer på eventuella kromosom-fel som KUB kan indikera, dels för att jag är 37 och dels för att vi har en 4-åring. Ett DS-barn hade vi inte tagit bort men jag tänker att vi i familjen hade behövt förbereda oss på ett annat sätt. Allvarligare kromosom-fel hade inneburit att vi väntat med att berätta för sonen.@Ray Det mest positiva för mig, än så länge, är faktiskt min sambo! Tror inte riktigt han förstått att vi på riktigt ska ha barn än men lite då och då kommer det kommentarer om att han redan tycker om "ärtan" och att han snart kan kalla sig pappa till exempel. Det tycker jag är det absolut mysigaste med graviditeten än så länge!
Första besöket på mvc avklarat, lämnade blodprov och kissprov, blev pikad om att jo, nog måste jag få i mig mer vätska, bara efter en titt på färgen på provet
Fick lergigan utskrivet mot illamåendet, förhoppningsvis hjälper det. Är riktigt tuffft att jobba i restaurang när i princip alla matdofter gör mig galet kräksugen, det ihop med värmen, stressen och tempot är inte poppis alls hos den här kroppen, blä!
Apropå något annat, tänker ni andra göra KUB? Ni som har bf i mars kanske redan har gjort eller är förbi tidsspannet? Vad känner ni?