Har tjuvläst lite i tråden, men känner mig inte redo att lägga till mig på någon lista. Men vinkar hej och passar på att pysa lite funderingar.
Om allt går vägen och gun mätt och räknat rätt (på ett ungefär) så borde bf vara 10 maj. Och jag vara vecka 6 + ngt. I veckan, odefinierat när, ska vi ringa återbud till det inbokade förstabesöket för IVF. Det känns lite läskigt, för om detta skiter sig så kanske vi behöver börja om från början igen. Eller ställa oss på kö på nytt. Eller ngt. Jag får fråga när jag ringer.
Massor av funderingar har jag, och lite tips har jag redan fått i tråden. Ska försöka ta mig igenom den från början också. T.ex. hade jag ingen aning om att man fick komma på besök till BM så pass tidigt som några fått komma. Jag trodde man ringde dit, och att de sedan bokade in första besöket i samband med första ultraljudet i typ vecka 13? 16? Tja, när det nu är. Så då kanske man ska ringa dit snart? Tidigare har jag tänkt att det inte är någon idé att ringa förens kanske i vecka 8 eller 10.
Sedan undrar jag också när illamåendet kommer komma, och kommer det komma som en blixt från klar himmel? Och ska jag oroa mig för att jag ännu inte är särskilt illamående, och då framförallt aldrig på morgonen? Tröttheten, som jag läst om, att man går hem från jobbet och lägger sig att sova. När kommer den? Och hur farlig blir yrseln, hur länge kan man stå upp utan att riskera att bli yr? Och det här med byxor och kläder och mage! Och hur länge kommer jag kunna/våga/orka fortsätta rida? Och är det fortfarande någon böna där inne, och lever den fortfarande? Några av frågorna hoppas jag få svar på från era tidigare inlägg i tråden.