Vårföräldrar 2016

Fy alltså den senaste veckan har jag varit ett känslomässigt vrak. Är arg och gråter om vartannat och det är så jäkla jobbigt. Vill bara bli lämnad ifred men hela tiden är det någon som bråkar på mig. Är det inte jobbet så är det min man som tjatar på mig. I helgen blev han arg för att vi bara varit hemma och inte gjort något "vettigt"? Jag är gravid och orkar knappt jobba 40 timmar i veckan just nu! Grät i fler timmar. Idag gnällde han på att jag plockar i diskmaskinen fel, det brukar han gnälla om men just nu kan jag inte ta det. Jag förstår jag säkert också är gnällig och jobbig just nu men lite överseende kan man väl ha? Säger jag nåt på fel sätt, vilket är ganska lätt när man är konstant trött och hungrig, är bråket igång. Varför låter jag så sur för? Kan jag inte ens försöka vara lite trevlig?

Usch ville bara gnälla av mig.
Jag har börjat lugna mig men var på helt uruselt humör hela sommaren. Min man bråkade dock inte med mig, men skrattade istället åt mig och skakade på huvudet åt "hormon-monstret". Vet inte vilket som är värst...;)

Jag har börjat lugna mig men var på helt uruselt humör hela sommaren. Min man bråkade dock inte med mig, men skrattade istället åt mig och skakade på huvudet åt "hormon-monstret". Vet inte vilket som är värst...;)

Jag tar skrattet alla dagar! Så himla utmattande att bråka hela tiden.

Nu skulle jag gärna höra era tankar.

Jag har mått rätt dåligt hela denna veckan, så dåligt att jag va hemma från jobbet måndag o idag, jobbar ju 4 dagar i veckan uppdelat på 2 pass så är borta 2 dagar i stöten.
Ringde idag och sa att jag kommer inte imorgon o således inte på torsdag heller.
Fick ganska så surt svar om att jag bör kanske gå till läkaren om jag ska va hemma..

Jag blev helt paff då jag nästan aldrig är sjuk, har 2 sjukdagar på 2,5 år och på mitt jobb är det en helt sjuk frånvaro från vissa, så ofta som 2-3 dagar i månaden för vissa..

Nu känner jag mig riktigt dum o tänker att jag kanske är känslig o skulle pallrat mig dit.
Har haft huvudvärk i ca 2 veckor som blivit väldigt jobbig sista veckan, dessutom illamående och extremt trött. En kombo av detta har nockat mig totalt.

Va hade ni gjort? Ringt läkaren/BM o frågat hur man gör?
Gått till jobbet?
Ignorerat o hoppas på att det går över?

@Akvileja GRATTIS! Vad roligt, kul för @robl att ha en tvillinggraviditet att följas åt med kan jag tänka mig :D Det borde ju sänka risken/chansen (vilket man nu vill;)) rätt markant för tvillingar för oss andra i tråden :p

@BubbelA jag hade bli it tokig även som ogravid om min sambo gnällt på hur disken står i maskinen:mad: Kan du visa honom någon sorts info om vad du faktiskt går igenom just nu, hormonmässigt och sådär tänker jag? Så han kanske förstår liiite bättre hur du mår och varför. Använder du någon gravid-app med vettig info i? Jag laddade ner "Ovia pregnancy", den är på engelska men rätt trevlig! Man kan även lägga in partnerns mejladress så skickar den uppdateringar om vad som händer med kiddot och mamman, kanske kan få honom att tänka efter?
Kram :heart

Jag har mått rätt dåligt hela denna veckan, så dåligt att jag va hemma från jobbet måndag o idag, jobbar ju 4 dagar i veckan uppdelat på 2 pass så är borta 2 dagar i stöten.
Ringde idag och sa att jag kommer inte imorgon o således inte på torsdag heller.
Fick ganska så surt svar om att jag bör kanske gå till läkaren om jag ska va hemma..

Jag blev helt paff då jag nästan aldrig är sjuk, har 2 sjukdagar på 2,5 år och på mitt jobb är det en helt sjuk frånvaro från vissa, så ofta som 2-3 dagar i månaden för vissa..

Nu känner jag mig riktigt dum o tänker att jag kanske är känslig o skulle pallrat mig dit.
Har haft huvudvärk i ca 2 veckor som blivit väldigt jobbig sista veckan, dessutom illamående och extremt trött. En kombo av detta har nockat mig totalt.

Gått till jobbet?

Jag hade stannat hemma, finns ingen anledning att pressa kroppen mer än vad som går bara för att jobbet tycker att man gott kan göra det. Onödigt av dom att sura tycker jag. Men du kanske kan ringa BM ändå, se om det finns något att göra, om inget annat kanske hen kan sjukskriva dig en vecka så du får en chans att ta igen dig! :)

Idag var jag på vul och är i v 7+1 så bf 10 maj :)

Mars
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 11:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 10:e maj, Elisha, 24 år, 2a barnet
BF 6:e maj, Akvileja, 32 år, 1:a barnet
BF 31:a maj, Sörlatungu

Välkommen! :)
Ändrar i listan så den hamnar i rätt ordning igen ;)

Mars
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 11:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 6:e maj, Akvileja, 32 år, 1:a barnet
BF 10:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 31:a maj, Sörlatungu

Jag hade stannat hemma, finns ingen anledning att pressa kroppen mer än vad som går bara för att jobbet tycker att man gott kan göra det. Onödigt av dom att sura tycker jag. Men du kanske kan ringa BM ändå, se om det finns något att göra, om inget annat kanske hen kan sjukskriva dig en vecka så du får en chans att ta igen dig! :)

Jag blev rätt besviken på dom när jag ringde, mest pga att det finns ett antal st som stannar hemma för vrickad fot, huvudvärk osv väldigt ofta.. Utan att det suras..

Jag är ju så rädd för att gnälla till folk, så tycker mest att jag besvärar BM när jag ringer.. Men sambon tycker att hon finns där just för att jag ska kunna rådfråga.

Med rätt kläder går det att dölja bra länge, tro mig ;) Jag har 16 dagar till BF och fick en försiktig fråga om jag bar på något i magen eller inte idag, hade makens hoodie på mig. Utan "skrymmande" kläder syns det såklart jättemycket, men kläder som är sydda med fickor på magen, lager på lager eller mönster döljer skitbra (jag jobbade med skyddsväst innan graviditeten som i vissa fall skulle vara dold under civila kläder, så det är högst empiriskt undersökt :D).
Västen måste vara hysteriskt obekväm när man är gravid. Jag tycker den är besvärlig även utan gravidmage. Iom min sjukskrivning i v.15 slapp jag den ju nu med nr.2 och jag västvägrade med första barnet, innan jag insåg att jag fyllde en funktion för en annan människa ;) :p

@sicx Mannen har två pappaböcker som han läser och jag talar om vad som står i gravidappen varje ny vecka, och just denna vecka stod just det att man kan vara känslig och humöret åka upp och ner, så jag tycker att han är väl informerad. Grejen är väl den att han också är rätt känslig och tar åt sig mycket och jag har väl en tendens till att låta grinigare än vad jag är också. Men om vi ska ha det så här resten av graviditeten då tar jag nog ut skilsmässa på en gång, det orkar jag inte med. Jag får säga åt honom att sluta ta åt sig.

• Gilla
Reactions: Ray
@sicx Mannen har två pappaböcker som han läser och jag talar om vad som står i gravidappen varje ny vecka, och just denna vecka stod just det att man kan vara känslig och humöret åka upp och ner, så jag tycker att han är väl informerad. Grejen är väl den att han också är rätt känslig och tar åt sig mycket och jag har väl en tendens till att låta grinigare än vad jag är också. Men om vi ska ha det så här resten av graviditeten då tar jag nog ut skilsmässa på en gång, det orkar jag inte med. Jag får säga åt honom att sluta ta åt sig.

Ja, då bör han ju vara väl informerad om vad som sker, det är ju trots allt upp till honom också! Jag förstår dig, jag är likadan, just med att låta grinig eller arg när man inte är det egentligen. Jag är sån annars också ibland så sambon är väl van även om han påpekat det någon gång nu sen jag belv gravid. Har bara sagt till honom att jag är ledsen att jag låter kort och dryg ibland och att det inte är meningen, skulle jag vara arg på riktigt så har jag lovat att berätta det dirr, haha. Mitt tålamod och min stubin (som var kort redan innan) är typ obefintligt nu och det är tufft ibland, det har än så länge mest gått ut över jobbet dock så där klarar sig sambon.

Är han så känslig så kanske det helt enkelt är något han får se till att jobba på. tänker mig att det inte blir lättare att undvika grinighet i alla situationer med en bebis som är krävande samtidigt som man ska försöka tänka på hur man låter så att sambon inte tar illa upp, nej det om något bäddar ju för bråk!

Nu har jag varit hos gyn och fick mer än vad jag hade räknat med. Allt såg bra ut men istället för ett pickande hjärta fick vi se två! :nailbiting: :love:

Men gud så fantastiskt underbart :love: :bump:

Vi plussade ju nästan samtidigt i våras och jag har hoppats så på att få se dig i en gravidtråd igen och nu är du det - dubbelt upp!

Men gud så fantastiskt underbart :love: :bump:

Vi plussade ju nästan samtidigt i våras och jag har hoppats så på att få se dig i en gravidtråd igen och nu är du det - dubbelt upp!
Ååhh :D jag har velat ha tvillingsällskap hela tiden :D
Grattis va roligt :love:

Åh grattis! Kul!

Wow!! Grattis!! :)

Tack snälla ni! :love: @robl , jätteroligt med fler tvillingar! Då har man någon att noja och fundera med. :D

Gått till jobbet?

Jag hade varit hemma och ringt och rådfrågat bm. Läkarintyg behöver du ju generellt inte förrän efter en vecka. Jag var hemma 2 dagar pga min foglossning och fick liknande bemötande med en kommentar om att jag borde bita ihop. Svarade ungeför att det har jag gjort tills det inte funkade längre. Sen funkade det lite till men är nu sjukskriven på 50%. Känns oftast väldigt berättigat men så har jag dagar när jag mår bättre och /eller gör nåt annat (typ städar hemma) så får man dåligt samvete.

Gått till jobbet?

Tror inte läkare kommer sjukskriva dig pga det tyvärr utan skriva ut lite illamåendemedicin o ev nåt till huvudet. Men en vecka får du ju vara hemma utan läkarintyg så utnyttja det och iväg till läkaren efter en vecka om du inte kan jobba ändå.

@robl du gör helt rätt som stannar hemma, släpp det dåliga samvetet! Man står sig själv närmast! Du får tänka på att en tvillinggraviditet (för visst var det du som bar på två?) även är mer påfrestande, så var rädd om dig!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 977
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 856
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 557
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar