Vårföräldrar 2016

Idag har jag inte ett dugg ont och ingen antydning till blödning så jag är lugn :)

För varje dag som går så minskar listan på mat som inte gör mig illamående. Igår blev det endast päron och limpmackor. Idag limpmackor och makaroner. Gillar inte riktigt att inte få i mig näringsrik mat men vad ska man göra då O_o

Idag har jag inte ett dugg ont och ingen antydning till blödning så jag är lugn :)

För varje dag som går så minskar listan på mat som inte gör mig illamående. Igår blev det endast päron och limpmackor. Idag limpmackor och makaroner. Gillar inte riktigt att inte få i mig näringsrik mat men vad ska man göra då O_o
Sägs ju att barnet tar vad det behöver så den som lider av saken är ju du din stackare! Men lider du mindre med limpa så är det ju bra...
Jag har rätt tur och mår bara illa om jag blir för trött. Äter allt utan trubbel och är heller inte sugen på nåt särskilt. Om jag bara hinner vila ikapp så flyter dagarna på. Nu i morgon blir mun första lediga dag på tre veckor dock så jag förstår ju varför jag behöver vila när jag kommer åt.

Sägs ju att barnet tar vad det behöver så den som lider av saken är ju du din stackare! Men lider du mindre med limpa så är det ju bra...
Jag har rätt tur och mår bara illa om jag blir för trött. Äter allt utan trubbel och är heller inte sugen på nåt särskilt. Om jag bara hinner vila ikapp så flyter dagarna på. Nu i morgon blir mun första lediga dag på tre veckor dock så jag förstår ju varför jag behöver vila när jag kommer åt.

Första lediga dan på 3 v?! Jag hade dött! :p

Idag berättade jag för mamma att hon ska bli mormor. Det blir hennes första barnbarn och även om min mamma är en otroligt lugn människa som aldrig blir upphetsad över nåt märktes det att hon blev jätteglad, fast på sitt eget vis. Jag tror jag har ett mönster på en bebiskofta här nånstans! :D

Även jag har haft rejält ont och "obehag" i perioder. Det kommer lika hastigt som det försvinner. Särskilt när jag har varit ute och sprungit, då känns det mest i ljumskarna.

Efter jag motionerat får jag ont i ena höften och ner i rumpan. Rejält också som sitter i i flera timmar.

Vad läser jag att ni orkar ; Sprungit? Motionerat?

Vad jag skulle vara glad om jag ens kunde gå promenader. I fredags mådde jag helt okej så jag åkte till huset vi ska flytta till och kollade lämpliga bussar som sonen kan åka med till skolan. (Efter bråk med skolan så har jag äntligen fått igenom ett busskort läsåret ut - på kommunens sida står det att skolskjuts anordnas om eleven flyttar men inte grundskolan under pågående läsår. Först nästkommande skolår räknas det som eget skolval=vi får sköta transporter själva.)

Iaf huset ligger 20 min från vår lägenhet i stan, så säg att jag körde bil en timme sammanlagt för att kartlägga närmsta busshållplatser. Stort misstag, för jag kom hem vid 16-tiden och fick gå direkt till sängen. Tillbringade kvällen och natten med att kräkas, och igår så satt jag bara still för illamåendet gick inte med på nånting annat :cool: Att återgå till arbetet 1 oktober känns ibland som omöjligt :banghead:

Vad läser jag att ni orkar ; Sprungit? Motionerat?

Vad jag skulle vara glad om jag ens kunde gå promenader. I fredags mådde jag helt okej så jag åkte till huset vi ska flytta till och kollade lämpliga bussar som sonen kan åka med till skolan. (Efter bråk med skolan så har jag äntligen fått igenom ett busskort läsåret ut - på kommunens sida står det att skolskjuts anordnas om eleven flyttar men inte grundskolan under pågående läsår. Först nästkommande skolår räknas det som eget skolval=vi får sköta transporter själva.)

Iaf huset ligger 20 min från vår lägenhet i stan, så säg att jag körde bil en timme sammanlagt för att kartlägga närmsta busshållplatser. Stort misstag, för jag kom hem vid 16-tiden och fick gå direkt till sängen. Tillbringade kvällen och natten med att kräkas, och igår så satt jag bara still för illamåendet gick inte med på nånting annat :cool: Att återgå till arbetet 1 oktober känns ibland som omöjligt :banghead:

Men din stackare :(

Låter som foglossning

Då är det nog foglossning jag har också.. Dock får jag det av att göra ingenting också, så just nu så är nästan all motion uteslutet om jag ska orka jobba.
Sluta rida för 5 veckor sen tror jag då jag fick ont o "träningsvärk" från ryggslut o neråt..

Har ni provat magnesium? Nån tipsade om det tidigare och jag har inte haft några sånna känningar sen jag började med det faktiskt!

Har ni provat magnesium? Nån tipsade om det tidigare och jag har inte haft några sånna känningar sen jag började med det faktiskt!

Jag käkar magnesium sedan 2 v. Har blivit av med rastlösheten i benen men smärtan i höften kom den här veckan. Jag som alltid tänkt att jag skulle vara en sån gravid som håller igång hela tiden och behåller lite muskler, men blir det här värre lär jag väl få ta det lugnt :(

Efter jag motionerat får jag ont i ena höften och ner i rumpan. Rejält också som sitter i i flera timmar.

Strålar det? Jag fick problem med ischias förra graviditeten, det skar som knivar från rumpan nedåt, strålande skärande smärta. Men om det gör ont från höften så är det nog mer troligt fogarna.

Annars vill jag slå ett superslag för yoga. Fantastisk träning :heart

Jag har inte kräkts på två dagar! :bump: Förmodligen tack vare att jag nu tar det jävligt lugnt och typ inte gör något alls plus att jag efter uppmaning från barnmorskan tar en Postafen varje morgon och knaprar kex innan jag kliver ur sängen.

Dessutom har jag gett upp matdisciplinen ett tag och äter enbart det kroppen är sugen på (vilket intressant nog inte alls är varken feta eller söta grejer eller snacks utan typ enbart riktig, lagad mat :up:) Är dock fortfarande sjukt hungrig hela tiden. Går in i vecka 8 på tisdag, hoppas hungern börjar ge sig snart...

Strålar det? Jag fick problem med ischias förra graviditeten, det skar som knivar från rumpan nedåt, strålande skärande smärta. Men om det gör ont från höften så är det nog mer troligt fogarna.

Annars vill jag slå ett superslag för yoga. Fantastisk träning :heart

Ja det strålar, svärmor trodde också på ischias. Hellre det än foglossning! Tror jag.

Tyvärr bor jag i en så liten stad så gravidyoga finns inte här, men jag borde nog ta fram min egen matta och köra i vardagsrummet :up:

Jag har inte kräkts på två dagar! :bump: Förmodligen tack vare att jag nu tar det jävligt lugnt och typ inte gör något alls plus att jag efter uppmaning från barnmorskan tar en Postafen varje morgon och knaprar kex innan jag kliver ur sängen.

Dessutom har jag gett upp matdisciplinen ett tag och äter enbart det kroppen är sugen på (vilket intressant nog inte alls är varken feta eller söta grejer eller snacks utan typ enbart riktig, lagad mat :up:) Är dock fortfarande sjukt hungrig hela tiden. Går in i vecka 8 på tisdag, hoppas hungern börjar ge sig snart...

Grattis! Den här veckan har jag kräkts för första gången :grin: Mår dock inte mer illa än tidigare. Tycker att hungern börjar bli liiite mer normal nu, går in i v 9 imorgon :)

Har precis börjat inse att jag har blivit lite gravid här. Är riktigt tidigt än, bara V 5 men jag försöker att bara vara glad åt det och så hoppas vi att den där skruven håller sig kvar och får må bra. Känns helt overkligt och varken jag eller min sambo har riktigt hunnit greppa att vi kanske ska bli föräldrar i maj.

Enligt någon app är BF 21/5. Kan någon vänlig själ lägga till mig i den aktuella listan? Hade varit kul att vara med här så får det bära eller brista. :love:

@Sörlatungu Välkommen, hoppas jag tog den rätta listan

Mars
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 11:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 6:e maj, Akvileja, 32 år, 1:a barnet
BF 31:a maj, Sörlatungu

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 854
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar