Idag ska jag till MVC på hälsosamtal och förhoppningsvis inte få allt för mycket skäll för min vikt. (Har iallafall inte gått upp något sen graviditetens början, trots konstiga matbeteenden. Hoppas det kan fortsätta så.)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Bexzor
Usch vad jobbigt med sånt illamående :/ skönt att du fått träffa bra läkare iaf. Jag skulle få nytt recept på lergigan Comp i typ v 18 eftersom jag spydde läääänge. Då sa en sjuksköterska till mig att "alla slutar faktiskt kräkas efter v 12!" Man ba ehhhhh??
Så enligt henne borde du också slutat spy nu ju!
Trodde inte att jag hade kvar några bilder från förra graviditeten. Dessutom trodde jag att magen var betydligt större denna gång. Hittade tillslut en bild men jag tycker inte att det är sådan stor skillnad? Möjligtvis att magformen har förändrats kanske.
Magbild från 2008, vecka 15
Magbild från 2015, vecka 14
Mina 10 kg i uppgång är inte bara mage Rumpa, höfter och lår har växt såpass att jag redan fått gå upp 1 byxstorlek på gravidbyxor och leggings. Iofs med minste sonen gick jag från storlek M till XXL och ändå täcktes inte magen de sista veckorna, så jag tror jag vet vad som väntar
Mars
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet
April
BF 11:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet
Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 6:e maj, Akvileja, 32 år, 1:a barnet
De senaste 2 timmarna cirka har jag haft en väldigt "mensvärk" i ryggen, även lite i magen. Strålar ner mot rumpan och höfterna. Så pass att jag gärna skulle ta ett par tabletter men avstår och ligger i soffan och tycker synd om mig själv istället. Snälla nån säg att det inte är någon fara
De senaste 2 timmarna cirka har jag haft en väldigt "mensvärk" i ryggen, även lite i magen. Strålar ner mot rumpan och höfterna. Så pass att jag gärna skulle ta ett par tabletter men avstår och ligger i soffan och tycker synd om mig själv istället. Snälla nån säg att det inte är någon fara
Ta du ett par tabletter! I förrgår fick jag en helt fruktansvärd "mens"värk, på nivån "ligga och gråta/skrika i soffan" Jag var säker på missfall eller nåt annat jävulskap, tog ett par Panodil.
Det gjorde mycket ont i sju timmar, men under natten sjönk det undan. Sedan dess har det varit som vanligt, så jag tippar på att det var någon överjävlig växtvärk eller något.
Det verkar ju som att många får väldigt ont periodvis när livmodern växer och töjer sig. Kanske är det det du känner?
Gissningsvis är det ingen fara! Ta det lugntDe senaste 2 timmarna cirka har jag haft en väldigt "mensvärk" i ryggen, även lite i magen. Strålar ner mot rumpan och höfterna. Så pass att jag gärna skulle ta ett par tabletter men avstår och ligger i soffan och tycker synd om mig själv istället. Snälla nån säg att det inte är någon fara