Vårföräldrar 2016

Idag ska jag till MVC på hälsosamtal och förhoppningsvis inte få allt för mycket skäll för min vikt. :crazy: (Har iallafall inte gått upp något sen graviditetens början, trots konstiga matbeteenden. Hoppas det kan fortsätta så.)

Nu hoppar jag tillbaka in här.
Har hänt mycket sedan jag läste sist. Stackars er som mår så dåligt! Hade en period med illamående men inte i närheten av vad många av er verkar få stå ut med.
Har inte kräkts alls, bara jag äter nåt går illamåendet över direkt. Och äta är vad min kropp vill nu, minst varannan timme annars kommer yrseln direkt.

Fina magar har många fått med ser jag :)
Min syns knapp alls, jag kan känna livmodern som en boll några centimeter nedanför naveln bara men syns gör den inte... Iofs bara v 15 och ehm... kanske kan vara så att det är en del hull på magen sedan tidigare :D Fick höra starka fina hjärtljud på inskrivningen i tisdags så någon finns det ju därinne...

@Bexzor

Usch vad jobbigt med sånt illamående :/ skönt att du fått träffa bra läkare iaf. Jag skulle få nytt recept på lergigan Comp i typ v 18 eftersom jag spydde läääänge. Då sa en sjuksköterska till mig att "alla slutar faktiskt kräkas efter v 12!" Man ba ehhhhh??
Så enligt henne borde du också slutat spy nu ju! ;)

Så var min BM vid första graviditeten. Hon förklarade att illamåendet berodde på annat än graviditeten efter vecka 12 så någon sjukskrivning var det inte tal, fick testa medicin för magkatarr osv :banghead:

Trodde inte att jag hade kvar några bilder från förra graviditeten. Dessutom trodde jag att magen var betydligt större denna gång. Hittade tillslut en bild men jag tycker inte att det är sådan stor skillnad? Möjligtvis att magformen har förändrats kanske.

Magbild från 2008, vecka 15
magen%20003_zpswkjhjadv.jpg

Magbild från 2015, vecka 14
11988376_10153066373541641_1331232465295496633_n_zpsly8yflyi.jpg

Du tillhör en av de som blir snyggare med åren :) Vilken söt och nätt mage, vill också ha en sån nätt och fin :p

Chansar och kliver in i tråden, går in i v 7 imorgon. Tredje gången gillt efter två missfall, så jag glädjer mig inte riktigt än utan går mest runt och väntar på blod på toapappret....

Inga direkta symtom än, förutom att brösten växt en storlek och att magen blir svullen på eftermiddagen. Inatt fick jag dock gå upp och kissa!

Hoppas det är rätt datum, korrigerar mitt datum :)

Mars
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 11:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet

Mars

April

Maj
BF 6:e maj, Akvileja, 32 år, 1:a barnet

Mina 10 kg i uppgång är inte bara mage :crazy: Rumpa, höfter och lår har växt såpass att jag redan fått gå upp 1 byxstorlek på gravidbyxor och leggings. Iofs med minste sonen gick jag från storlek M till XXL och ändå täcktes inte magen de sista veckorna, så jag tror jag vet vad som väntar :nailbiting::arghh:

Inte bara mage gäller här också. Tycker att min rygg ser helt fläskig ut :cautious:. Vanliga byxor har jag kunnat glömma sedan en tid tillbaka… Köpte en tröja för ett par v sedan, i strl L. Har S i vanliga fall! Tröjan skulle vara stor för att dölja fläsket (har inte berättat på jobbet än) men SÅ himla stor var den faktiskt inte… Är rädd för en jättebebis till förlossningen men jag har aldrig varit så hungrig som jag är nu. Sedan skyller jag minst 2 kg på att jag slutade snusa :p.

• Gilla
Reactions: Ray
Mars
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet

April

Maj
BF 6:e maj, Akvileja, 32 år, 1:a barnet

De senaste 2 timmarna cirka har jag haft en väldigt "mensvärk" i ryggen, även lite i magen. Strålar ner mot rumpan och höfterna. Så pass att jag gärna skulle ta ett par tabletter men avstår och ligger i soffan och tycker synd om mig själv istället. Snälla nån säg att det inte är någon fara :(

De senaste 2 timmarna cirka har jag haft en väldigt "mensvärk" i ryggen, även lite i magen. Strålar ner mot rumpan och höfterna. Så pass att jag gärna skulle ta ett par tabletter men avstår och ligger i soffan och tycker synd om mig själv istället. Snälla nån säg att det inte är någon fara :(

Ta du ett par tabletter! I förrgår fick jag en helt fruktansvärd "mens"värk, på nivån "ligga och gråta/skrika i soffan" Jag var säker på missfall eller nåt annat jävulskap, tog ett par Panodil.
Det gjorde mycket ont i sju timmar, men under natten sjönk det undan. Sedan dess har det varit som vanligt, så jag tippar på att det var någon överjävlig växtvärk eller något.

Det verkar ju som att många får väldigt ont periodvis när livmodern växer och töjer sig. Kanske är det det du känner?

Ta du ett par tabletter! I förrgår fick jag en helt fruktansvärd "mens"värk, på nivån "ligga och gråta/skrika i soffan" Jag var säker på missfall eller nåt annat jävulskap, tog ett par Panodil.
Det gjorde mycket ont i sju timmar, men under natten sjönk det undan. Sedan dess har det varit som vanligt, så jag tippar på att det var någon överjävlig växtvärk eller något.

Skönt att höra att fler varit med om samma! Det börjar faktiskt redan ge sig.

Gissningsvis är det ingen fara! Ta det lugnt :)

För ett par veckor sen hade jag likadant.. Va också säker på missfall men det gick över o inget missfall så det är nog växtvärk :)

Jag har också ordentligtont emellanåt.
Det brukar variera sig. En-två dagar är det livmodern som har växtvärk vilket känns som en uthärdlig mensvärk.
Sen är det en dag eller två med ont i ligament och nån annan vävnad runtomkring livmodern dvs "i magen". Det drar och spänner, särskilt om jag lutar mig framåt eller åt sidorna eller reser mig för snabbt.
Sen nån dag när det inte känns alls innan det börjar om igen.
Fullt normalt säger bm och beror på att allt töjs och flyttas på av den växande livmodern.
Tror faktiskt att det börjar synas en rundning under "volangerna":bump::banana:

Om jag fattat det rätt så växer livmodern fortare än bebis då den ska göra utrymme.. Så även om bebis är pyyyytteliten så tar livmodern plats ;)

Gick in i ny vecka i onsdags och då stod det att bebis är ca 10 cm lång.. O jag som tyckt jag blivit stor fort insåg att jag nog faktiskt inte alls är stor för att va med tvillingar ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 854
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar