Vårföräldrar 2016

Jag går in i vecka 7 idag och tycker att jag ser ut precis som vanligt....men min mage var en degig bulldeg redan innan jag blev gravid så det är nog därför. ;) Kan fortfarande knäppa jeansen utan problem och har inte gått upp något i vikt. Börjar nästan undra om det verkligen är någon därinne.

Jag hoppas för övrigt kunna använda min övervikt som kamouflage de kommande månaderna. Tror kollegorna kommer gissa på för många bullar och inte våga kommentera något om de skulle notera att min mage börjar bli lite större. :D
Skönt att kunna dölja magen:) jag kunde inte knäppa mina tighta jeans med högmidja imorse utan var tvungen att använda en snodd, dom med låg midja kan jag som tur är knäppa fortfarande:D jag har iofs ätit mer än jag brukar senaste veckan för mitt illamående blir sjukt mkt värre när jag blir hungrig, hoppas vikten stannar av lite sen när illamåendet gett med sig och jag orkar träna lite mer som vanligt:)

Jaha, har alltså lurat mig själv att det nog inte syns så mycket än och att jag var större om magen förra gången...:crazy: Magen är inte sådär knallhård som en gravidkula utan mer som en vattenballong, dvs lite spänd men det går att trycka och flytta på den. Inte konstigt att jag just nu endast kan ha tights och strumpbyxor av de nederdelar som finns i garderoben.

Fortfarande inte officiellt på jobbet, men chefen vet. Kör på samma förhoppning som @KattenKorven , dvs att kollegorna tänker att jag nog grillat och unnat mig lite väl mycket i sommar i kombination med pösiga koftor, tunikor och tröjor! ;)

Har gått upp strax under 1 kg såhär långt (och blir beklämd när jag ser hur mycket lägre brösten och baken sitter så här 5 år senare jämfört med kortet från första graviditeten... ;))

Senast ändrad:
@fia-lisa Kul med bilder, ska se om jag kan lägga in på min mage samt en bild från när jag väntade minste sonen 2013. Magen är större redan. :)

Till er andra, fler bilder vore skog :bump::banana:

Någon mer här inne som börjar få svullna fötter? Vecka 14 på tisdag, och KUB på onsdag.

Ibland börjar jag tro på tvillingar eller graviditetsdiabetes, för magen är ruskigt stor. T om vi här hemma blir lurade av storleken :crazy:

Heja tvillingar :)
Jag har gärna sällskap av fler blivande tvillingmammor ;)

@fia-lisa
Vilken fin mage :) min har blivit stor men inte så fin..

Tittade mig i spegeln imorse och insåg att min vanligtvis ganska platta magen ser ut som en degig bulldeg:arghh: har gått upp 2kg kanske mot vad jag brukar väga för har inte orkat träna som vanligt pga trötthet, illamående och nytt jobb men fortsätter magen i den här takten kommer jag ju aldrig kunna gömma den så länge son jag tänkt, är ju bara i slutet av v 7:meh: hur ser era magar ut, ser ni skillnad redan?

Jag är i v 8 nu och jag ser skillnad på magen och alla byxor är trånga. Beror nog dock mest på att jag äter som en häst. Har inte vågat väga mig än men gissar på i alla fall 3 kg upp O_o

Vecka 14 idag.
Väldigt orolig att något är fel eftersom magen är så stor redan :nailbiting:

b163286.jpg

Så skönt, fick svar från lön att jag får ta vanlig semester på min timtid. Så jag har idagsläget 163 timmar och 6 dagars semester att ta ut nästa år. Riktigt skönt att kunna spara FP-dagar på det sättet :p

Gaaah, jag är så sjukt hungrig! :arghh: Proppar i mig mat men blir hungrig igen bara någon timme senare. Det har varit så här i ett par dagar nu. Igår satt jag på jobbet och drevs till vanvett av min kollega vid skrivbordet mittemot mitt eftersom hon hade en påse nötter som hon knaprade på. Var så sjukt hungrig att jag övervägde att tackla henne och sno nötterna. :o

Det känns orimligt att vara så här hungrig i vecka 7. Vad kan det rimligtvis finnas för anledning till hungern, liksom? :confused: Det är fan bäst att det är typ tre stycken därinne om de ska hålla på att kräva extra näring hela tiden.

Fortsätter det så här så kommer ju min plan om att hålla vikten och låta fostret ta av mina extrareserver gå helt om intet. :banghead:

• Gilla
Reactions: Ray
Gaaah, jag är så sjukt hungrig! :arghh: Proppar i mig mat men blir hungrig igen bara någon timme senare. Det har varit så här i ett par dagar nu. Igår satt jag på jobbet och drevs till vanvett av min kollega vid skrivbordet mittemot mitt eftersom hon hade en påse nötter som hon knaprade på. Var så sjukt hungrig att jag övervägde att tackla henne och sno nötterna. :o

Det känns orimligt att vara så här hungrig i vecka 7. Vad kan det rimligtvis finnas för anledning till hungern, liksom? :confused: Det är fan bäst att det är typ tre stycken därinne om de ska hålla på att kräva extra näring hela tiden.

Fortsätter det så här så kommer ju min plan om att hålla vikten och låta fostret ta av mina extrareserver gå helt om intet. :banghead:

Hehe så har jag haft det de senaste 3 veckorna :grin: Helt omöjligt att stå emot. Tänker att det går över snart så nu äter jag det jag är sugen på när jag är sugen på det. Som tur är det mest vanlig mat och frukt. Om jag inte äter när jag är hungrig mår jag illa.

Hehe så har jag haft det de senaste 3 veckorna :grin: Helt omöjligt att stå emot. Tänker att det går över snart så nu äter jag det jag är sugen på när jag är sugen på det. Som tur är det mest vanlig mat och frukt. Om jag inte äter när jag är hungrig mår jag illa.

Men det är ju jättekonstigt att det ska komma så tidigt? Jag tänkte i min enfald att fostret snällt skulle nalla av mina befintliga extrareserver, men det verkar det inte alls ha lust med. Jag äter också mest vanlig mat, har totalt tappat suget för sötsaker och skräpmat, men det känns inte helt okej att behöva äta flera portioner av både lunch och middag för att inte bli helt galen av hunger. :cautious:

Om jag inte äter så blir jag så hungrig att mat är det enda jag kan tänka på och jag blir nästan gråtfärdig vid tanken på att inte få äta något. Känns ju....sansat. O_o

Igår när jag va på toa så såg jag en liiiiten röd prick

Jag har haft det så nu i nästan 5 veckor.. Tyvärr så har jag blivit sugen på sånt slisk-godis som typ Zoo.. Har verkligen inte gillat sånt innan... O för o inte snacka om mackor med ost och inlagd gurka :love::love:
Nu efter så många veckor så får jag tvinga mig till att INTE äta massa skräp och istället ta ett äpple ;)

Jag va också sanslöst hungrig för några veckor sedan (v 6-7 ungefär) nu är det mycket lugnare! Nu äter jag min frukost vid 06.30, 2frukter på förmiddagen lunch vid 13 och 1 frukt på eftermiddagen och kvällsmat vid 17.30-18.
En kopp te innan jag lägger mej. Tack och lov tycker jag sött är helt vidrigt, bara lukten..:yuck: Men det ändrar sej säkert.:cautious:

Men det är ju jättekonstigt att det ska komma så tidigt? Jag tänkte i min enfald att fostret snällt skulle nalla av mina befintliga extrareserver, men det verkar det inte alls ha lust med. Jag äter också mest vanlig mat, har totalt tappat suget för sötsaker och skräpmat, men det känns inte helt okej att behöva äta flera portioner av både lunch och middag för att inte bli helt galen av hunger. :cautious:

Om jag inte äter så blir jag så hungrig att mat är det enda jag kan tänka på och jag blir nästan gråtfärdig vid tanken på att inte få äta något. Känns ju....sansat. O_o

Ja, det är faktiskt helt ologiskt att bli hungrig så här tidigt. Fostret behöver ju inte alls mycket. Men eftersom de flesta verkar bli hungrig borde det väl ha någon biologisk förklaring?

Min kära make var så sanslöst gullig idag. Han har verkligen varit nervös för det här med barn, sagt nej länge och först i somras börjat säga okeeej då. I alla fall kom han hem med en gravidbok till mig och en pappabok till sig själv, nu ska jag lära mig bli pappa!:love:

Ja, det är faktiskt helt ologiskt att bli hungrig så här tidigt. Fostret behöver ju inte alls mycket. Men eftersom de flesta verkar bli hungrig borde det väl ha någon biologisk förklaring?

Min kära make var så sanslöst gullig idag. Han har verkligen varit nervös för det här med barn, sagt nej länge och först i somras börjat säga okeeej då. I alla fall kom han hem med en gravidbok till mig och en pappabok till sig själv, nu ska jag lära mig bli pappa!:love:
Gulligt:love:

Hej!
Tänkte jag skulle hoppa in här. Väntar barn nr 3 i mars. Har en tjej född 02 och en kille född 06 så det är ett tag sen :-)
Denna gången fick jag göra kub-test. Väldigt nervöst tyckte jag men tack och lov visde det på bra siffror. Va samma risk som för en som var 29år. Blir 36 i nov :-)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar