Vårföräldrar 2016

Är för mosig i skallen för att räkna ut ditt BF-datum, men att det blir i april lyckades jag iallafall fatta ;) :

Mars
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 15 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 11:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
Skyller på gravidförvirring:angel: BF ska vara 28/4

Välkommen och grattis! :bump: Vi ligger nästan samma, är i v 6 +4 :)
Tack!:) Stannar bebben kvar och allt går bra så får den gärna vänta ett par dagar in i maj, har alltid velat ha en majbebis:D jag vill gärna inte föda den 30/4 el 1/5 dock, om man får välja alltså:p nu längtar vi till vårt vul här hemma, 15/9 är det dags att se om det finns ngt där inne:love:

Skyller på gravidförvirring:angel: BF ska vara 28/4

Ah! :D Fixar't:

Mars
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 15 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 11:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet

Livsmedelsverket säger följande:
  • Undvik mögel- och kittost även om den är gjord på pastöriserad mjölk, till exempel brie, gorgonzola, chèvre, vacherol och taleggio. Hårdost gjord på både pastöriserad och opastöriserad mjölk går bra att äta, det gäller även fetaost gjord på pastöriserad mjölk. Ost i matlagning som upphettas till bubblande het går bra att äta.
Det tolkar jag som att en bör undvika även mögelost på tub.

:)

Livsmedelsverket säger följande:

Det tolkar jag som att en bör undvika även mögelost på tub.

:)

Ost på tub hettas upp vid tillverkningen vilket enligt livsmedelsverket gör den säker att äta även för gravida.

Har iofs bara hört detta från andra som själva mailat livsmedelsverket och frågat så jag ska kanske inte föra vidare sådan info utan att ha fått den bekräftad direkt från källan. Ska slänga iväg ett mail själv nu och fråga själv så vet vi säkert sen.

Hahaha! Är glad så länge jag känner den här avsmaken, har inte världens starkaste självdisciplin. Rödvins-sug låter jobbigt, men du vet att sån där mögelost-mjukost på tub är okej under graviditet va? Asgott på pepparkaka! :)
Jag kände avsmak för det mesta men ju bättre jag har mått, desto mer har suget kommit tillbaka... :angel:

Tack!:) Stannar bebben kvar och allt går bra så får den gärna vänta ett par dagar in i maj, har alltid velat ha en majbebis:D jag vill gärna inte föda den 30/4 el 1/5 dock, om man får välja alltså:p nu längtar vi till vårt vul här hemma, 15/9 är det dags att se om det finns ngt där inne:love:

Jag vill nog också hellre ha en majbebis, men typ halva släkten fyller år i maj så det vore mest praktiskt med april ändå ;) Svårt att veta om man går över dock.

Mitt nya är havregrynsgröt! Mår bara illa på morgnarna och måste snabbt äta nåt och det mesta tar emot, men havregrynsgröt alltså :d

Ikväll ska vi på kräftskiva med ALLA våra kompisar. Har köpt alkoholfritt vin som jag hällt över i en gammal vinflaska med procent på :D Har dock alltid feströkt och får väl se om folk går på att jag slutat av fri vilja :cool:

• Gilla
Reactions: Ray
Mitt nya är havregrynsgröt! Mår bara illa på morgnarna och måste snabbt äta nåt och det mesta tar emot, men havregrynsgröt alltså :d

Ikväll ska vi på kräftskiva med ALLA våra kompisar. Har köpt alkoholfritt vin som jag hällt över i en gammal vinflaska med procent på :D Har dock alltid feströkt och får väl se om folk går på att jag slutat av fri vilja :cool:

Har du vinet kan du ju alltid säga att om du vore med barn skulle du ju inte dricka vin ;)

Det här med att vara väldigt trött alltså! Jag skulle natta mitt syskonbarn vid middag innan idag..
Hon somnar, jag somnar o vi sover i 2 timmar! ;)
Kan ju säga att här blir inte mycket gjort hemma inte!

Måste få vädra min oro lite..

Igår efter toalettbesök, (hemsk förstoppning:crazy:) Så kom det en pytte pytteliten rosa flytning.. Inte mkt alls utan svagt svagt rosa. Idag har jag molvärk (skulle haft mens nu om jag inte vore gravid) har haft yttepytte svagt rosa flytning idag på morgonen också.
Inte såpass att jag behövt använda trosskydd utan det är bara när jag torkar mej som jag sett det.

Behöver jag oroa mej? Är det heeelt normalt? Eller vad? Gick in i v10 idag.

:(:(

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
29 015
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 879
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 881
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 562
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka