Vårföräldrar 2016

Ja, jag. Alla i min omgivning är superlyckliga över min baby, medan jag mest är ledsen, mår dåligt och känner stundtals att jag inte vill mer... Jag hoppas att det går över.

Gud vad skönt att höra att det inte bara är jag! Fattade först inte vad det var med mig som velat ha barn i flera år och sen blir helt nere när det väl händer. Jag hoppas också på att det ska gå över snart. Försöker tänka att det säkert är en chock för kroppen med hormonpåslaget och att den kanske behöver lite tid att hämta sig och hantera det hela (men trots denna förnuftiga tanke låg jag och lipade under täcket en stund alldeles nyss... Försöker nu piggna till med te och film i soffan.).

Håller tummarna för att vi får må bättre snart!

Ja, jag. Alla i min omgivning är superlyckliga över min baby, medan jag mest är ledsen, mår dåligt och känner stundtals att jag inte vill mer... Jag hoppas att det går över.
Och @KattenKorven - när man pratar runt är det många som haft psykiskt jobbiga graviditeter- tidvis i alla fall. Men de som är lyckliga hörs såklart mer och det gör nog att man tror alla andra är strålande lyckliga med sin bulle.

Hoppar in från vintertråden, bf i februari.
Jag har planerat föräldraledigheten, sen ska bara sambon godkänna ;) i hans värld är nämligen det för tidigt för det mesta än, medan jag är planeringsfreak. Men grunderna är vi överrens om så,barnet lär vara hemma till hösten 2017 och vi dela hyfsat jämnt.
Min tanke är att gå hem nån månad innan bf, har ett väldigt fysiskt jobb. Sen kommer jag söka grav.penning och är i dagsläget tveksam på om jag kommer kunna jobba heltid så länge till pga foglossning så vi får se helt enkelt. Men det är väl 2 månader i förväg man ska säga till så snart är det ju dags att bestämma.

Är det någon mer som blir lite sänkt av graviditetshormonerna? Jag har varit helt deppig de senaste dagarna, är supertrött, blir ledsen för minsta lilla och känner mig allmänt skör och instabil. O_o

Sänkt?! Snarare humörstormar ; jag var irriterad nästan hela gårdagen för att jag inte hittade min stiftpenna :eek: :crazy:

Med första barnet var jag en tickande bomb med allt, med andra barnet var jag lugn som en filbunke men nu med tredje barnet verkar det bli en kombination :nailbiting:

Sänkt?! Snarare humörstormar ; jag var irriterad nästan hela gårdagen för att jag inte hittade min stiftpenna :eek: :crazy:

Med första barnet var jag en tickande bomb med allt, med andra barnet var jag lugn som en filbunke men nu med tredje barnet verkar det bli en kombination :nailbiting:

Jag är likadan. Exploderar för minsta lilla. Lite smått jobbigt då karln inte riktigt hunnit vänja sig med en gravid fru och tar det mesta personligt..

Är det någon mer som blir lite sänkt av graviditetshormonerna? Jag har varit helt deppig de senaste dagarna, är supertrött, blir ledsen för minsta lilla och känner mig allmänt skör och instabil. O_o
Jag kände mig väldigt nere hela sommaren, hade svårt att ta till mig att det fanns något i magen mer än bullar och var på uruselt humör. Sa till maken att om det inte blir något den här gången så blir det inget mer barn för jag ville inte må så igen. Inte nog med att jag mådde illa, var trött och på uruselt humör så fick jag dåligt samvete för att jag inte kände mig sådär lycklig som jag fått för mig att jag skulle göra över att jag var gravid.

• Gilla
Reactions: Ray
Jag kände mig väldigt nere hela sommaren, hade svårt att ta till mig att det fanns något i magen mer än bullar och var på uruselt humör. Sa till maken att om det inte blir något den här gången så blir det inget mer barn för jag ville inte må så igen. Inte nog med att jag mådde illa, var trött och på uruselt humör så fick jag dåligt samvete för att jag inte kände mig sådär lycklig som jag fått för mig att jag skulle göra över att jag var gravid.

Precis de orden har jag också yttrat vid ett par tillfällen. Skönt att inte vara ensam om det, även om det såklart är tråkigt att du kände så.

Vilken fantastisk dag, har ätit frukost 3ggr och lunch 2... :yuck:
Där fick jag för att jag tyckte att illamåendet börjat avta. Upprepar för mej själv hur kul och underbart det är:crazy:

Jag mår väl inte direkt dåligt och har inga direkta humörsvägningar (förutom dom som inte redan fanns innan :o:D). Däremot ser jag väldigt pragmatiskt på hela gravidgrejen och har nog lyckats träffa på barnmorskor som inte riktigt delar den uppfattningen om graviditet...

Barnmorska 1: Åhhhh ni valde liiiiiiveeeeeet :love:
(sagt eftersom detta inte var planerat, jag åt p-piller och vi skulle liksom inte ha en knodd nu, där av hade vi någon veckas betänketid).
Jag: Eh nja, det var bara det mest förnuftiga i sammanhanget för oss, no more no less (då fnissades det bara som svar).

Barnmorska 2: Åhhhh så valde ni två att skaffa ett litet kärleksbarn :love: (sagt med huvudet på sned och glimt åt min sambo som ska ha sitt första barn).
Jag: Eh nej hahaha verkligen inte, det här är ett p-pillerbarn, men det blir nog folk av den ändå. (barnmorskan återgår till att stirra in i sin skärm och skriver något, tystnaden är total).

Jag mår väl inte direkt dåligt och har inga direkta humörsvägningar (förutom dom som inte redan fanns innan :o:D). Däremot ser jag väldigt pragmatiskt på hela gravidgrejen och har nog lyckats träffa på barnmorskor som inte riktigt delar den uppfattningen om graviditet...

Barnmorska 1: Åhhhh ni valde liiiiiiveeeeeet :love:
(sagt eftersom detta inte var planerat, jag åt p-piller och vi skulle liksom inte ha en knodd nu, där av hade vi någon veckas betänketid).
Jag: Eh nja, det var bara det mest förnuftiga i sammanhanget för oss, no more no less (då fnissades det bara som svar).

Barnmorska 2: Åhhhh så valde ni två att skaffa ett litet kärleksbarn :love: (sagt med huvudet på sned och glimt åt min sambo som ska ha sitt första barn).
Jag: Eh nej hahaha verkligen inte, det här är ett p-pillerbarn, men det blir nog folk av den ändå. (barnmorskan återgår till att stirra in i sin skärm och skriver något, tystnaden är total).

Du får ju inte förstöra för dina stackars barnmorskor:rofl:

Du får ju inte förstöra för dina stackars barnmorskor:rofl:

Haha men jag förstår inte riktigt det där barnmorskespråket :p

Jag tycker att en graviditet är "häftig". Det var superhäftigt att få följa den där krabaten i magen under 40 min igår. Barnmorskan fick buffa, jag fick göra upphopp, hosta kraftigt o.s.v. och det var kul att se krabatens reaktion. Men rosafluff och tindrande ögon kan jag inte bjuda på :sneaky:

Okej, min plan att inte gå upp onödigt mycket i vikt verkar bli lättare än jag trodde. Har infört socker- och snask-fria veckor förutom fredagar då jag får äta vad jag vill. Så idag köpte jag glass. En riktigt göttig Häagen-dazs var det till och med.:love: ...och det smakade helt vedervärdigt. Satt besviket i soffan och utbrast med äcklad min att glassen var "alldeles söt och kall". Maken trodde att det hade brunnit fullständigt för mig och fick pedagogiskt förklara att det är lite så glass funkar. :o

Idag satte jag ihop bilder på magen. Har fotat från v9 till nu v14, o herregud! Den har växt och jag som är lite mullig sen innan reagera också på att formen är helt annorlunda :)
Lite längre fram ska jag lägga upp bilden, är lite för mycket tatuerad för att inte kännas igen om nån jag känner ser ;)

Nu tar jag med och hoppar in här, v 6+1 idag:) kom väl lite olägligt även om vi försökt ett tag, men vi är såklart väldigt glada och jag hoppas att mitt nya jobb även kommer bli glada när jag kläcker nyheten efter KUB i slutet av oktober:D har sluppit kräkas men känner ett sjukt illamående vissa dagar men har märkt att jag kan dämpa det lite med postfen, mat och bubbelvatten! om någon som sitter vid dator vill lägga till mig på listan så vore det snällt, 25år och första barnet

Känner igen mig precis!

Nu tar jag med och hoppar in här, v 6+1 idag:) kom väl lite olägligt även om vi försökt ett tag, men vi är såklart väldigt glada och jag hoppas att mitt nya jobb även kommer bli glada när jag kläcker nyheten efter KUB i slutet av oktober:D har sluppit kräkas men känner ett sjukt illamående vissa dagar men har märkt att jag kan dämpa det lite med postfen, mat och bubbelvatten! om någon som sitter vid dator vill lägga till mig på listan så vore det snällt, 25år och första barnet

Är för mosig i skallen för att räkna ut ditt BF-datum, men att det blir i april lyckades jag iallafall fatta ;) :

Mars
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 15 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 11:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet

• Gilla
Okej, min plan att inte gå upp onödigt mycket i vikt verkar bli lättare än jag trodde. Har infört socker- och snask-fria veckor förutom fredagar då jag får äta vad jag vill. Så idag köpte jag glass. En riktigt göttig Häagen-dazs var det till och med.:love: ...och det smakade helt vedervärdigt. Satt besviket i soffan och utbrast med äcklad min att glassen var "alldeles söt och kall". Maken trodde att det hade brunnit fullständigt för mig och fick pedagogiskt förklara att det är lite så glass funkar. :o
Jag håller mig borta från snask oxå just nu. Åt en chokladmuffin på jobbet och hade en tvärtom upplevelse- GUD I HIMMELEN SÅ GOTT!!! Och nu är jag bara knäckande sugen på rödvin och mögelost och pepperkakor. Men dricker the och fick brända pommes till middag.
Livet är orättvist :devil:

Välkommen och grattis! :bump: Vi ligger nästan samma, är i v 6 +4 :)

Jag håller mig borta från snask oxå just nu. Åt en chokladmuffin på jobbet och hade en tvärtom upplevelse- GUD I HIMMELEN SÅ GOTT!!! Och nu är jag bara knäckande sugen på rödvin och mögelost och pepperkakor. Men dricker the och fick brända pommes till middag.
Livet är orättvist :devil:

Hahaha! Är glad så länge jag känner den här avsmaken, har inte världens starkaste självdisciplin. Rödvins-sug låter jobbigt, men du vet att sån där mögelost-mjukost på tub är okej under graviditet va? Asgott på pepparkaka! :)

• Gilla

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 872
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar