Vårföräldrar 2016 del 3

Tack! Det har blivit en favorittröja, totalt vrålnoppig nu:) (H&M köp)

Men makalöst smidig.. Jag tackar! Även om jag stånkar som en oxe när jag ska resa mej ur säng och soffa:rofl:
Jag känner mig rätt smidig men min mage är som en strut rätt ut- ser mycket större ut fast vi haft liknande mått. Skyller på att jag är kortare....

Pratade med minns om det i början på veckan och hon tyckte att om man tyckte bebisen rörde sej för lite/inte alls skulle man dricka iskallt/sött, buffa magen några ggr i sidled och lägga sej på vänster sida. Känner man efter det inte ca 10rejäla sparkar ifrån bebisen inom 1timme så skulle man ringa och be att få komma in på koll. Och då påtala i telefon att man gjort detta för det är rådet man ofta får innan man kommer in.
Hellre en koll för mkt än en för lite.

Min lilla stökar rätt rejält hela tiden så jag blir orolig som tusan när det varit stilla nån timme. Men det räcker nästan att smeka till magen så början hon böka.
10 rejäla sparkar inom 1 timme? :o Då hade jag fått bosätta mig på förlossningen... Har moderkakan i framvägg och dessutom en bebis som inte låter sig störas alltför lätt så jag är nöjd om jag kan buffa mig till ett litet mottryck vissa dagar.

Det jag fått höra är att man ska känna bebis dagligen och att man ska hålla kolla på så att hur mycket bebis rör sig inte ändras drastiskt helt plötsligt.

10 rejäla sparkar inom 1 timme? :o Då hade jag fått bosätta mig på förlossningen... Har moderkakan i framvägg och dessutom en bebis som inte låter sig störas alltför lätt så jag är nöjd om jag kan buffa mig till ett litet mottryck vissa dagar.

Det jag fått höra är att man ska känna bebis dagligen och att man ska hålla kolla på så att hur mycket bebis rör sig inte ändras drastiskt helt plötsligt.
Så har jag oxå hört.

Förresten upptäckte jag nyss att det positiva med gravidmage är ju att den är fast och välformad. Vilket är mer än man kan säga om gravidrumpan... VAD hände med den? Över ett kg + på vågen vilket innebär att jag fortsätter 1kg upp varje vecka. Och har kanske 8 veckor kvar... Herregud.
Ja, så tar man på mysbyxor och megatröja och lägger sig på soffan och bara ger upp och tänker att det är bara att ge upp.

Så har jag oxå hört.

Förresten upptäckte jag nyss att det positiva med gravidmage är ju att den är fast och välformad. Vilket är mer än man kan säga om gravidrumpan... VAD hände med den? Över ett kg + på vågen vilket innebär att jag fortsätter 1kg upp varje vecka. Och har kanske 8 veckor kvar... Herregud.
Ja, så tar man på mysbyxor och megatröja och lägger sig på soffan och bara ger upp och tänker att det är bara att ge upp.

Håller med om rumpan, vad i hela friden?? O_o Snacka om gung nu.

Så har jag oxå hört.

Jag undviker att titta på rumpan utan nöjer mig med att konstatera att den i förhållande till magen ser liten ut.

Appropå smidig och fast mage... Igår var jag och lunchade på stan, när jag skulle gå hade bordet intill blivit fullsatt och det fanns inte en möjlighet att min mage skulle kunna klämma sig förbi. Det är ju inte så att man kan hålla in magen nu direkt... Personerna som satt där tänkte minsann inte resa på sig i onödan så min bror fick helt enkelt lyfta undan vårat bord så att jag skulle kunna komma ut. Kände mig jättesmidig... :meh:

• Gilla
Reactions: Ray
Jag undviker att titta på rumpan utan nöjer mig med att konstatera att den i förhållande till magen ser liten ut.

Appropå smidig och fast mage... Igår var jag och lunchade på stan, när jag skulle gå hade bordet intill blivit fullsatt och det fanns inte en möjlighet att min mage skulle kunna klämma sig förbi. Det är ju inte så att man kan hålla in magen nu direkt... Personerna som satt där tänkte minsann inte resa på sig i onödan så min bror fick helt enkelt lyfta undan vårat bord så att jag skulle kunna komma ut. Kände mig jättesmidig... :meh:
Brukar inte titta på rumpan heller- men det har väl varit min bästa kroppsdel annars... Gravitationen har jobbat bra detta halvår...

Jag bankar magen i allt nu för tiden. Boxdörrarna till exempel... Går oftast in sidledes för att slippa få mulbuffar i magen. Och blir alltid lika paff när magen inte kommer igenom...
Dryga människor förövrigt!!

Brukar inte titta på rumpan heller- men det har väl varit min bästa kroppsdel annars... Gravitationen har jobbat bra detta halvår...

Jag bankar magen i allt nu för tiden. Boxdörrarna till exempel... Går oftast in sidledes för att slippa få mulbuffar i magen. Och blir alltid lika paff när magen inte kommer igenom...
Dryga människor förövrigt!!
Det gör jag också. Och glömmer dra ut stolen tillräckligt långt när jag ska sätta mig och fastnar således halvvägs...

Ja, de hade dessutom mage att vända sig om och skratta åt spektaklet.

Ikväll har vi bränt pengar som tokar känns det som. Men nu är rubb och stubb inköpt till bebisen. Skötbord, badbalja med ställning, skötväska, sängmobil, kläder till mej att ha på bb, amningsbehåar mm mm.
Men nu är det klart!! Bara att packa väskan och dra till förlossningen när det är dags:)

Hur tänker ni med bilåkning förresten, var monterar ni babyskyddet?

Vi får ju ny bil precis innan bebis kommer och tanken är att kiddot åker bak. Känner inte att det är lönt att koppla ur airbagen fram och det känns ändå säkrare att ha ongen där bak. De få gångerna det bara är en förälder och barn i bilen blir det ändå korta rundor och det känns bättre att ha kiddot där bak för då kan man faktiskt inte pilla och greja medan man kör. Åker vi längre sträckor så kommer båda vara med och då har ongen sällskap i baksätet.

Sen kommer vi även ha tonade rutor bak vilket känns som ännu en bra anledning till att sätta ongen där :)

Vi kommer ha bebis både fram och bak beroende på situation. Airbag kopplas lätt ur i fram och vart det är säkrast beror ju på hur man krockar. Åker jag långt och är ensam så tycker jag att det är minst störande för mig som kör om bebis sitter i fram..

Haha och jag kom inte ut bilen i vårt hemska trånga garage på jobbet. Så jag svor! Fick byta plats till en mer magvänlig en..

Hur tänker ni med bilåkning förresten, var monterar ni babyskyddet?

Jag vet inte än, 2 åringen sitter i fram just nu så det lutar åt att bebis får hamna i bak. 2 åringen blir nämligen ledsen om han tror att han är själv i bilen. Vet inte ens om 2 åringens stol går att sätta i bak pga utrymmet :confused:

Tycker också att den ser väldigt smidig ut, *en aning avundsjuk*. Men nog kan det vara otympligt ändå, har du klarat dig från foglossning och sånt elände ?

Den är nog rätt smidig, jag märker i princip bara att den är i vägen när jag ska knyta skor och resa mej ifrån ryggläge eller "djupa" möbler.

Jag har absolut ingen foglossning, kan bli lite lite trött i höfterna om jag suttit hårt men det är allt. Överlag så har det nog varit en sanslöst enkel graviditet. Visst jag spydde första 17veckorna men det ser jag som normalt, jag har liksom bara normala grejer som järnbrist, humörsvängningar och trötthet.
Jag ska INTE klaga!
Sambon tycker jag ska vara gravid jämt:cautious: (mest för att han älskar gravidmagar:rofl:)

Den är nog rätt smidig, jag märker i princip bara att den är i vägen när jag ska knyta skor och resa mej ifrån ryggläge eller "djupa" möbler.

Jag har absolut ingen foglossning, kan bli lite lite trött i höfterna om jag suttit hårt men det är allt. Överlag så har det nog varit en sanslöst enkel graviditet. Visst jag spydde första 17veckorna men det ser jag som normalt, jag har liksom bara normala grejer som järnbrist, humörsvängningar och trötthet.
Jag ska INTE klaga!
Sambon tycker jag ska vara gravid jämt:cautious: (mest för att han älskar gravidmagar:rofl:)

Ja, det blir ett tryck som man inte är van vid. Ett tips är att rulla dig upp ifall du ligger ner, alltså ligg på sidan och tryck dig upp med armarna istället för att använda magmusklerna. Det är enda sättet jag kan komma upp på men så värt det, speciellt ifall man är snittad :) Haha, ständigt gravid alltså :rofl:

Oavsett lätt graviditet eller inte så kan man tröttna och klaga :angel: :laugh:

Ja, det blir ett tryck som man inte är van vid. Ett tips är att rulla dig upp ifall du ligger ner, alltså ligg på sidan och tryck dig upp med armarna istället för att använda magmusklerna. Det är enda sättet jag kan komma upp på men så värt det, speciellt ifall man är snittad :) Haha, ständigt gravid alltså :rofl:

Oavsett lätt graviditet eller inte så kan man tröttna och klaga :angel: :laugh:

Tack för tipset! Hittills har det varit nåt mellanting mellan skalbagge på rygg och vilt fäktande stånkande oxe som rycker tag i sängbordet och bäddmadrassen i kampen om att komma upp:D

Sambon tycker det hela är så mysigt att han håller på att storkna helt. (Va på babyproffsen igår och han gick bananas fullständigt:rofl:)
Men jag är ytterst tveksam till idén att jag ska vara gravid på heltid:D

@Whirlie @Matmissbrukaren @Elisha

Läkaren sa från ungefär vecka 28.

Men mina har också varit jättelugna, 3 ggr har jag åkt o kollat och då har 2 av gångerna varit att jag inte känt dom alls på över 1 dygn och 3dje gången pga mkt sammandragningar.
Jag har pratat med min barnmorska om detta 100 gånger och det är verkligen svårt hur man ska göra när dom är lugna, var drar man gränsen typ?
Jag har gått på magkänsla, hade också bott på förlossningen om jag åkt in varje gång jag inte känt dom så mycket.

Först nu dom sista dagarna har jag känt av dom ofta, o så tydligt att jag ibland rycker till o tycker det gör lite ont..

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 684
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka