Vårföräldrar 2016 del 3

Hur tänker ni med bilåkning förresten, var monterar ni babyskyddet?

Vi får ju ny bil precis innan bebis kommer och tanken är att kiddot åker bak. Känner inte att det är lönt att koppla ur airbagen fram och det känns ändå säkrare att ha ongen där bak. De få gångerna det bara är en förälder och barn i bilen blir det ändå korta rundor och det känns bättre att ha kiddot där bak för då kan man faktiskt inte pilla och greja medan man kör. Åker vi längre sträckor så kommer båda vara med och då har ongen sällskap i baksätet.

Sen kommer vi även ha tonade rutor bak vilket känns som ännu en bra anledning till att sätta ongen där :)

Tänker lika som dig, vi sätter ungen där bak :)

Vi får ju ny bil precis innan bebis kommer och tanken är att kiddot åker bak. Känner inte att det är lönt att koppla ur airbagen fram och det känns ändå säkrare att ha ongen där bak. De få gångerna det bara är en förälder och barn i bilen blir det ändå korta rundor och det känns bättre att ha kiddot där bak för då kan man faktiskt inte pilla och greja medan man kör. Åker vi längre sträckor så kommer båda vara med och då har ongen sällskap i baksätet.

Sen kommer vi även ha tonade rutor bak vilket känns som ännu en bra anledning till att sätta ongen där :)

Vi tänker precis likadant, orkar inte greja med airbag så ungen får åka i baksätet. :) Vi ska skaffa en sån där liten spegel att fästa på ryggstödet så man kan se ungen i backspegeln.

Vet-besöket igår gick så himla mycket bättre än vad jag trodde det skulle! Kanin är hemma och mår bra :) Förmodligen är det hans hörntänder (aningen för långa) som gör att maten han äter inte tuggas ordentligt och därför knorrar magen över det. Men eftersom han är så gammal (13 år) så finns det ingen anledning att ge sig på att söva och försöka slipa tänderna, speciellt inte när han äter som han ska det lilla matvraket. Fick med mig ett pulver (som blandas med vatten) som man vanligtvis ger gnagare som inte äter som de ska, men vet tänkte att det kanske kan hjälpa magen lite. Kanin har aldrig varit lyckligare, medicin som smakar godis?! Himmelrike :love::D

Bebis började även piggna till igår så det blev inget samtal till förlossningen den här gången. Blir det en nästa gång så ska jag se till att inte fundera så mycket och bara ringa istället, jag lovar @KattenKorven ;)

Jag tänkte fira all framgång med att ta mig till gymmet ikväll! Hör och häpna! Det finns tillgång till simhall på mitt gym så jag tänkte ge mig på att simma en stund och se vad kroppen tycker om det. Foglossningen är ju bajs och blir värre för varje dag som går men i vatten borde det funka lite bättre, och herregud vad jag behöver få röra lite på mig. Känner mig som världens största soffpotatis och skäms typ när sambon kommer hem från jobbet och frågar hur dagen varit och vad jag gjort. Öhh.. samma som alla andra dagar, spelat candy crush och tittat på Ellen :angel:.
Vad härligt att höra om både kaninen och bebisen:)

Var också iväg och simmade och är så glad att jag kom iväg. Hur skönt som helst, fattar inte att man alltid glömmer av det, kändes som att jag hade kunnat simma för evigt. Men vis av hur kroppen reagerat när jag "gjort för mkt" så avslutade jag efter 1500 meter. Är en konst att inte göra lite lite för mkt och få straff på kvällen och dagarna efter tycker jag. Endera i form av foglossning (efter promenader och ibland tyvärr ridning) och sammandragningar (efter promenader).

Förresten, när ni säger att bebisen är lugnare eller man inte känt den på ett tag etc. Hur lång tid är det då och hur lugn är den då? Fattar att det är subjektivt men man blir ju galen när man börjar tänka på det. Min ger ibland ordentliga sparkar men ibland lite mer lugna, ibland är den ganska slö och ibland skitpigg. Hur länge ska den vara "slö" för att man ska reagera och hur vet man om sparkarnas intensitet inte bara beror på hur den ligger?

Bebis kommer få åka bak, bakom passagerarsätet. Vi har också tonade rutor bak och isofixfästena sitter i baksätet.

Inte bara jag som varit vaken inatt? Vaknade 01,45, somnade om vid 05 och sambonsklocka startade 06..
Tur att jag är ledig idag!!

Har legat och grubblat hela natten, en sambons arbetskamrat hittade sin bror död på lunchen igår, han hade bestämt sej för att avsluta sitt liv vid 33års ålder. Lämnade efter sej 2små barn 4 och 5år gamla:cry::cry:

Åh herregud vad hemskt :(
Har själv varit med om en nära anhörig som valt att avsluta sitt liv och jag kan inte föreställa mig hur dåligt personen som gör så mår.. Det måste va en fruktansvärd känsla att bära omkring på, att känna att det inte finns nån annan utväg :cry::cry:

Vi har inte så mycket till val, båda får åka bak men hade nog valt att ha bak även om det va ett barn.
Jag tror det tar för mycket koncentration att ha fram. Man ska "bara" plocka upp napp, leksak, trösta osv.
Känns säkrare att ha dom bak :)

Förresten, när ni säger att bebisen är lugnare eller man inte känt den på ett tag etc. Hur lång tid är det då och hur lugn är den då? Fattar att det är subjektivt men man blir ju galen när man börjar tänka på det. Min ger ibland ordentliga sparkar men ibland lite mer lugna, ibland är den ganska slö och ibland skitpigg. Hur länge ska den vara "slö" för att man ska reagera och hur vet man om sparkarnas intensitet inte bara beror på hur den ligger?

Läkaren sa till mig att man skulle kunna känna buffar/sparkar minst 10 ggr på en timme om man la ner på vänster sida. Annars skulle man åka o få en koll.
I mitt fall går det ofta flera timmar mellan sparkarna men han tyckte ändå att det va bättre att kolla.
Dock är det svårt när dom är lugna men ändå gör liv ifrån sig, HUR lugna får dom bli? Fick bara till svar att man fick gå på magkänslan :/ Svårt som attan.

Läkaren sa till mig att man skulle kunna känna buffar/sparkar minst 10 ggr på en timme om man la ner på vänster sida. Annars skulle man åka o få en koll.
I mitt fall går det ofta flera timmar mellan sparkarna men han tyckte ändå att det va bättre att kolla.
Dock är det svårt när dom är lugna men ändå gör liv ifrån sig, HUR lugna får dom bli? Fick bara till svar att man fick gå på magkänslan :/ Svårt som attan.

Det där är jättesvårt. Ibland kände jag inte min lilla på flera dagar. Men då hade hon ett mönster av att inte märkas av så mycket så jag åkte aldrig in på några koller. Då hade jag fått bo på förlossningen..
Men är man det minsta orolig och bebis ändrar sitt rörelsemönster så ska man åka in!
Min lilla kände jag inte av så mycket alls. Min man kände bara ett fåtal ggr utanpå magen. Så därför ansåg jag det som normalt för henne.

Bak hos oss oxå. Åker sjukt mycket bil och bebis nummer ett sover som en stock varenda ggn, oberoende av hur långt. Bak till höger ska vara säkrast har jag hört. :)

Från vilken vecka då? Går in i v 28 imorgon. Jag känner sparkar kanske 5 omgångar/dygn och då brukar det vara typ 1 - 5 knuffar/sparkar per gång. Någon gång på kvällen har det varit flera, typ 10+. I helgen när jag var funktionär och levde på godis levde han om ordentligt nästan hela dagen. Så för egen del skulle jag inte känna av ngt förändrat mönster.

Både den här som är i magen nu och den som är utanför magen är sjukt lugna. Känner nog ungefär 10 sparkar på en dag typ. Jag hade kunna varit en sån som kom ovetandes till förlossning om graviditet. :) när mönstret avviker bör man kolla upp.

Åh herregud vad hemskt :(
Har själv varit med om en nära anhörig som valt att avsluta sitt liv och jag kan inte föreställa mig hur dåligt personen som gör så mår.. Det måste va en fruktansvärd känsla att bära omkring på, att känna att det inte finns nån annan utväg :cry::cry:

Ja, man kan inte göra sej en föreställning.. Den lilla småskit en annan kan gå och grubbla på är en piss Nilen:(
Sambon hade pratat med arbetskamraten idag och han är i fullständig chock fortfarande. Som tur är så har han stöd ifrån sin far och sambo..

Pratade med minns om det i början på veckan och hon tyckte att om man tyckte bebisen rörde sej för lite/inte alls skulle man dricka iskallt/sött, buffa magen några ggr i sidled och lägga sej på vänster sida. Känner man efter det inte ca 10rejäla sparkar ifrån bebisen inom 1timme så skulle man ringa och be att få komma in på koll. Och då påtala i telefon att man gjort detta för det är rådet man ofta får innan man kommer in.
Hellre en koll för mkt än en för lite.

Min lilla stökar rätt rejält hela tiden så jag blir orolig som tusan när det varit stilla nån timme. Men det räcker nästan att smeka till magen så början hon böka.

Storasyster åkte fram och för mig känns det som mindre distraherande än att ha en bäbis bak som jag inte ser. Troligen blir det fram i ena bilen och bak i den andra!
Jag nosar inte så mycket över böket i magen. Ingen bm har sagt att det ska vara ett visst antal sparkar i timmen heller. Jag känner av det varje dag och ofta på natten. Ibland mycket och ibland mindre men alltid något. Var mer häftiga rörelser tidigare, nu är det mer långsamt krafsande...

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 684
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka