Vårföräldrar 2016 del 3

Jag har verkligen haft två skilda graviditeter när det kommer till att känna bebis.
Dottern var lugn och gav aldrig en obehaglig eller smärtsam spark.
Den jag har i magen nu är ett "monster", ger mig sparkar så jag nästan tappar andan och börjat lipa ibland. Lever rövare 24/7 och magen beter sig som ur värsta fallet i Arkiv X, man väntar bara på att ET ska kika upp genom naveln :meh::crazy:.

Men när man får lugna, snälla buffar :love:

Jag har verkligen haft två skilda graviditeter när det kommer till att känna bebis.
Dottern var lugn och gav aldrig en obehaglig eller smärtsam spark.
Den jag har i magen nu är ett "monster", ger mig sparkar så jag nästan tappar andan och börjat lipa ibland. Lever rövare 24/7 och magen beter sig som ur värsta fallet i Arkiv X, man väntar bara på att ET ska kika upp genom naveln :meh::crazy:.

Men när man får lugna, snälla buffar :love:
Min är också rätt hårdhänt ibland. Men följer inget direkt mönster. Kan vara vilt i några dagar och sen lugnt i några dagar efter det. Vet inte om han kör slut på sig själv och sen bara vilar eller liknande? Svårt att veta hur det ska vara iaf! Har känt honom tydligt sen vecka 18 men ännu inte kunnat ana ngt mönster. Känner honom gör jag väldigt ofta men ibland är det så himla snälla puffar att man inbillar sig diverse hemskheter!

Gah. Trodde jag skulle slippa "tjockis"-kommentarer eftersom jag är...ja...tjock...även utan graviditeten, men idag kläckte en inte helt socialt smidigt kollega en kommentar om "Tjockis-[mitt namn]". Och jag är ju tjock på riktigt, så jag visste inte riktigt hur jag skulle hantera det. :( Kände inte att jag kunde säga ifrån (för det är ju sant!) utan skrattade bara med och försökte låtsas som ingenting. Suck. Skönt att det är helg snart. :cautious:

Gah. Trodde jag skulle slippa "tjockis"-kommentarer eftersom jag är...ja...tjock...även utan graviditeten, men idag kläckte en inte helt socialt smidigt kollega en kommentar om "Tjockis-[mitt namn]". Och jag är ju tjock på riktigt, så jag visste inte riktigt hur jag skulle hantera det. :( Kände inte att jag kunde säga ifrån (för det är ju sant!) utan skrattade bara med och försökte låtsas som ingenting. Suck. Skönt att det är helg snart. :cautious:

Men blä!! Man ska verkligen inte behöva ta sånt, vare sig man är gravid eller inte. Folk är så jävla osmidiga :mad: Varför lägga till "tjockis" innan ditt namn? Vad är poängen liksom?

Jag blir oftast så ställd att jag inte hinner svara något tillbaka eller så är auto-reaktionen, som din att, skratta bort det men jag blir alltid arg efteråt när hjärnan kommit ifatt. Störigt.

Besök hos BM idag, fina hjärtslag o allt annat va bra. FÖRUTOM min vikt, va fan händer där..
Förra veckan +1,5 kg på 1 vecka, denna veckan +2 kg på 1 vecka! Alltså +3,5 kg på 2 veckor.
Har ökat så sjukt mycket senaste tiden, bm undra om jag ätit mycket onyttigt, men det har jag inte.
Så hon tror på kombinationen av att jag inte kan motionera ordentligt + att jag samlat en jäkla massa vätska överallt i hela kroppen är boven..
Jag som höll en bra kurva innan, det är kört nu ;)

Besök hos BM idag, fina hjärtslag o allt annat va bra. FÖRUTOM min vikt, va fan händer där..
Förra veckan +1,5 kg på 1 vecka, denna veckan +2 kg på 1 vecka! Alltså +3,5 kg på 2 veckor.
Har ökat så sjukt mycket senaste tiden, bm undra om jag ätit mycket onyttigt, men det har jag inte.
Så hon tror på kombinationen av att jag inte kan motionera ordentligt + att jag samlat en jäkla massa vätska överallt i hela kroppen är boven..
Jag som höll en bra kurva innan, det är kört nu ;)

Både gillar och ogillar, trist att du drar på dej vätska, men skönt att bebbar mår bra!

Alltså ärligt talat!! Hur tänker folk?! Man blir ju mörkrädd..

Men alltså :banghead::yuck:

Man blir så jäklars trött!! Kan inte bara folk låta gravida vara ifred :confused:

Meeen va fan alltså :mad:
Man har tillräckligt med hormoner och känslor ändå att hantera, tycker jag.

Jag har kort o gott, lite övertydligt bokstaverat 'Men Ta c k' , de gånger folk måste kommentera vikt/storlek och jag inte varit på humör.
Det har gått hem, man fattar, men man blir ju lite obekväm som inte är med på noterna, det var ju inte menat såååå :angel:

:rage:

Var hos BM igår, kasst hbvärde låg på 100, de vill ha en över 105 åtminstone, inte konstigt att man känner sig trött å sliten :meh:.
Gått in i V33+2, visade sig att bebis har fixerat sig redan :o, men tack vare det kan jag numer andas när jag ligger på rygg..
SF måttet hade stannat av igen, andra gången nu. Så skall dit nästa vecka för en kontrollmätning.
Gått upp på tok för mkt och har aldrig vägt såhär mycket, inte ens när jag gick över 12 dagar med sonen :crazy:.
Tror mycket beror på att jag inte kunnat hålla igång varken mig eller hästar, pga foglossningar och ichias o allt annat, förjäkligt känns det iallafall, känner mig som en valross men vikten får jag ta tag i när bebis är ute.
Tillråga på allt har jag dragit på mig en stört förkylning som slår ut den lilla orken man har annars.. :banghead:

Vi har köpt ny bil idag så alla ungar får plats,
Alla åker i baksätet, känns säkrast så. Gott om plats får dom iallafall :up:
Så kanske man borde börja förbereda inför bebis, säng, BB väska osv. Nu finns det mesta kvar sedan 2 åringen kom men det skall på plats med. Blivit lite undanskuffat då vi står mitt i en husförsäljning, som även fick en vattenläcka mittiallt, de nya flyttar in 1a mars..

Har inventerat bebiskläder och det enda jag tycker saknas nu är nåt par byxor med fot samt några pyjamaser med dragkedja och fot, men verkar vara himla svårt att få tag i det nämnda om det inte är vitt eller tråkbeige O_oO_o Någon som hittat svarta byxor med fot någonstans?? HM hade förut vet jag men icke nu såklart.. Inte jättestort utbud på pyjamaser med fot och dragkedja heller, de flesta har knappar...

Men blä!! Man ska verkligen inte behöva ta sånt, vare sig man är gravid eller inte. Folk är så jävla osmidiga :mad: Varför lägga till "tjockis" innan ditt namn? Vad är poängen liksom?

Jag blir oftast så ställd att jag inte hinner svara något tillbaka eller så är auto-reaktionen, som din att, skratta bort det men jag blir alltid arg efteråt när hjärnan kommit ifatt. Störigt.
Händer det ens att man säger tjockis till ej gravida om man är vuxen?

Otroligt trött på min näsa.
Blir dessutom anfådd av att prata högt även om jag står stilla. Måste liksom tänka som en operasångare och planera in andning i snacken liksom. ..
Flåsar som grundandning redan och.när.näsan svullnat blir det ju.inte bättre.

Vinterjackan går snart inte att stänga och övriga jackor är helt körda.
Men på måndag börjar inskolning av vikarie så jag tror jag kan räkna med lite ledig tid i mars :-) Och då får jag klara mig utan jacka!

Första riktiga besöket hos bm avklarat.
155 i hjärtljud och 24cm sfmått i v24.
Ungefär som sist.
Blodvärde taget men svar dröjer lite. Är dålig på att komma ihåg järnpillren..:angel:

Tog upp oron och stressen över gbs/uvi då jag inte får några symtom, känner ingenting utan har tidigare lämnat prov enbart på dålig känsla och haft rätt och fått penicillin. Ogravid är jag jättekänslig och känner direkt när det är på gång.
Bm svar:
Har du inga besvär, behöver du inte lämna något prov.

Men...jag får ju inga besvär?

Detta är hittills det enda jag oroar mig för men vet inte om jag blir riktigt förstådd..

Och eftersom jag är rätt oproblematisk är nästa besök först i mitten av mars.

Ungefär som sist.
Blodvärde taget men svar dröjer lite. Är dålig på att komma ihåg järnpillren..:angel:

Tog upp oron och stressen över gbs/uvi då jag inte får några symtom, känner ingenting utan har tidigare lämnat prov enbart på dålig känsla och haft rätt och fått penicillin. Ogravid är jag jättekänslig och känner direkt när det är på gång.
Bm svar:

Detta är hittills det enda jag oroar mig för men vet inte om jag blir riktigt förstådd..

Skönt att komma igång med besök hos bm :)
Kan du inte luras lite då? O säga att du misstänker för du besvär som liknar?
Vilken vecka är du i? Låter länge att vänta till mitten av mars för nästa besök, eller det kanske det inte är? :)

Ungefär som sist.

Bm svar:

Fick du inte ens lämna nåt snabbtest? Alltså så din BM bara kollar på sticka så det inte är nåt konstigt?

Det har jag fått göra varje besök på ren rutin + att jag lämnade ett riktigt prov till labb pga sammandragningar.

Skönt att komma igång med besök hos bm :)
Kan du inte luras lite då? O säga att du misstänker för du besvär som liknar?
Vilken vecka är du i? Låter länge att vänta till mitten av mars för nästa besök, eller det kanske det inte är? :)
Det är eg bara jag lämnar urinprov till lab på eget bevåg, känner mig nog bara inte tagen på allvar gällande oron och problemet.
Det är bara att ringa om jag misstänker uvi säger man. Bara det att jag ju inte känner av den! Alls. Tänk om jag går för länge och det vandrar uppåt njurarna för att jag inte känner av det..
Jag kan ju lämna urinprov bara för att ,själv, men läkare och bm tycker samtidigt det är onödigt att ta regelbundna kontroller. Utan det behövs bara vid symtom.

Gbs brukar ju vara vanligt och man får penicillin vid förlossning, men det är ju några månader kvar till dess:p

Är i v 24 så jag tror inte det är hela världen om man hoppar över ett besök här i början. Men visst är det skönt att bli kollad med jämna mellanrum ändå!

Fick du inte ens lämna nåt snabbtest? Alltså så din BM bara kollar på sticka så det inte är nåt konstigt?

Det har jag fått göra varje besök på ren rutin + att jag lämnade ett riktigt prov till labb pga sammandragningar.
Nä, det gjorde jag förra grav varje gång. Men inte nu. Ny bm så hon kanske glömde/har andra rutiner.

Har onormalt mycket sammandragningar också så jag kommer lämna urinprov ändå till veckan har jag bestämt mig för.

Nej vad fan.
NU är jag less på att känna mig som en klampande flodhäst. Vem bestämde att det ska vara så jäkla drygt för människor att fortplanta sig?
Och nu blir det bara värre i två månader. Känns som ett dåligt skämt.

Nej vad fan.
NU är jag less på att känna mig som en klampande flodhäst. Vem bestämde att det ska vara så jäkla drygt för människor att fortplanta sig?
Och nu blir det bara värre i två månader. Känns som ett dåligt skämt.
Är också gnällig idag:( hade en skitdag på jobbet igår. Red pållen (som var sitt värsta ystra) och fick skitont i både mage och ljumskar efteråt, fortsatte med magknip på kvällen och fortsatte med kräks på morgonen (första gången så jag kan väl inte klaga eg) vovven låg över hela sängen hela natten så jag sov skit dessutom. Hade inte hjärta att flytta på honom, han är nytrimmad och fryser och är kliig. OCH jag har TRE månader kvar! Googlade tom för tidig födsel och hoppades på det men efter ett gäng skräckhistorier så föredrar jag nog ändå nuvarande status.

• Gilla
Reactions: Ray

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 688
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka